Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Pop-up melding whatsapp

(Onderwerp aangemaakt op: 25-11-2018 07:47 PM)
53493 Weergaven
LinsP
First Poster
Opties

Afgelopen vrijdag ben ik overgestapt van een iPhone naar een samsung galaxy s9. Nou lukt het mij niet om de gewenste meldingen te krijgen van whatsapp. Ik zou graag een melding willen krijgen waar het bericht kort boven in het scherm staat en als klein bericht
in het vergrendelscherm. Op dit moment lukt het mij wel om dit te krijgen, maar daarbij krijg ik ook een grote pop-up melding op mijn vergrendelscherm. Als ik dit uitzet ontvang ik helemaal geen meldingen meer van whatsapp, zelfs geen pictogrambadge. Hoe kan ik alles zo instellen dat ik wel meldingen krijg maar dan zonder die grote pop-up melding?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hey @LinsP,

Gefeliciteerd met de overstap! Goede keus :winking-face: 

Je kunt twee dingen doen. Je kunt de pop-up helemaal uitzetten, of gebruik maken van Edge lighting; een Samsung functie waarmee je de grote pop-up vervangt door een kleinere, mooi vormgegeven en subtielere balk.

Edge lighting: Ga hiervoor naar Apps >> Instellingen en tik in de zoekbalk 'Edge lighting' in. Selecteer 'altijd' en tik op meldingen beheren. Kies vervolgens Whatsapp in het lijstje (en elke andere app waarvan je wilt dat ze met Edge lighting worden weergegeven).

Wanneer je één keer teruggaat en op Edge lighting-stijl tikt, kun je de balk naar wens aanpassen. Bij iedere aanpassing krijg je een voorbeeld van hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.

Helemaal uitschakelen: Als je de pop-up helemaal wilt uitschakelen, ga je naar Apps >> Instellingen >> Apps >> Whatsapp >> Meldingen. Je ziet nu een aantal categorieën, waaronder 'Groepsberichten' en 'Berichten'. Als je hier op de tekst (dus niet op het schakelaartje) tikt, kun je 'Belang' aanpassen van 'urgent' naar 'hoog'. Je krijgt nu geen pop-ups meer.

Mogelijk krijg je nu nog wel het Edge lighting balkje als je die in de vorige stap hebt aangezet. Je kunt deze op dezelfde manier als het aanzetten ook weer uitzetten.

Laat je weten of het gelukt is?

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

28 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hey @LinsP,

Gefeliciteerd met de overstap! Goede keus :winking-face: 

Je kunt twee dingen doen. Je kunt de pop-up helemaal uitzetten, of gebruik maken van Edge lighting; een Samsung functie waarmee je de grote pop-up vervangt door een kleinere, mooi vormgegeven en subtielere balk.

Edge lighting: Ga hiervoor naar Apps >> Instellingen en tik in de zoekbalk 'Edge lighting' in. Selecteer 'altijd' en tik op meldingen beheren. Kies vervolgens Whatsapp in het lijstje (en elke andere app waarvan je wilt dat ze met Edge lighting worden weergegeven).

Wanneer je één keer teruggaat en op Edge lighting-stijl tikt, kun je de balk naar wens aanpassen. Bij iedere aanpassing krijg je een voorbeeld van hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.

Helemaal uitschakelen: Als je de pop-up helemaal wilt uitschakelen, ga je naar Apps >> Instellingen >> Apps >> Whatsapp >> Meldingen. Je ziet nu een aantal categorieën, waaronder 'Groepsberichten' en 'Berichten'. Als je hier op de tekst (dus niet op het schakelaartje) tikt, kun je 'Belang' aanpassen van 'urgent' naar 'hoog'. Je krijgt nu geen pop-ups meer.

Mogelijk krijg je nu nog wel het Edge lighting balkje als je die in de vorige stap hebt aangezet. Je kunt deze op dezelfde manier als het aanzetten ook weer uitzetten.

Laat je weten of het gelukt is?

kevin-sig
LinsP
First Poster
Opties
Bedankt! Nu krijg ik de meldingen zoals ik het bedoelde 😊👍
0 Likes
Rowinlemmens27
First Poster
Opties

Bedankt voor de uitleg. Ikzelf ben ook net overgestapt van iPhone naar Samsung S10. Bij mij krijg ik de Edge meldingen niet goed ingesteld. 

Voorbeeld van whatsapp. Ik krijg de mooie subtiele edge melding en een irritante joekel van een pop-up (whatsapp zelf). Het lijkt erop dat ik ze beide niet los van elkaar kan instellen. Of ik hoor alleen maar een geluidje en er gebeurd verder niets. Of de edge melding én pop-up verschijnen in beeld. Zie ik nog iets over het hoofd?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

@Rowinlemmens27, zelf heb ik ingesteld bij Whatsapp: Pop-upmeldingen: Geen pop-up. En krijg alsnog de Edge Lighting te zien. 

rsz-846676
0 Likes
Rowinlemmens27
First Poster
Opties

Oké, ik begreep dat het met het Always On Display (AOD)te maken heeft. Whatsapp heeft prio 3 bij meldingen. Pas bij prio 4 gaat het scherm aan. Als ik het AOD heb ingeschakeld werkt de Egde lightning wel. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan zul je het AOD moeten gebruiken blijkbaar. Is jouw issue dan opgelost?

rsz-846676
0 Likes
Nathalie578
First Poster
Opties

Bij mij exact hetzelfde. Tot zondag kreeg ik een keurig icoontje van Whatsapp in beeld (linksboven in startscherm ook) en ook een degelijke kleine popupmelding op mijn vergrendelscherm èn AOD. Ik weet niet wàt er is gebeurd maar a) ik krijg pas alle berichtjes binnen wanneer ik naar Whatsapp zelf ga en b) de grote en lelijke popups. Ik ben in het bezit van een S10plus. 

Ik ben alle instellingen al bij langs gegaan, maar ik weet echt niet waarom dit nu zo is...

Heb edge lighting aan, AOD aan, tel aan/uit gezet ...geen idee waarom ik dit krijg. Heb ook geen verandering in instellingen gemaakt. 

Wil gewoon mijn kleine degelijke melding (mits ik die dus krijg) weer terug.

Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Nathalie578,

Het kan zijn dat Whatsapp in de sluimerstand staat. Dit kun je controleren door naar Instellingen te gaan -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> Tik op Whatsapp. 

rsz-846676
0 Likes
Nathalie578
First Poster
Opties

@BruceH  schreef:

Hi @Nathalie578,

Het kan zijn dat Whatsapp in de sluimerstand staat. Dit kun je controleren door naar Instellingen te gaan -> Apparaatonderhoud -> Batterij -> Tik op Whatsapp. 

Nee dat staat uit (gechecked) ik heb mijn AOD uitgezet, maar ik krijg keurig meldingen van e-mail, of andere social media (incl. icoontje linksboven het startscherm, m.u.v. Whatsapp. Zodra ik AOD weer inschakel krijg ik weer die grote pop-up. Grrr

0 Likes