op 26-12-2018 08:04 PM
Hi,
Ik heb nu nog geen weekje een Samsung Galaxy S9 Plus.
Tot nu toe tevreden, maar ik ondervind een probleem waar ik zelf de oplossing niet voor kan
vinden.
Whatsapp slaat namelijk mijn foto's niet op in de galerij, terwijl ik aan heb staan dat ik dat wel
wil. Bij data en opslaggebruik heb ik alles op alle media staan. Heb al Verwijderd en opnieuw geinstalleerd,
heb al instellingen veranderd, opnieuw opgestart, weer veranderd en opnieuw opgestart, maar niets helpt.
Ik vind het bijzonder vervelend, want hij zet de foto's in een hele verre map op mijn telefoon.
Wil er gewoon bij kunnen via mijn Galerij.
Graag hoor ik een oplossing.
Opgelost! Ga naar oplossing.
26-12-2018 10:16 PM - bewerkt 26-12-2018 10:17 PM
Dat kan ik me goed voorstellen! Voor de volledigheid, staat "Media tonen in galerij" onder Chats in je WhatsApp instellingen aangevinkt zoals in de screenshot hieronder?
Zou je anders eens via de app Mijn Bestanden het volgende kunnen proberen?
Eerst rechtsboven vis de drie puntjes naar Instellingen gaan en hier Verborgen bestanden weergeven aanzetten zoals hieronder:
Zoek vervolgens via Mijn Bestanden naar "nomedia". Het resultaat ziet er waarschijnlijk ongeveer zo uit:
Houd er een ingedrukt en selecteer vervolgens bovenaan Alles. Tik vervolgens op wissen en start je telefoon opnieuw op.
Hoe gaat het nu?
op 26-12-2018 09:58 PM
Hoi @Emm_88,
Mogelijk moet je "Meer albums" nog uitklappen om de Whatsapp albums te zien.
Als het goed is, zal dit vanaf de laatste One UI update die vanaf vandaag wordt uitgerold niet meer nodig hoeven zijn. Het kan dus ook helpen om te controleren op de laatste updates.
Hopelijk lukt het op deze manier wel!
op 26-12-2018 10:02 PM
Hoi @KevinW
Bedankt voor je reactie. Helaas is dat het ook niet. Ik heb namelijk al mijn albums daar staan, maar er staat geen Whatsapp album tussen. Dat is het rare aan alles... En irriteer me er vreselijk aan
26-12-2018 10:16 PM - bewerkt 26-12-2018 10:17 PM
Dat kan ik me goed voorstellen! Voor de volledigheid, staat "Media tonen in galerij" onder Chats in je WhatsApp instellingen aangevinkt zoals in de screenshot hieronder?
Zou je anders eens via de app Mijn Bestanden het volgende kunnen proberen?
Eerst rechtsboven vis de drie puntjes naar Instellingen gaan en hier Verborgen bestanden weergeven aanzetten zoals hieronder:
Zoek vervolgens via Mijn Bestanden naar "nomedia". Het resultaat ziet er waarschijnlijk ongeveer zo uit:
Houd er een ingedrukt en selecteer vervolgens bovenaan Alles. Tik vervolgens op wissen en start je telefoon opnieuw op.
Hoe gaat het nu?
op 26-12-2018 10:31 PM
Ik dit zo uitproberen @KevinW . Me telefoon is nu even aan het updaten.
Hierna ga ik dat van nomedia zeker proberen. De instelling bij whatsapp zelf
heb ik aanstaan, dus dat is het niet. Ik laat het hier zo nog weten
op 26-12-2018 10:51 PM
Hoi @KevinW
Het was de nieuwe update waar je het over had ui en adroid 9 nu
(vond de vorige interface mooier), maar heb wel jouw manier van nomedia
kunnen toepassen. En nu zie ik het wel, heb nu alleen bij me albums ook allemaal mapjes met enkele foto's?
Maar betekend dit dat ik verborgen bestanden aan moet laten staan?
Bedankt zover!
op 26-12-2018 10:59 PM
op 26-12-2018 11:04 PM
Ben er ook echt blij mee. Hopelijk blijft het nu ook gewoon zo ga die rare mapjes met 1 foto wel verwijderen apart, die waren waarschijnlijk ook verborgen. Bedankt! Ben er al 2 dagen mee bezig En nu in 1 uurtje (Hopelijk definitief) opgelost.. thnx😁🙈👍