Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy S9 Plus: Whatsapp slaat mijn foto's niet op in de galerij terwijl ik dat juist WEL wil

(Onderwerp aangemaakt op: 26-12-2018 08:04 PM)
1690 Weergaven
Emm_88
First Poster
Opties

Hi,

Ik heb nu nog geen weekje een Samsung Galaxy S9 Plus. 

Tot nu toe tevreden, maar ik ondervind een probleem waar ik zelf de oplossing niet voor kan

vinden. 

Whatsapp slaat namelijk mijn foto's niet op in de galerij, terwijl ik aan heb staan dat ik dat wel

wil. Bij data en opslaggebruik heb ik alles op alle media staan. Heb al Verwijderd en opnieuw geinstalleerd,

heb al instellingen veranderd, opnieuw opgestart, weer veranderd en opnieuw opgestart, maar niets helpt. 

Ik vind het bijzonder vervelend, want hij zet de foto's in een hele verre map op mijn telefoon.

Wil er gewoon bij kunnen via mijn Galerij.

Graag hoor ik een oplossing.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dat kan ik me goed voorstellen! Voor de volledigheid, staat "Media tonen in galerij" onder Chats in je WhatsApp instellingen aangevinkt zoals in de screenshot hieronder?SmartSelect_20181226-220644_WhatsApp.jpg

Zou je anders eens via de app Mijn Bestanden het volgende kunnen proberen?

Eerst rechtsboven vis de drie puntjes naar Instellingen gaan en hier Verborgen bestanden weergeven aanzetten zoals hieronder:Screenshot_20181226-221235_My Files.jpg

Zoek vervolgens via Mijn Bestanden naar "nomedia". Het resultaat ziet er waarschijnlijk ongeveer zo uit:SmartSelect_20181226-221411_My Files.jpg

Houd er een ingedrukt en selecteer vervolgens bovenaan Alles. Tik vervolgens op wissen en start je telefoon opnieuw op.Screenshot_20181226-221526_My Files.jpg

Hoe gaat het nu?

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Emm_88,

Mogelijk moet je "Meer albums" nog uitklappen om de Whatsapp albums te zien.Screenshot_20181226-215531_Gallery.jpg

Als het goed is, zal dit vanaf de laatste One UI update die vanaf vandaag wordt uitgerold niet meer nodig hoeven zijn. Het kan dus ook helpen om te controleren op de laatste updates.

Hopelijk lukt het op deze manier wel!

kevin-sig
0 Likes
Emm_88
First Poster
Opties

Hoi @KevinW 

Bedankt voor je reactie. Helaas is dat het ook niet. Ik heb namelijk al mijn albums daar staan, maar er staat geen Whatsapp album tussen. Dat is het rare aan alles... En irriteer me er vreselijk aan

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Dat kan ik me goed voorstellen! Voor de volledigheid, staat "Media tonen in galerij" onder Chats in je WhatsApp instellingen aangevinkt zoals in de screenshot hieronder?SmartSelect_20181226-220644_WhatsApp.jpg

Zou je anders eens via de app Mijn Bestanden het volgende kunnen proberen?

Eerst rechtsboven vis de drie puntjes naar Instellingen gaan en hier Verborgen bestanden weergeven aanzetten zoals hieronder:Screenshot_20181226-221235_My Files.jpg

Zoek vervolgens via Mijn Bestanden naar "nomedia". Het resultaat ziet er waarschijnlijk ongeveer zo uit:SmartSelect_20181226-221411_My Files.jpg

Houd er een ingedrukt en selecteer vervolgens bovenaan Alles. Tik vervolgens op wissen en start je telefoon opnieuw op.Screenshot_20181226-221526_My Files.jpg

Hoe gaat het nu?

kevin-sig
0 Likes
Emm_88
First Poster
Opties

Ik dit zo uitproberen @KevinW . Me telefoon is nu even aan het updaten.

Hierna ga ik dat van nomedia zeker proberen. De instelling bij whatsapp zelf

heb ik aanstaan, dus dat is het niet. Ik laat het hier zo nog weten :smiling-face:

0 Likes
Emm_88
First Poster
Opties

Hoi @KevinW

Het was de nieuwe update waar je het over had ui en adroid 9 nu

(vond de vorige interface mooier), maar heb wel jouw manier van nomedia

kunnen toepassen. En nu zie ik het wel, heb nu alleen bij me albums ook allemaal mapjes met enkele foto's? 

Maar betekend dit dat ik verborgen bestanden aan moet laten staan?

Bedankt zover!

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Goed om te lezen dat het gelukt is! Je kunt nu verborgen bestanden weergeven weer uitzetten, dit was alleen om de "nomedia" bestandjes te kunnen zien en verwijderen. 

kevin-sig
0 Likes
Emm_88
First Poster
Opties

Ben er ook echt blij mee. Hopelijk blijft het nu ook gewoon zo :smiling-face: ga die rare mapjes met 1 foto wel verwijderen apart, die waren waarschijnlijk ook verborgen. Bedankt! Ben er al 2 dagen mee bezig En nu in 1 uurtje (Hopelijk definitief) opgelost.. thnx😁🙈👍

0 Likes