op 18-12-2021 04:59 PM
Ik heb een S21 Ultra en kan geen premium sms ontvangen. Dit heb ik nodig omdat ik van een site een passwoord moet veranderen. Heb reeds alle stappen doornomen. Dus:
Payinfo instellingen gecheckt
instellingen/apps/3 puntjes/speciale toegang/premium sms gebruiken en dan kan ik niets wijzigen omdat er alleen in het grijs staat "apps kunnen niet premium sms-services gebruiken", dus verder geen optie van allow/not allow/ask
Eigen simkaart in oude S10 gestopt, zelfde probleem
Nieuwe simkaart gevraagd bij vodafone, zelfde probleem in zowel S10 als S21 Ultra.
Het zou zo fijn zijn als iemand hier, maar vooral iemand van Samsung mij nu eens kon helpen/
Opgelost! Ga naar oplossing.
19-12-2021 08:36 AM - bewerkt 19-12-2021 08:38 AM
Dag @Hoggiebro1,
De instelling Premium SMS service gebruiken, is alleen van toepassing op apps. Je kunt apps daar machtigen om in jouw naam betaalde SMS-diensten te gebruiken. De melding die je daar ziet houdt in dat je geen apps hebt geïnstalleerd die hier toestemming om vragen, wat in principe een goed teken is aangezien dit gebruikt kan worden om jou ongezien een hoge rekening te geven.
Er is op je telefoon geen instelling die het ontvangen van deze berichten kan blokkeren. Dat heeft een simpele reden: het blokkeren op je telefoon zorgt ervoor dat de berichten weliswaar niet op je telefoon binnenkomen, maar dat is slechts het laatste station. Het station ervoor, jouw mobiele provider, is het station waar het SMS'je wordt betaald. Zo'n instelling zou ervoor zorgen dat je denkt dat je niet langer betaalt omdat je het ontvangen op je telefoon blokkeert, maar je uiteindelijk gewoon nog steeds doorbetaalt voor berichten die je nooit meer ziet.
Ik vermoed dat er drie mogelijke oorzaken zijn waarom je berichten niet aankomen. De eerste is dat je het telefoonnummer verkeerd hebt opgegeven. Om internationale berichten te ontvangen, moet de landcode goed doorgekomen zijn. Als je in Nederland woont wordt het telefoonnummer 06 123 ... op de internationale manier +316 123 .... Als je er bijvoorbeeld +3106 123 ... van hebt gemaakt, dan kunnen daar problemen ontstaan. Neem hiervoor contact op bij de dienst waar je je nummer hebt geregistreerd.
Een tweede optie is dat er op providerniveau berichten worden geblokkeerd. Neem hiervoor contact op met je provider.
Een derde mogelijkheid zou ook nog kunnen zijn dat de dienst die jou het SMS'je zou versturen een storing heeft, waardoor de berichten nooit verstuurd worden.
Dus een lang verhaal kort: aan je telefooninstellingen kan het niet liggen.
19-12-2021 08:36 AM - bewerkt 19-12-2021 08:38 AM
Dag @Hoggiebro1,
De instelling Premium SMS service gebruiken, is alleen van toepassing op apps. Je kunt apps daar machtigen om in jouw naam betaalde SMS-diensten te gebruiken. De melding die je daar ziet houdt in dat je geen apps hebt geïnstalleerd die hier toestemming om vragen, wat in principe een goed teken is aangezien dit gebruikt kan worden om jou ongezien een hoge rekening te geven.
Er is op je telefoon geen instelling die het ontvangen van deze berichten kan blokkeren. Dat heeft een simpele reden: het blokkeren op je telefoon zorgt ervoor dat de berichten weliswaar niet op je telefoon binnenkomen, maar dat is slechts het laatste station. Het station ervoor, jouw mobiele provider, is het station waar het SMS'je wordt betaald. Zo'n instelling zou ervoor zorgen dat je denkt dat je niet langer betaalt omdat je het ontvangen op je telefoon blokkeert, maar je uiteindelijk gewoon nog steeds doorbetaalt voor berichten die je nooit meer ziet.
Ik vermoed dat er drie mogelijke oorzaken zijn waarom je berichten niet aankomen. De eerste is dat je het telefoonnummer verkeerd hebt opgegeven. Om internationale berichten te ontvangen, moet de landcode goed doorgekomen zijn. Als je in Nederland woont wordt het telefoonnummer 06 123 ... op de internationale manier +316 123 .... Als je er bijvoorbeeld +3106 123 ... van hebt gemaakt, dan kunnen daar problemen ontstaan. Neem hiervoor contact op bij de dienst waar je je nummer hebt geregistreerd.
Een tweede optie is dat er op providerniveau berichten worden geblokkeerd. Neem hiervoor contact op met je provider.
Een derde mogelijkheid zou ook nog kunnen zijn dat de dienst die jou het SMS'je zou versturen een storing heeft, waardoor de berichten nooit verstuurd worden.
Dus een lang verhaal kort: aan je telefooninstellingen kan het niet liggen.
op 20-12-2021 10:55 PM
Hartelijk dank voor deze heldere uitleg
op 28-06-2024 11:05 AM
Hoi!
Bij het zoeken naar een oplossing op mijn Galaxy A52S met het probleem dat ik geen betaalde service kan aanvragen bij de Koopsomlijn via sms, kom ik jouw antwoord tegen als mogelijke oplossing.
De service van de Koopsomlijn gebruik ik al jaren en opeens doet deze het niet meer sinds ik een update installeerde van One UI.
De foutmelding die ik krijg luidt: "Kan dit bericht niet via KPN versturen, fout 0". Deze melding komt bij veel gebruikers van alle andere providers voor en is dus niet provider gerelateerd.
Ik heb alle instellingen nagekeken, ook die jij noemt. De KPN waar mijn abo loopt heeft niets afwijkends kunnen vinden en geeft als indicatie dat het aan mijn telefoon ligt.
Heb jij inmiddels enig idee hoe ik dit probleem zou kunnen tackelen?
op 01-07-2024 10:17 AM
Hallo @EdRossino,
Bedankt voor jouw bericht. Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.
Met groet,
Ajay