op 15-09-2020 04:49 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Ik heb net de nieuwste update van android gedraaid. Toen mijn telefoon weer was opgestart, kreeg ik de melding: SD-kaartfout. "Er is een lees-/schrijffout opgetreden op uw SD-kaart. Als dit opnieuw gebeurt, moet u uw SD-kaart formatteren of vervangen."
En de hele tijd krijg ik: Niet-ondersteunde SD-kaart. "Dit apparaat ondersteunt deze SD-kaart niet. Tik om een ondersteunde indeling in te stellen."
Als ik daar dan op tik, geeft ie aan dat ik mijn SD kaart moet formatteren.
Ik heb hem in een card reader gedaan en op mijn laptop aangesloten, maar mijn laptop kan hem nu ook niet meer vinden. Andere SD-kaarten van collega's wel.
Waarom is na de update van android mijn kaart kapot gegaan? Ik wil niet al mijn foto's verliezen. Ik weet niet wat ik moet doen...
In en uit de telefoon halen heeft ook niet gewerkt en opnieuw opstarten ook niet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
1 Oplossing
Geaccepteerde oplossingen
op 12-08-2024 08:51 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Gelukkig was het eenvoudig opgelost. Heb de sd kaart er uitgehaald en weer ingedaan en toen was het probleem opgelost. Alleen wel erg onhandig dat dit tekens na een update gebeurd.
- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »
15-09-2020 05:22 PM - bewerkt 15-09-2020 05:24 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik denk dat je beste optie is om iemand die er verstand van heeft de kaart aan te sluiten op een pc en vervolgens data recovery software te gebruiken om alles terug te halen. En dan of de oude kaart te formateren of een andere kopen. Je kan bijv een samsung evo plus 128 gigabyte al voor rond de 20 euro kopen.
Kijk ook even of die de kaart wel leest in veilige modus:)
op 04-10-2020 04:24 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 04-10-2020 10:08 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik begrijp dat dit heel vervelend is als zoiets gebeurd, de redenen waarom zoiets gebeurd heeft echter niks met Samsung te maken dus die kunnen het ook niet rechtzetten.
Sd kaarten kunnen om meerdere redenen corrupt raken kan er wel een paar opnoemen
-Ouderdom
Als de kaart in gebruik is of als er gegevens worden gekopieerd en dat plotseling word onderbroken
Het kan best zijn dat de kaart in gebruik was toen 'jij' besloot te gaan updaten.
Het zou ook kunnen zijn dat de kaart al corrupt was voor de update maar hij nog werkte omdat het toestel geen check had gedaan of alle hardware naar behoren werkt. Zo zijn er nog tientallen anderen oorzaken. De update zelf veroorzaakt de corruptie niet. Het is erg jammer dat het zo lijkt en dat mensen denken van ja Samsung heeft mijn sd kaart gesloopt in een update.
Het enige dat je kunt doen als zoiets gebeurd is data recovery en daarna een nieuwe kaart kopen.
Formateren kan maar zou ik niet aanraden aangezien een kaart niet zomaar corrupt raakt.
op 06-11-2020 09:04 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 06-11-2020 10:43 AM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 28-01-2024 03:58 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 28-01-2024 03:59 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
op 11-04-2024 07:51 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Ik doe steeds nieuwe updates maar het probleem blijft. Alle suggesties slaan dus nergens op. Er zit een bug in de updates. SSAMSUNG, los het op!
op 12-04-2024 01:09 PM
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Abonneren op RSS-feed
- Markeren
- Afdrukken
Hallo @Flupdebiker,
Bedankt voor jouw bericht. Is dit ook na het herstarten van jouw telefoon en is het helemaal up-to-date? Heb je geprobeerd het cachegeheugen te verwijderen via het recoverymenu? Als dit niet het geval is, schakelt jouw toestel uit en houdt je de knoppen Volume omhoog, Aan/uit en Home/Bixby ingedrukt totdat u het Android-logo ziet. Selecteer 'Wipe cache partition'' en daarna 'Reboot systeem now'.
Wanneer de issue er nog steeds is, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold. Laat weten of het lukt.
Met groet,
Ajay

- « Vorige
-
- 1
- 2
- Volgende »