Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung S20 Geen 4g na update

(Onderwerp aangemaakt op: 20-10-2020 01:49 PM)
6790 Weergaven
ThomSchraa
Journeyman
Opties

Vanmorgen kreeg ik de melding dat er een nieuwe update beschikbaar is voor mijn toestel.

Natuurlijk heb ik deze meteen geinstalleerd maar achteraf met de grootste spijt! Meteen na de installatie werkte 4g niet meer. Hij geeft nu telkens 3g of H+ aan. Mijn provider is KPN, deze heeft geen storing. Ik heb het mobiele netwerk al handmatig opnieuw ingesteld met de guide van KPN. Ook het toestel herstarten werkte niet. 

De enige oplossing lijk fabrieksinstellingen, echter zit ik hier niet op te wachten omdat ik dan al mijn accounts weer opnieuw moet instellen etc.

Iemand een ander suggestie?

Gegevens toestel:

Samsung galaxy s20 5G

Modelnummer: SM-981B/DS

Software:

Versie One UI: 2.5

Android versie: 10

Baseband-versie: G981BXXU5BTJ1

Kernelversie: 4.19.87-19891288 

Buildnummer: QP1A.190711.020.G981BXXU5BTJ1

Spring naar oplossing
33 Antwoorden
Ikbenjelly
Pioneer
Opties
hier met s20 ultra 2e october update...blijft schakelen 3g/H+/geen verbinding op KPN netwerk reset helpt niet. bij de vorige update werd de telefoon soms direct doorgeschakeld terwijl er een 4g+ verbinding was en dan later ineens een hoop sms berichten van gemiste/doorgeschakelde oproepen. 5g uitzetten leek toen te werken. maar nu is de telefoon helemaal onbruikbaar
ThomSchraa
Journeyman
Opties
Dan lijkt het een probleem te zijn tussen de update en kpn. vraag me af hoe we hier uit gaan komen...
0 Likes
Ikbenjelly
Pioneer
Opties
op tweakers forum zijn ook mensen met zelfde probleem en sommige one ui 3.0 beta gebruikers hebben het ook gemeld.
Ik heb geen zin meer om voor beta tester te spelen. samsung update fix aub.
heb nu de telefoon maar op 3g gezet...lijkt de verbinding wel vast te houden anders ben ik om de haverklap niet bereikbaar. weet niet of er vodafone/tmobile mensen er last van hebben
ThomSchraa
Journeyman
Opties

Heb je wellicht het linkje naar dit topic? Dan sluit ik me daar ook even aan.

Hopelijk gaat samsung dit fixen.

Maar wat ik tot nu toe merk met samsung is dat ze alleen maar met hun vingertje wijzen naar de gebruiker en je er niks mee op schiet helaas. 

0 Likes
Oplossing
Ikbenjelly
Pioneer
Opties
David272
Journeyman
Opties
my I'm Lebara, my phone is free sim , I didn't buy it with contact
0 Likes
ThomSchraa
Journeyman
Opties

Lebara uses the KPN network... So that would be the issue

David272
Journeyman
Opties
ahh thank you sow much
0 Likes
Verg
First Poster
Opties

Ik heb exact hetzelfde issue.

Voor ik op "Nu installeren" drukte had ik nog 4G. Na de update, was het gebeurt. Het valt me ook dat wanneer ik mijn telefoon opnieuw start dat ik 30~60 seconde gewoon geen verbinding heb met een mobiele netwerk. Dan besluit mijn S20+ maar om de 3G netwerk te gebruiken.

Ik heb de BTIJ firmware weer teruggezet en gelijk heb ik weer 4G. Dus het issue zit echt in de BTJ1 firmware. Als ik het zo bekijk op Tweakers en xda, dan gok ik zo dat iedereen die in ieder geval bij KPN zit last heeft van 4G issues met BTJ1 en One 3.0 beta.

Ik heb echt van alles en nog wat geprobeerd. Simkaart naar SIM2 slot gezet, reset gedaan, verschillende instellingen aangepast, handmatig op KPN netwerk gezet... het werkt gewoon niet.

Wat ik ook begrijp is dat enkele mensen wel af en toe 4G hebben, maar op veel plekken niet. Het lijkt dus op dat het issue bijv. op de 800Mhz frequentie zit die KPN voornamelijk gebruikt voor 4G. Dit is even een aanname, maar kan verklaren waarom ik thuis helemaal geen verbinding heb en andere gebruikers slecht bereik op bepaalde plekken.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Voor iedereen hier met problemen. Maak een melding aan met Samsung Members en stuur de logs mee! Samsung Members > ondersteuning > Foutrapport. @David create a error report and send the logfiles. Hoe meer mensen dit doen des te sneller dit aan het licht komt in Korea! Het kan ook iets zijn bij KPN dat er ergens een switchje omgezet moet worden met 4G aan voor deze firmware ofzo.. Dus ook graag een melding bij KPN maken.
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes