Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S10 USB instellingen goed, laadt op, maar geen connectie.

(Onderwerp aangemaakt op: 18-08-2022 05:27 PM)
2406 Weergaven
Jan Marten
Student
Opties

Goedemiddag,

Ik heb een probleem met mijn S10. Ik kan op geen enkele manier usb-connectie maken met een ander apparaat voor data overdracht. De telefoon laadt alleen op. Dit probleem speelde al een tijd met de pc, maar niet in de auto waar android auto gewoon werkte.  Daarom dacht ik dat de kabel zijn beste tijd had gehad.

In de afgelopen 1,5 jaar ook tot 5 x toe 'vocht in de usb-poort' melding gehad. De laatste maal maarliefst 5 weken lang. Dus niet bedraad opladen en ook geen android auto. Hierop een nieuwe usb-poort laten installeren samen met -helaas- ook nieuw scherm omdat deze gebarsten was (men heeft trouwens geen waterschade geconstateerd). €360 verder en alles werkte hierna weer.

Hierna zonder grote problemen 2,5 week de navigatie via android auto gebruikt op vakantie. De usb verbinding viel af en toe wel weg en bij bewegen kabel kwam de verbinding dan weer terug. Dus toch ook zeker een defecte kabel.

Vandaag deed de verbinding het echter helemaal niet meer, dus daarop een two-pack originele samsungs USB-c kabels gekocht bij de plaatselijke Media Markt. Helaas.. Geen van beide werkt op meedere pc's of in de auto. In eerste instantie gaf Android Auto nog aan dat er geen verbinding gemaakt kon worden en ik een andere kabel of poort moest proberen. Deze melding komt nu ook niet meer terug. Er gebeurt niets, alleen opladen.

De usb instellingen staan naar mijn inzien goed op data/bestanden overdracht. Ook is de software up to date. Ik ben dus ook echt van mening dat het aan mijn toestel ligt omdat het niet werkt met twee nieuwe kabels op twee pc en een auto. Ik vind dit bijzonder vreemd omdat het in de auto twee dagen geleden nog gewoon heeft gefunctioneerd.

Ik hoop dat iemand een idee heeft. Het toestel is verder prima en nu door de dure reparaties bijna zo goed als nieuw.

Vriendelijke groet,
Jan Marten Cuperus

Screenshot_20220818-171027_Settings.jpgScreenshot_20220818-171003_USBSettings.jpgScreenshot_20220818-151204_One UI Home.jpg

0 Likes
3 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Waar heb je het toestel laten repareren? Bij Samsung? Zoja wat was het reparatienummer.

Ben je al langs een servicepunt geweest?

Ik zou zeggen fabrieksherstel > nogmaals proberen en als het niet werkt dan langs een servicepunt of opnieuw laten repareren.

https://bit.ly/2jwV3SJ 
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Jan Marten
Student
Opties

Fabrieksherstel helaas geen resultaat. Binnenkort maar naar servicepunt. Bedankt!

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Fijne avond verder👍 Ik hoop dat hun het kunnen repareren voor je.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick