Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

eSIM in S21 FE

(Onderwerp aangemaakt op: 15-09-2022 04:38 AM)
12057 Weergaven
marcvanhulst
Journeyman
Opties
Volgens Vodafone kan mijn nieuwe S21 FE met Android 12 ONE UI 4.0 eSIM en een gewone sim aan.
Ik zou dit in het menu instellingen - verbindingen - simkaart beheer kunnen regelen en daar een simkaart toevoegen. .
Echter deze optie kan ik niet vinden in het menu.
Staat deze optie misschien ergens anders of moet daarvoor een (firmware/software) update komen en zo ja wanneer zou deze optie kunnen worden toegevoegd/toegepast?

Alvast bedankt 
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
mollie319
Big Cheese
Opties

Ik weet niet hoe de persoon bij Vodafone bedacht heeft dat de S21 FE een eSIM heeft, want volgens de website van Samsung zit die er niet in. Zowel het eerste model S21 FE als ook de nieuwe versie S21 FE (2022)

Samsung Galaxy S21 FE

s21feoud.jpg

Samsung Galaxy S21 FE (model 2022)

s21fe2022.jpg

En hier zoals het omschreven staat, bij een toestel waarvan ik zeker weet dat deze eSIM ondersteunt.
De Galaxy S22 Ultra:

s22Ultra.jpg

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Oplossing
mollie319
Big Cheese
Opties

Ik weet niet hoe de persoon bij Vodafone bedacht heeft dat de S21 FE een eSIM heeft, want volgens de website van Samsung zit die er niet in. Zowel het eerste model S21 FE als ook de nieuwe versie S21 FE (2022)

Samsung Galaxy S21 FE

s21feoud.jpg

Samsung Galaxy S21 FE (model 2022)

s21fe2022.jpg

En hier zoals het omschreven staat, bij een toestel waarvan ik zeker weet dat deze eSIM ondersteunt.
De Galaxy S22 Ultra:

s22Ultra.jpg

Peace & Β ωild!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2

marcvanhulst
Journeyman
Opties
Bedankt voor je reactie @mollie319.
Ik heb ze er vanmorgen op geattendeerd en ze zouden hun communicatie aanpassen
Anyhow
Navigator
Opties
S21+ (5G) heeft wel e-sim mogelijkheid.
0 Likes
marcvanhulst
Journeyman
Opties
Vertel ik ben benieuwd
0 Likes
Anyhow
Navigator
Opties
Ik heb een S21+ 5G en ik heb daar toch echt een e-sim in .Screenshot_20220919-075431_Settings~2_3604_1663567199.jpg
0 Likes
mollie319
Big Cheese
Opties

Dat klopt helemaal.

Maar een Samsung Galaxy S21+ 5G is een ander toestel dan de Samsung Galaxy S21 FE.
De Galaxy S21 FE is de zogenaamde Fan Edition van de populaire Samsung Galaxy S21 lijn.

Voor de duidelijkheid:

Samsung Galaxy S21 5G - Samsung Galaxy S21+ 5G - Samsung Galaxy S21 Ultra 5G beschikken over zowel SIM als ook een eSIM.
De Samsung Galaxy S21FE beschikt daarentegen alleen over SIM.

Omdat het lastiger is via de Samsung website om deze gegevens op te zoeken, raad ik de website van GSMARENA aan. Dit is een gerespecteerde en betrouwbare website die zo'n beetje ALLE smartphone specificaties van willekeurig welk merk registeren, reviews schrijven, tests doen etcetera.

Samsung Galaxy S21 5G

Samsung Galaxy S21+ 5G

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G

Samsung S21 FE

Je vindt de gegevens over SIM als ook eSIM onder het kopje: BODY

Peace & Β ωild!

mollie319
Big Cheese
Opties

Nogmaals, van de Nederlandse Samsung website:

Samsung Galaxy S21 FE

en daar lees je dit:

s21fe_2022.jpg

Peace & Β ωild!

marcvanhulst
Journeyman
Opties
Hier sluit ik mij graag bij aan want daar staat bijna alle informatie wat je moet weten over je nieuwe smartphone. Echter wel een puntje van aandacht en dat is dat je alles uit het Amerikaanse hoek moet lezen want soms staat er bij een smartphone FM radio maar dat betekent in Nederland wat anders dan wat ze bedoelen
0 Likes
mollie319
Big Cheese
Opties

Ja en nee. 
Ze specificeren zowel de Amerikaanse modellen alsmede afwijkende modellen zoals Europesche modellen.

Hier als voorbeeld de Samsung Galaxy S21 Ultra 5G:

Bij Platform (Processor) vindt je dus zowel de omschrijving van Qualcomm Snapdragon als ook de Samsung Exynos variant, die bijvoorbeeld in Europa gebruikt wordt, of zoals ze het omschrijven "International". Dit moet je lezen als: Alles wat buiten USA en China valt. In dit geval, voor dit specifieke model.

Terwijl de Snapdragon variant specifiek voor USA en China is. Voor wat betreft deze S21 Ultra 5G.

s21Ultra_platform.jpg

Bij de FM Radio staat er ook expliciet bij dat dit de Snapdragon modellen omvat, en dat het per land / provider af kan wijken:

S21Ultra_Radio.jpg

Dus met andere woorden: Als je een Europese Exynos variant hebt, heb je per definitie niet de FM functie.

Peace & Β ωild!