Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Klacht reparatiedienst Dynafix/Samsung

(Onderwerp aangemaakt op: 28-09-2021 01:56 PM)
497 Weergaven
Pieter1111
Student
Opties

Ik heb een toestel (Samsung S21 5g) in augustus aangeschaft.

Al snel bleek dat de sensor voor de vingerafdrukken en de camera (wat de doorslag had gegeven om dit toetstel te kopen) niet naar behoren werkten. Wanneer ik deze na “reparatie" in de winkel ging halen bleek deze niet door een Samsung Service Center onder handen genomen te zijn geweest, maar door Dynafix. Er werd gemeld dat de achter cover en camera zijn vervangen en er een software update is gedaan.

Na het opstarten van de smartphone bleek de camera er nog slechter aan toe te zijn dan voordien. De beelden zijn wazig en aan de binnenkant van de cameralens zijn zeer duidelijk vingerafdrukken te zien. 

Wanneer ik de telefoon opnieuw binnenbracht bij de winkel waar ik deze gekocht had (Telenet) wist men me te vertellen dat ik naar een Samsung Service Center moest gaan. Dit om te voorkomen dat ik mijn toestel weerom 2 weken kwijt zou zijn en een optimale herstelling te kunnen verkrijgen.

In het Samsung Service Center kreeg ik te horen dat deze herstelling alles behalve deftig was uitgevoerd, MAAR dat men dit toestel niet mocht repareren owv de garantievoorwaarden op een herstelling. Men mag me dus omtrent het desbetreffende probleem de volgende 3 maanden niet verder helpen in het Samsung Service Center omdat de (slechte) reparatie werd uitgevoerd door Dynafix.

Ik heb dit toestel daardoor opnieuw moeten binnenbrengen bij Telenet en ben ik dit (hoogstwaarschijnlijk) weerom 2 weken kwijt. Aangezien dit toch wel een kostelijk toestel is ben ik vrij teleurgesteld in de gang van zaken. Dat er af en toe iets mis is aan een toestel kan ik begrijpen, maar ik stel me toch vragen wanneer reparaties op deze manier worden uitgevoerd. Elektronica in toestellen als deze zeer gevoelig is en om dan te merken dat er zelfs aan de binnenkant van de lenzen vette vingerafdrukken van de technieker zitten stel ik me vragen bij het reparatieproces aan dit dure toestel.

Ondertussen heb ik ook contact opgenomen met de dienst van Samsung op Facebook, maar hier wordt me gemeld langs een Service center te gaan, waar men mij niet wilde verder helpen. 

Ik zit maw vast. Ik heb dus een duur toestel dat opengehaald is door een niet al te nauwkeurig werkende technieker.

Mijn ongerustheid zit hem vooral in het gebrek aan professionaliteit waarmee het toestel "gemaakt" is. Het komt o.a. binnen voor camera issues en het wordt nog erger afgeleverd dan voordien. Dit wil enorm veel zeggen over de nacontrole van het toestel en de techniekers die eraan gewerkt hebben. Ik denk dat het vrij normaal is dat ik me dus vragen stel en zorgen maak over mijn toestel. Zeker omdat er duidelijk zonder bescherming aan dit toestel dat vol elektronica zit gewerkt is.

Wat zijn hier de eventuele oplossingen?

Video over beeldkwaliteit na "reparatie":

De vingerafdrukken bovenste lens: 

Lens1.jpgLENS.jpg

0 Likes
6 Antwoorden
Jimboo84
Black Belt 
Opties

@Pieter1111 

Weer een Dynafix verhaal?

Het lijkt jaar na jaar slechter te lopen... Ik snap niet waarom Samsung met Dynafix samenwerkt als ze meer klachten dan wat anders krijgen.

Maar het Support verhaal van Samsung loopt ook niet van een leien dak. Je moet Nederlandse mederwerkers alles uitleggen met handen en voeten.Nna 100 screenshots zien ze het probleem nog steeds niet en als je zegt dat je je toestel naar fabrieksinstellingen hebt gezet zeggen ze "doe het nog eens"... Die denken dat je niets beters te doen hebt soms. Ik heb de indruk dat ze klachten niet willen doorsturen naar ontwikkelaars en gewoon een ticketje opgelost volgens hun SLA contracten.

Pieter1111
Student
Opties

Mja, ik ben momenteel enorm teleurgesteld in de gang van zaken. Het is m'n eerste Samsung toestel en het eerste toestel van deze prijsklasse en momenteel ben ik alles behalve tevreden omtrent de gang van zaken. Al dagen bezig met eventuele oplossingen te kunnen krijgen, maar... 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hey @Pieter1111, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community! 

Goed dat je ons een bericht stuurt, ik help je graag verder. 

Dit is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort te gaan, ik kan me dan ook goed voorstellen dat je hiervan baalt. Om je toestel te laten herstellen kun je deze opnieuw aanmelden voor de ophaalservice, als je vervolgens het iRMA nummer met mij deelt zal ik deze ook doorzetten naar het servicecentrum met de melding dat de vorige reparatie niet conform onze richtlijnen is uitgevoerd.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Berg80
Helping Hand
Opties

Ben ik met je eens. Wellicht de reparaties toch zelf in handen nemen. Ben je ook meteen af van de miscommunicatie heen en weer. Je hoort en ziet te veel klachten over Dynafix, als je wilt dat klanten Samsung trouw blijven, moet er echt ns wat gaan gebeuren.

Nog even en we moeten zelf het toestel maar zien te repareren 😅😄

Members_ZWJrHqO
First Poster
Opties

Hoi Pieter

Ik begrijp je frustratie helemaal. Via de website van Samsung heb ik mij laten verleiden door de 'binnen de 3 dagen terug' melding en voor ik het wist zat ik in deze frustrerende situatie.
De ophaling  van mijn S20+was op 12 september en  de offerte kreeg ik op 13 september, waar ik onmiddellijk mee akkoord was en dus ook heb betaald. Intussen zijn we 29 september en veel mails en telefoontjes verder zonder resultaat.
Via de website kon ik lezen dat het herstellen van het scherm €279 zou kosten. Ik vond dit best ok, gezien je er gratis een nieuwe batterij bij krijgt. 
Tot mijn verbazing moest ik vernemen dat niet Samsung, maar een bedrijf in Nederland, nl. Dynafix instaat voor de reparatie. Je zou denken wanneer je de gebreken ingeeft online dat een melding zou komen indien de wisselstukken niet voorradig zijn. Neen, dat komt er zeker niet.
Je krijgt een offerte waar inderdaad dus staat dat het scherm moet worden vervangen (gebroken en kleur weg links onderaan ) maar plots is de prijs €249. Ik dacht bij mezelf dat de prijzen intussen gezakt zijn, gezien de S20+ niet meer zo nieuw is. 
Blijkbaar zouden ze gewoon het glas vervangen, en niet de volledige LCD! ???
Daarvoor zou ik nog een extra €83 moeten bijbetalen. 

Dus de professionelen vinden het niet nodig het volledig scherm te vervangen, ondanks ze zien dat het LCD scherm kapot is? Dezelfde professionelen willen mij een extra €83 aanrekenen indien ik dit wel wil (scam) ?Benieuwd hoe lang ik nog zal moeten wachten om mijn duur toestel. Ik heb zo'n spijt dat ik in het bedrog ben getrapt van Samsung!

De schermen zijn blijkbaar niet voorradig volgens Dynafix? Het is hun core business, hoe kunnen ze schermen niet voorradig hebben? laat het corona-excuus achterwege aub! 
De dames aan de lijn bij Samsung herhalen steeds: goed dat je gebeld hebt! We vragen nog even geduld uit te oefenen mevrouw! 
Ze nemen beter niet op, want de klanten zijn niets wijzer, krijgen geen hulp, enkel meer frustraties. 

Ik heb gisteren een mail gestuurd dat ik graag mijn gsm terug zou krijgen, zonder dat ze er herstellingen aan doen. Samsung kan hun beloftes niet na komen en ik weiger langer gegijzeld te worden. Natuurlijk terug geen reacties.

een gefrustreerde Samsung klant!

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_ZWJrHqO, goedemiddag.

Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder. Allereerst wij zijn heel erg tevreden met onze service partner 💙 Helaas kan er altijd wel iets misgaan en zijn dit ook de berichten die je leest, gelukkig gaan verreweg de meeste reparaties ook helemaal goed! Wanneer je een prijsopgave hebt ontvangen voor een reparatie en hiermee akkoord bent gegaan is het niet mogelijk meer om je telefoon on-gerepareerd terug te krijgen. Zodra je telefoon hersteld is krijg je ook bericht hiervan. 

Wat is je reparatienummer? Dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes