op 21-02-2023 10:44 AM
Ik gebruik sinds enige tijd de slaapstand om gedurende de nacht niet gestoord te worden. Ik heb de wekker aan het einde van de slaapstand niet geactiveerd. Dit werkte goed.
Ongeveer een week geleden veranderde het gedrag van de slaapstand. Als 's morgens de slaapstand wordt uitgeschakeld, wordt de wekker voor de volgende dag ingeschakeld. Omdat ik dat niet wil, moet ik hem iedere dag handmatig uitschakelen.
Hoe kan ik de wekker definitief uitschakelen, zonder iedere dag opnieuw ingeschakeld te worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-03-2023 01:47 PM
Naar aanleiding van mijn foutrapport kreeg ik een paar dagen geleden bericht dat de oplossing voor dit probleem wordt toegepast op een volgende binaire onderhoudsrelease.
Sinds afgelopen vrijdag wordt de wekker niet meer ingeschakeld, dus het probleem lijkt bij mij opgelost te zijn. Er was vrijdag ook een update van de Klok-app, mogelijk heeft die er ook mee te maken.
op 21-02-2023 02:21 PM
Hallo, kijk eens naar dit bericht.
op 22-02-2023 02:32 PM
HI @Members_rr1JDdZ, goedemiddag.
Staan er misschien routines ingesteld bij Standen en Routines die jouw wekker opnieuw starten? Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP
In de Veilige Modus kan je de Slaapstand ook inschakelen 😇
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 22-02-2023 10:21 PM
Dank voor jullie reactie.
Er lijkt geen sprake te zijn van een ander alarm dat toevallig wordt ingeschakeld. Als ik in de app 'Klok' kijk, zie ik namelijk dat het alarm dat bij de slaapstand hoort wordt ingeschakeld, geen ander alarm. Ik heb twee andere routines ingesteld, maar het lijkt er ook niet op dat die een alarm instellen.
Mogelijk heeft het te maken met een recente grote update naar One UI 5.1 (afgelopen zaterdag). Toen is er e.e.a. gewijzigd en toegevoegd aan standen en routines. Het probleem is (denk ik) rond die tijd begonnen.
Ik zal komende nacht de veilige modus inschakelen en morgenochtend kijken of het alarm wel of niet wordt ingeschakeld.
Ik kom nog terug met de resultaten.
Groeten van Thijs
op 23-02-2023 11:29 AM
Ik heb vannacht de veilige modus ingeschakeld. Bij het inschakelen was geen alarm actief, maar vanmorgen was toch weer het alarm van de slaapstand ingeschakeld. Het probleem wordt dus niet veroorzaakt door een app van derden.
Ik heb het alarm weer uitgeschakeld. Daarna heb ik de slaapstand verwijderd en opnieuw ingesteld. Enige tijd later werd het alarm ook weer actief. Ik denk daarom dat er een bug zit in de software van de slaapstand.
Overigens: toen ik vanmorgen de veilige modus uitschakelde, waren al mijn widgets van derden-apps verdwenen. Niet fijn. Hoe is dat mogelijk? Ook vreemd: de pagina's 2 en 3 van het startscherm, waar ze stonden, waren er nog wel, maar leeg. Gewoonlijk verdwijnen lege pagina's vanzelf.
op 23-02-2023 11:36 AM
Dankjewel voor de terugkoppeling en het testen hiervan. Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.
op 25-02-2023 08:37 AM
Hier hetzelfde probleem. Uitslapen mag niet meer. Inderdaad een bug na de laatste software update.
op 25-02-2023 03:26 PM
op 25-02-2023 06:19 PM
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Ik heb inmiddels een foutrapport ingediend en hoop op een spoedige oplossing.
op 25-02-2023 07:13 PM