Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NfC werkt niet

(Onderwerp aangemaakt op: 21-06-2023 02:32 PM)
479 Weergaven
Sanne94
First Poster
Opties
Hallo,

Mijn NFC werkt na +/-1 jaar niet meer. 
Google wallet en ID/Rijbewijs scannen pakt die niks. 
Waar kan ik dit laten repareren? 
0 Likes
10 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Ga eens naar instellingen > apps > systeem apps weergegeven > nfc > opslag > gegevens wissen.

Werkt het hierna weer?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Sanne94, goedemiddag.

Is het je nog gelukt met de tips van @Patrick? Is je telefoon verder helemaal up-2-date? Heb je de netwerkinstellingen van je telefoon ook al eens gereset? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Sanne94
First Poster
Opties
Alle opties geprobeerd. Google wallet maakt nog steeds geen verbinding met een externe pinautomaat helaas. ID kaart is wel gelukt om te scannen
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Heb je de Google Wallet ook ingesteld als betaalwijze bij NFC? En ondersteund de betaalautomaat ook ook jouw Google Wallet?

Groeten,

Martijn

Sanne94
First Poster
Opties
Jazeker. Heb een hele tijd overal er mee betaald nu van de een op de andere dag deed die niks meer
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

HeDu
First Poster
Opties
Ik heb eenzelfde probleem. NFC button bij instellingen is of uit of lichtblauw van kleur. Ik krijg hem niet meer aan. Heeft het altijd goed gedaan. Wat te doen. Resetten heeft niet geholpen.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @HeDu, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wat is het modelnummer van jouw telefoon? Heb je het resetten ook een back-up teruggezet? Maak je ook gebruik van een cover? En zitten hier ook pasjes in?

Kan je dit wel inschakelen als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_LSDddk5
First Poster
Opties

Ik heb hetzelfde probleem. Plotseling geen NFC en ook geen draadloos delen van de batterij of draadloos opladen. Geen idee of dit allemaal met elkaar te maken heeft.

In veilige modus doet deze het ook niet.
Netwerk instellingen resetten heeft niet geholpen.
Het NFC geheugen leegmaken ook niet.

Wat nu ?

0 Likes