Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

'Geen recent gebruikte apps' melding op hoofdscherm

(Onderwerp aangemaakt op: 05-05-2021 12:21 PM)
3396 Weergaven
Boum1
Student
Opties

samsung.jpg

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn Samsung Galaxy S20+. Bij het openen van mijn Samsung View Cover staat er regelmatig in het hoofdscherm: 'Geen recent gebruikte apps' (zie bijgevoegde foto). Als deze tekst in beeld staat kan ik geen apps bedienen (lijkt vastgelopen?). Ik krijg dit alleen maar weg door op de 3 streepjes onderaan mijn scherm te drukken (de knop om apps te sluiten). Ik heb een soft reset gedaan en mijn telefoon opgestart in veilige modus, maar het probleem blijft terugkomen.

Wie weet waar dit aan kan liggen en hoe dit opgelost kan worden? 

Alvast bedankt!

0 Likes
16 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Boum1,

Dat zie ik voor het eerst! Lijkt alsof er een widget op die plaats hoort te staan.

Wat gebeurt er als je je vinger ingedrukt houdt op de tekst 'Geen recent gebruikte apps'? Kun je hem dan verwijderen?

Anders kun je ook een van mijn collega's op afstand mee laten kijken, door middel van een Hulp op Afstand afspraak: https://bit.ly/2OhhbuU

Laat je weten of het is gelukt? 😉

rsz-846676
0 Likes
Boum1
Student
Opties

Hoi @BruceH

Bedankt voor je antwoord. Ik heb je bovenstaande tip opgevolgd. Als ik de tekst 'Geen recent gebruikte apps' voor 5 seconden ingedrukt houd, verdwijnt deze tekst (niet bij 3 of 4 sec.!). Het probleem is hier echter niet mee opgelost.

Ik ben wat uit gaan proberen en ben achter het volgende gekomen: Ik dubbelcheck de knop om apps te sluiten altijd, waardoor ik ook op de knop druk als er geen recent gebruikte apps open staan. Dan verschijnt altijd de tekst 'Geen recent gebruikte apps' horizontaal en sluit ik mijn hoesje. Als ik dan mijn hoesje weer open, staat de tekst verticaal in mijn hoofdscherm (zoals op de foto) en kan ik mijn apps niet openen. Dit 'dubbelchecken' doe ik al jaren zo, maar sinds een paar weken heb ik dit probleem. Waar zou dit vandaan kunnen komen?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Lastig te zeggen. Hiervoor kun je het beste een Hulp op Afstand sessie inplannen: https://bit.ly/2OhhbuU

Mocht daar niets uitkomen, dan zal mijn collega waarschijnlijk adviseren om een reset uit te voeren.

Verdere instructies hoor je tijdens de afspraak 👍

Kom je er zo uit?

rsz-846676
0 Likes
Chasster
First Poster
Opties
Wat is de oorzaak van deze melding en hie verwijder je die?
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Chasster,

Zie mijn eerdere antwoord: Lastig te zeggen. Hiervoor kun je het beste een Hulp op Afstand sessie inplannen: https://bit.ly/2OhhbuU

Mocht daar niets uitkomen, dan zal mijn collega waarschijnlijk adviseren om een reset uit te voeren.

Verdere instructies hoor je tijdens de afspraak 👍

rsz-846676
0 Likes
Bianske
Student
Opties
Fijn die nieuwe update. 

Maar helaas is ineens de functie van de recent gebruikte apps vervangen door aanbevolen Samsung apps. 

Ik gebruik die recente apps meerdere keren per dag om te switchen tussen voor mij belangrijke (medische) apps.

Kan ik dit zelf aanpassen. En als dat niet het geval zou ik de oude mogelijkheid toch graag weer terug hebben.
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Goedemorgen @Bianske,

De aanbevolen apps kun je via de drie puntjes rechtsboven >> Instellingen, uitschakelen. Daarnaast kun je een icoontje in je recente apps ingedrukt houden en kiezen voor Open houden, om hem sneller te openen.

Screenshot_20220330-075116_One UI Home.png

Tot slot kan ik je adviseren een icoontje aan je thuispagina toe te voegen om de app snel te vinden en te openen.

kevin-sig
Bianske
Student
Opties
Waar staan de recente apps vermeld.

En die laatste optie is mij al jaren bekend, maar die die vier recente apps openen in de linkerknop werkt het meest handig tijdens het gebruik. Switch wat handiger als stichten op de homepagina
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi there, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! 

Gisteren is er voor de S22-serie een update beschikbaar gekomen en na het installeren van deze update zag ik dat deze lijst nu weer wordt bijgewerkt. Ik verwacht dat deze update ook snel voor de andere uitvoeringen zal worden uitgerold!

Goed weekend alvast en groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200