Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung actie cash back of gewoon oplichting?!

(Onderwerp aangemaakt op: 27-07-2018 10:24 PM)
1397 Weergaven
kd01
Journeyman
Opties

Ik kocht begin juni een Galaxy S9 en werd daarbij over de streep getrokken door de cash back actie die toen gold en die bij inlevering van het oude toestel minstens €200 inruilwaarde beloofde, te verhogen met een supplement al naargelang het type toestel dat zou worden ingeruild en de staat waarin het zich bevond.

 

Na de volledige registratie te hebben doorlopen, kreeg ik van Samsung, per e-mail, de bevestiging dat ik voor mijn toestel afgerond €212 zou ontvangen. Ik zond vervolgens mijn toestel naar Samsung en respecteerde opnieuw braaf de daarvoor opgelegde procedure.

 

Vandaag ontving ik een e-mail waarin de goede ontvangst van mijn toestel gemeld werd, alsook de inruilwaarde na controle die plots nog maar €9 zou bedragen, zonder ook maar enige verwijzing naar de €200 die als basisvergoeding beloofd werd. Als kers op de taart wordt onderaan aangegeven dat indien ik het hiermee niet mee eens ben, ik mijn toestel kan terugvragen mits betaling van €25 kosten.

 

Ik kan niet anders dan besluiten dat de cash back acties van Samsung je reinste oplichting zijn. 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
kd01
Journeyman
Opties

Oeps, ik zie net dat de betaling gisteren werd uitgevoerd. Bedankt om dit in orde te brengen!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
15 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @kd01,

 

Ik snap de verwarring, maar dit is omdat deze actie door twee verschillende partijen wordt afgehandeld. L8P is verantwoordelijk voor de inruilwaarde, die is in dit geval op €9 gewaardeerd. Waarschijnlijk was er ergens een beschadiging waardoor de uiteindelijke waarde van de schatting van €12 naar €9 is gegaan.

 

Samsung zelf gaat over de extra inruilwaarde van €200. Daar gaat L8P niet over en zie je dus ook niet terug in de communicatie vanuit L8P. Er van uitgaan dat je aan de voorwaarden voldoet voor de extra inruilwaarde en alles goed is ingevuld op je formulier, dan krijg je gewoon die extra inruilwaarde en wordt het totale bedrag dus €209.


kevin-sig
0 Likes
kd01
Journeyman
Opties

Dag Kevin,

 

Die uitleg zou plausibel zijn, ware het niet dat de uitgestuurde e-mail met betrekking tot de definitieve inruilwaarde exact dezelfde lay-out vertoont, als de e-mail waarin aanvankelijk de inruilwaarde werd aangegeven, met als verschil evenwel dat in de eerste e-mail de basisvergoeding van €200 in een apart vakje vermeld wordt, terwijl datzelfde vakje in de laatste e-mail plots leeg is. 

Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat ik het beloofde geld nog ga zien.

 

Vriendelijke groeten,

 

Katleen

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties
Heb je misschien je ordernummer voor me? Dan stuur ik die door naar Samsung om te kijken of alles goed staat voor de €200 extra inruilwaarde.

kevin-sig
0 Likes
kd01
Journeyman
Opties

Dag Kevin,

 

Dat zou fijn zijn.

 

Ik kreeg de volgende referte: 5b1e9e943f76f.

 

Vriendelijke groeten,

 

Katleen

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Hi Katleen! Momenteel sluit ik me aan bij Kevin, dit is waarschijnlijk omdat L8P en de cashback gescheiden zijn. Desalniettemin wil ik het allemaal voor je controleren. Alleen het referentienummer dat je hebt doorgegeven zegt mij werkelijk niets. Als het goed is staat er in de e-mail een 4-cijferige code, deze heb ik nodig.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
kd01
Journeyman
Opties

Dag Nick,

 

Kan het dit zijn?: 15529

 

Alvast bedankt!

 

Vriendelijke groeten,

 

Katleen

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Ik ga het verder voor je uitzoeken! Er staat namelijk inderdaad 200 euro naar 0 euro, alleen kan ik niet vinden wat de reden is. Ik ben er dus hard mee bezig.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
kd01
Journeyman
Opties

Is er intussen nog nieuws?

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

De vraag staat uit bij L8P. Helaas was m'n eerste contact niet voortgezet vanwege vakantie van iemand. Ik ben dus nog voor je bezig.


---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes