op 07-03-2022 11:41 AM
Na een dik half jaar is mijn Samsung Galaxy S20FE krom getrokken.
Vanaf dag 1 dat ik het toestel in mijn bezit kreeg heb ik deze uitgerust met een beschermend hoesje en een protectie glaasje op het scherm. Verder heb ik het toestel nooit in mijn achterzak gehad en ben ik zorgvuldig met het toestel om gegaan.
Na een aantal maanden kwam ik er tot mijn grote spijt achter dat het toestel was kromgetrokken. Doordat ik zelf wat ervaring heb met "Fijn elektronica" ben ik eerst gaan kijken wat het probleem zou kunnen zijn. Het toestel wordt boven in het scherm (de verbogen kant) erg warm. Ik was bang dat het te maken zou hebben met de Accu.
Ik ben natuurlijk direct terug gegaan naar de KPN die mij het toestel heeft verkocht. Zij gaven aan dat ik een back-up moest maken en dat zij het toestel zouden opsturen voor reparatie. Dit heb ik gedaan.
Even later krijg ik email van het reparatie bedrijf van samsung/KPN: Reconext. In de email staat een rekening of ik wel even €248,05 wil betalen voor de reparatie. In de omschrijving spreken zij over "valschade"..
Hierover heb ik contact gehad met de KPN. Wettelijk gezien heeft de consument tot 6 maanden na aanschaf de tijd om gebreken te melden en eventueel de koop te kunnen ontbinden. Helaas is mijn telefoon net iets ouder als die 6 maanden. De KPN geeft aan dat ik maar moet zien te bewijzen dat de telefoon niet is gevallen.
Hoe kan ik dit eventueel bewijzen of wat kan ik nu nog doen om toch de reparatie/vervanging van het toestel te krijgen waar ik recht op heb en niet de helft van de nieuwprijs van het toestel te moeten betalen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-09-2023 01:23 PM
Dit is natuurlijk niet de bedoeling en kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Via onze website kan je je telefoon aanmelden voor een reparatie, je kan dan kiezen voor de ophaalservice of een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht.
Kijk hier voor meer informatie:
• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW
Groeten,
Martijn
op 07-03-2022 11:50 AM - laatst bewerkt op 09-03-2022 10:09 AM door MartijnK
Foto telefoon zonder scherm protector
Hoek waar het scherm gebarsten zou moeten zijn
Afbeelding scherm kapot volgend reconext (glazen scherm protector gescheurd)
Telefoon krom
op 07-03-2022 01:47 PM
De foto's welke je hebt bijgevoegd, zijn die gemaakt vlak voor het versturen van de telefoon? Want dan heb je in feite gewoon bewijs dat de telefoon zonder schermschade daar heen gegaan is. Je weet ook niet hoe een bezorger of iemand daar er mee omgegaan is.
op 08-03-2022 04:56 PM
De fotos die ik heb bijgevoegd heb ik op dag van deze post gemaakt. De (3e) foto met het stukje tekst "display gebroken" kreeg ik terug als bewijs van het reparatie bedrijf. Ik heb de glazen screenprotector van het toestel afgehaald. Hier zat namelijk de barst in. Ik heb aan het reparatie bedrijf ook aangegeven dat zij het glazen plaatje er af mogen nemen om het toestel goed te kunnen beoordelen. Dit is hen helaas niet gelukt.
09-03-2022 10:37 AM - bewerkt 09-03-2022 10:43 AM
Hi @ColinLambers, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je graag verder. Wanneer je telefoon bij ons in het servicecentrum binnenkomt wordt je telefoon eerst onderzocht en aan de hand hiervan wordt bepaald of het issue dan binnen of buiten de garantievoorwaarden valt. De beoordeling van de monteurs is leidend voor ons.
Wat is je reparatienummer? Deze begint met iRMA dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee.
Groeten,
Martijn
op 10-03-2022 09:26 AM
Hallo,
Ik heb geen reparatienummer gekregen met "iRMA" van het raparatie bedrijf.
Wat ik wel heb gekregen is het volgende:
Uw reparatienummer : Z25582363
Referentie : CF849818
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen!
op 10-03-2022 11:21 AM
Goedemorgen, @CollinLambers.
Waar heb je je telefoon naar toe gebracht voor de reparatie? Met deze nummers kunnen wij geen zoekopdracht uitvoeren.
Groeten,
Martijn
op 10-03-2022 11:38 AM
Ik heb de telefoon teruggebracht naar de KPN winkel waar ik het toestel heb aangeschaft. Zij hebben het toestel naar "Reconext" gestuurd. De KPN gaf aan dat dit een van de hoofd reparateurs zijn voor Samsung in Nederland...
Zijn jullie bekend met dit bedrijf? Welk bedrijf schakelen jullie in voor reparaties?
op 10-03-2022 12:41 PM
Reconext zegt mij niks. Wij werken met DynaFix, deze komen het toestel dan bij je ophalen. Een andere optie is langsgaan bij één van onze service punten. Wanneer het toestel wordt gerepareerd door een andere partij zal je fabrieksgarantie ook komen te vervallen.
Kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie | Samsung Nederland
Groeten,
Martijn
op 11-03-2022 10:30 AM
Dit is vreemd, aangezien KPN mij heeft verteld dat dit een partnerbedrijf is van samsung voor de reparaties.
Ik overweeg om het toestel aan te melden ter reparatie bij jullie. Ik vindt het wel vervelend dat het zo lang duurt... ik zou namelijk graag het toestel gewoon willen gebruiken. Ondertussen heb ik alweer een half jaar mijn oude Samsung A50..