Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NFC tag kan niet aan

(Onderwerp aangemaakt op: 20-03-2023 02:09 PM)
2147 Weergaven
Doortje44
Apprentice
Opties
Hoi allemaal,
Ik kan mijn nfc tag niet aan of uit zetten (zie de afbeelding). Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals opslaggegevens wissen etc. maar dit lijkt allemaal niet te werken. Is er nog iemand met een idee over hoe dit op te lossen is? 
Groetjes 

image

0 Likes
46 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Doortje44, goedemorgen.

Heb je het ook zonder de cover al geprobeerd? En heb je sinds kort misschien een nieuwe pas met ook een NFC chip bij de telefoon?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Charmaine
Apprentice
Opties
Hoi Martijn,

Ik maak gebruik van een hoesje met mijn telefoon, maar de NFC functie werkt ook niet als ik mijn telefoon uit het hoesje haal. Het modelnummer van mijn telefoon is: SM-G973F/DS. Ik ervaar het echt al een lange tijd, denk ongeveer een jaar. Via de diagnose van Samsung members geeft hij aan dat NFC gewoon werkt. In de veilige modus werkt het ook niet helaas.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

0 Likes
marcel1973
Apprentice
Opties
Hoi mijn note 20 ultra heeft ook het zelfde probleem
0 Likes
Henk5401
First Poster
Opties

Hoi Martijn,

Het gaat er niet om dat de NFC iets niet kan lezen, het gaat er om dat NFC niet aan gezet kan worden. Het icoontje is licht blauw, is op geen enkele manier aan of uit te zetten. Het is ook zonder cover, maar de cover zou pas een probleem kunnen zijn als NFC aangezet zou kunnen. 

Dat lijkt trouwens bij alle meldingen in deze post zo te zijn.

grtn,

Henk

0 Likes
marcel1973
Apprentice
Opties
Hoi ik heb het zelfde probleem met mijn note 20 ultra ook alles al geprobeerd wat hier langs komt maar niets werkt nog nieuwe suggesties
0 Likes
Doortje44
Apprentice
Opties
Ik heb het hoesje er een paar dagen afgehaald maar dat heeft helaas niet geholpen (ook de tel opnieuw opgestart enzo)
0 Likes
marcel1973
Apprentice
Opties
Het blijkt te komen omdat android Beam niet meer op de foon staat naar een update
Henk5401a
First Poster
Opties
Alle afviezen uitgeprobeerd. Melding met foutrapport gedaan, maar geen reactie gekregen. Komt er nog een oplossing? Of moeten we het gebruik van MFC maar vergeten op de S20?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Henk5401a, goedemorgen.

Uiteraard zitten wij niet stil en blijven wij ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en hiervoor brengen wij ook regelmatig een update uit. Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de NFC-test. Hoe is het resultaat hier?

Het is misschien wat rigoureus maar heb je het toestel al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een goede back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google Play Store en Galaxy Store.

Groeten,

Martijn

0 Likes