op 09-01-2022 05:03 PM
Het is onmogelijk om het startscherm te aktiveren omdat de procedure van de eerste instellingen vastloopt zodra de WIFI-keuze moet worden gemaakt. Ik heb geen WIFI ter beschikking, maar ik wil wel snel kunnen telefoneren via een mobiel netwerk. Dit wordt onmogelijk gemaakt, doordat ik de eerste instellingen niet kan passeren.
Hoe kan ik het startscherm bereiken, zonder eerst de stappen van de eerste instellingen te moeten doorlopen?
op 09-01-2022 08:59 PM
Als ik op overslaan tip, komt er een venster Met de mededeling, dat verbinding met een WIFI-netwerk noodzakelijk is om verder te gaan met de instellingen. Kort daarna schakelt de smartphone zichzelf uit.
op 10-01-2022 09:49 AM
De nano SIM kaart zit erin en is geactiveerd. De batterij is 90% opgeladen.
Bij een kennis heb ik zijn WIFI gebruikt met zijn WIFI wachtwoord. De smartphone heeft contact gemaakt met de provider ZIGGO, maar daarna hing het programma weer vast. Gedurende ca. 20 minuten naar schermpje gekeken met de tekst EEN OGENBLIK GEDULD en 4 draaiende puntjes. Toen was mijn geduld op en heb ik de smartphone uitgezet. Deze SAMSUNG smartphone deugt gewoon niet!!
op 10-01-2022 09:53 AM
De nano SIM kaart zit erin en is geactiveerd. De batterij is 90% opgeladen.
Bij een kennis heb ik zijn WIFI gebruikt met zijn WIFI wachtwoord. De smartphone heeft contact gemaakt met de provider ZIGGO, maar daarna hing het programma weer vast. Gedurende ca. 20 minuten naar blauw schermpje gekeken met de tekst EEN OGENBLIK GEDULD en 4 draaiende puntjes. Toen was mijn geduld op en heb ik de smartphone uitgezet. Deze SAMSUNG smartphone deugt gewoon niet!!
op 10-01-2022 02:53 PM
terug naar VODAFONE, inderdaad!
Want inmiddels duikt een verder instelprobleem op: bij de stap Google lukt het niet om een account aan te maken. Steeds komt de mededeling: kan je account niet vinden. Ja, dat zal wel, als ik pas bezig ben een account aan te maken!!
op 12-01-2022 03:06 PM
Hi @Peter2646, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Hoe gaat het nu met je telefoon? Is het nog gelukt met het advies van @OnnoJ?
Groeten,
Martijn
op 12-01-2022 09:10 PM
Beste Martijn,
Na het probleem met het aanmaken van een GOOGLE account ben ik een tijd gestopt met de smartphone. Later heb ik het instellen hervat en ik ben erin geslaagd, de instelprocedure tot het einde toe te doorlopen.
Toen ik vervolgens probeerde het apparaat als telefoon te gebruiken, bleek, dat ik geen verbinding tot stand kon brengen met de opgeroepen nummers. En ik kon ook niet opgebeld worden.
Met dit nieuwe probleem ben ik naar een VODAFONE- winkel gestapt. Hier werd geconstateerd, dat de SIM-kaart niet was geactiveerd. In tegenstelling tot wat in de informatie bij de verkochte smartphone en SIM-kaart was vermeld.
De VODAFONE-medewerker heeft het probleem verholpen en ik kan nu bellen en gebeld worden.
Het is mij niet duidelijk geworden, of de niet-geactiveerde SIM-kaart ook verantwoordelijk is geweest voor de problemen bij de eerste instelling.
Ik vind, dat het instelprogramma bij de SAMSUNG smartphone voor een onervaren beginner, zoals ik, vaak hoge drempels bevat.
Op korte termijn zal ik de GALAXY S21 verder uittesten. Ook om te bezien of onze tweede, nog aan te schaffen smartphone weer een SAMSUNG- toestel zal zijn.
op 13-01-2022 12:21 PM
Hi @Peter2646, goedemiddag.
Wat goed om te lezen dat het inmiddels allemaal werkt. En mochten we je in de toekomst nog ergens mee kunnen helpen stuur ons dan gerust een berichtje!
Wanneer je opzoek bent naar een nieuwe Samsung telefoon, stuur mij dan een privé berichtje misschien heb ik nog wel iets voor je.
Groeten,
Martijn