Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Simkaart niet toegestaan Samsung S10 dualsim

(Onderwerp aangemaakt op: 28-12-2019 06:10 PM)
5991 Weergaven
ilcipilci
Apprentice
Opties

Beste community leden,

Ik gebruik sinds april 2019 de Samsung S10, die ik i.c.m. een abonnement van Vodafone heb aangeschaft. Het toestel heeft een dual-sim functionaliteit. Op dit moment verblijf ik in het buitenland (Turkije) i.v.m. werk. Tot gisteren kon ik mijn Vodafone NL abonnement probleemloos gebruiken voor bellen/internetten. Sinds vanochtend werkt de simkaart niet meer en ik krijg de melding "Sim 1 is niet toegestaan" en "Sim 2 is niet toegestaan" als ik de 2e simslot gebruik. Ik kan trouwens nog wel met mijn Turkse sim bellen/internetten etc. N.a.v. tips en adviezen in andere berichten/reacties heb ik alvast de volgende handelingen geprobeerd om het probleem op te lossen:

- De Vodafone NL sim getest in 2 andere toestellen en op die toestellen kon ik wel bellen/internetten etc. Dus de simkaart is niet beschadigd.

- Een andere T-Mobile NL simkaart gestopt in mijn Samsung en met deze simkaart kon ik wel bellen/internetten etc. Dus waarschijnlijk geen regiolock op het toestel. Regiolock na meer dan een half jaar gebruik zou vreemd zijn, toch?

- Gecontroleerd op software updates etc. van Samsung en het toestel is volledig bijgewerkt.

Het toestel is trouwens in Turkije geregistreerd voor beide IMEI nummers om te kunnen gebruiken. Ik heb het toestel tot eind juni in NL en daarna vanaf de zomer in Turkije tot heden zonder problemen gebruikt. Ik weet niet wat er mis is gegaan, maar op dit moment ben ik dus niet bereikbaar voor mijn zakelijke relaties. Hebben jullie een oplossing en kunnen jullie mij hiermee helpen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten en fijne feestdagen/jaarwisseling!

0 Likes
5 Antwoorden
Oplossing
ilcipilci
Apprentice
Opties
Probleem heeft te maken met netwerkregels in Turkije. Case closed.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @ilcipilci,

Ik had al zo'n vermoeden. Is het issue inmiddels verholpen?

rsz-846676
0 Likes
ilcipilci
Apprentice
Opties

Hi BruceH,

Helaas, het probleem is niet op te lossen. Volgens de nieuwe netwerkregels in Turkije worden 'buitenlandse' toestellen gekoppeld aan ID's voor 2-3 jaar tijdens de registratie van de IMEI's. Nu is de Vodafone sim niet geregistreerd in Turkije op mijn ID. Mijn toestel is tot 2022 geblokkeerd en vanaf dan kan ik alle simkaarten gebruiken op dit toestel. 

Ik gebruik nu een 2e toestel zonder beperkingen voor de NL sim.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Is er geen mogelijkheid dit op te heffen via de regering? (eventueel tegen betaling) 

rsz-846676
0 Likes
squardis
First Poster
Opties
Heb dit probleem nu ook. Gewoon in Nederland met nieuw toestel.
0 Likes