31-08-2019 08:40 AM - bewerkt 31-08-2019 07:07 PM
Hallo,
vorig jaar heb ik een Samsung S9 cadeau gekregen, de aankoopfactuur heb ik echter niet ontvangen en ik weet ook niet in welke winkel de GSM werd aangekocht.
Grtz en alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 31-08-2019 01:41 PM
Om te beginnen is dit een toestel bestemd voor de Amerikaanse markt, waardoor er in Europa geen garantieaanspraak gedaan kan worden.
Dit kan zeker ook te maken hebben met waarom je netwerkproblemen ervaart. Netwerken in de VS werken iets anders dan bij ons, en daar is de hardware dan ook op aangepast. Versimpeld uitgelegd: wij maken eigenlijk altijd gebruik van het GSM protocol om een netwerkverbinding tot stand te brengen en te houden, waar het in de VS afhankelijk is van de provider of je gebruik maakt van het GSM protocol of een ander protocol; namelijk CDMA. De laatste drie letters van XAA/XAA/SPR van jouw toestel (SPR dus), betekent dat je telefoon bedoelt was voor de Amerikaanse provider Sprint. Zij gebruiken het CDMA protocol en daar is deze telefoon dus voor geoptimaliseerd. Het is als het goed is wel mogelijk om een GSM verbinding tot stand te brengen, maar dit zal veel minder goed werken dan wanneer je op een CDMA netwerk zit. Ik ben dus bang dat er dus niet veel te doen valt aan de problemen met je netwerk.
op 31-08-2019 01:52 PM
Geen dank! Ik had graag beter nieuws gebracht 😞
op 31-08-2019 12:20 PM
Hey @Fredje_S,
Je kunt ook zonder aankoopbon aanspraak maken op de garantie. In dat geval wordt de productiedatum gebruikt als startpunt voor de 2 jaar garantietermijn. De S9 is nog geen twee jaar op de markt, dus dat zit wel goed.
Wel is belangrijk om te kijken of het een Europees toestel betreft. Zou je eens een schermafbeelding kunnen maken van wat er staat onder Instellingen >> Info Telefoon >> Softwaregegevens met in elk geval de info onder "Sw-versie serviceprovider" zichtbaar? Als je geen ongeautoriseerde aanpassingen hebt gedaan met de software, reflecteert wat hier staat ook het land waar het toestel voor bestemd is, en dan kijk ik graag met je mee of hij onder de Europese garantie valt.
31-08-2019 01:09 PM - bewerkt 31-08-2019 07:09 PM
Hallo, bedankt voor uw reply. Ik heb de gegevens bijgevoegd.
Grtz en bedankt voor de moeite
Grtz
31-08-2019 01:10 PM - bewerkt 31-08-2019 07:10 PM
Enig idee?
op 31-08-2019 01:41 PM
Om te beginnen is dit een toestel bestemd voor de Amerikaanse markt, waardoor er in Europa geen garantieaanspraak gedaan kan worden.
Dit kan zeker ook te maken hebben met waarom je netwerkproblemen ervaart. Netwerken in de VS werken iets anders dan bij ons, en daar is de hardware dan ook op aangepast. Versimpeld uitgelegd: wij maken eigenlijk altijd gebruik van het GSM protocol om een netwerkverbinding tot stand te brengen en te houden, waar het in de VS afhankelijk is van de provider of je gebruik maakt van het GSM protocol of een ander protocol; namelijk CDMA. De laatste drie letters van XAA/XAA/SPR van jouw toestel (SPR dus), betekent dat je telefoon bedoelt was voor de Amerikaanse provider Sprint. Zij gebruiken het CDMA protocol en daar is deze telefoon dus voor geoptimaliseerd. Het is als het goed is wel mogelijk om een GSM verbinding tot stand te brengen, maar dit zal veel minder goed werken dan wanneer je op een CDMA netwerk zit. Ik ben dus bang dat er dus niet veel te doen valt aan de problemen met je netwerk.
op 31-08-2019 01:47 PM
Oei, dan valt er inderdaad weinig aan te doen :(.
Bedankt voor de volledige uitleg en de hulp
Grtz Fredje
op 31-08-2019 01:52 PM