Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Drama sinds nieuwe android 12 update!

(Onderwerp aangemaakt op: 22-01-2022 09:27 PM)
1366 Weergaven
Jeem0123
Journeyman
Opties
Ik weet niet of meerdere mensen last hebben van een haperende/ineens niet meer functionerende telefoon na de nieuwste Android 12 update?

Ik heb nu precies 2 jaar de Samsung S20+ 5G en vantevoren echt nooit problemen gehad. 
Nu komt Samsung met de geweldig nieuwe update op de proppen (waarom weet echt niemand), maar ik heb sinds moment 1, problemen die ik nooit eerder heb ervaren met deze telefoon.

Gisteren en vandaag de klantenservice van Samsung gebeld, zoals werd aangeraden de harde reset uitgevoerd want de update zou wel niet volledig of correct zijn geinstalleerd. 

Nu ben ik 2 resets en veel pijn en verlies van data later verder, wat denk je, alles nog helemaal k*t.

Nog steeds hetzelfde probleem, geen netwerk, traagheid van de telefoon, het opnieuw opstarten uit het niets en dan zonder sim pincode en code voor de telefoon helemaal doorstarten en niet werken. 

Ik weet niet wat het is, maar na 2 jaar normaal perfect gebruik is er maar 1 ding veranderd. 

Juist de nieuwste android 12 update, geweldig!
Ik hoop snel op de optie: Jazeker, u kunt deze pleuris update terugdraaien naar Android 11, i.p.v. U kunt niet meer terug als u eenmaal de stap heeft gemaakt naar deze waanzin.
27 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Hoezo verlies van data dan? Heb je geen backup gemaakt?

https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-maak-ik-een-back-up-van-mijn-smartphone-of-tab...

Het advies van de klantenservice is wel correct aangezien er vele miljoenen mensen met dezelfde telefoon geen problemen hebben. Sommige mensen hebben helaas problemen na deze update en een fabrieksherstel lost 99% van deze problemen op.

Heb je na de fabrieksherstel een soort van backup teruggezet? Of misschien zijn er oude instellingen terug gekomen?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Jeem0123
Journeyman
Opties
Verlies van data in de zin van gegevens in app die niet worden ge-backup't vanuit je telefoon richting de samsung server of een interne sd kaart. Whatsapp heeft gelukkig de functie zelf ingebouwd dat deze separaat van elkaar kunnen worden bewaard, maar voor vele andere app's die worden geleverd niet.

Ik heb express geen back-up terug gezet en juist deze na de hard reset volledig blanco opnieuw ge-update etc. Zelfs zonder extra apps die ik download en alleen met de essentiele die Samsung zelf installeerd, blijft het probleem zich voordoen van uit zichzelf afsluiten en opstarten. Samsung Members hiervoor geopend en die geeft zelf automatisch de foutrapportage aan, waarin de melding staat: apparaat onvoorzien door onbekende error afgesloten en herstart.

Dit rapport heb ik doorgestuurd via members maar de desbetreffende afdeling die hier binnen Samsung over gaat. Dus ik wacht de terugkoppeling vol spanning af.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Erg vreemd deze foutmelding, dit zou niet mogen gebeuren.

Ik heb iets wat zou kunnen helpen maar geen zekerheid. Ik kopier en plak even wat stappen hier.

Wipe cache partition

Turn off the device.

Press and hold the Volume Up key and the Bixby / Power key.

When the Android logo displays, release both keys.

An 'Installing system update' message may show briefly before the Android Recovery menu options appear.

Press the Volume down key several times to highlight Wipe cache partition.

Press Bixby / Power key to select.

Press the Volume down key to highlight Yes, then press the Bixby / Power key to select.

When the process is complete, Reboot system now is highlighted.

Press the Bixby / Power key to restart the device

Ik zou gelijk hierna nog een fabrieksherstel doen.

Mocht dit nou niet werken dan zou ik naar een servicepunt toe gaan. Laat ze maar geheel nieuwe software op het toestel zetten.
Jeem0123
Journeyman
Opties
Ja, of ze zorgen gewoon dat de update goed in elkaar zit. Als ik naar dit forum kijk ben ik niet de enigste die na de update naar android 12 problemen heeft. Als de software op deze telefoon ruim 2 jaar perfect heeft gefunctioneerd, deze met een hard reset volledig wordt gecleand want ik ben bekend met bovenstaande methode, dan doet nieuwe software (wellicht gedowngrade software) op de bestaande hardware toch weinig. Ja, als je de update van Android 12 achterwege laat wel ja.

Ik heb deze telefoon vanaf de eerste dag dat deze uit is gegeven, maar net zoals toen je telefoon te warm werd om vast te houden naar het kijken naar 8k op youtube. Zo erg zelfs dat mijn plastic screenprotector die was geplaatst bij het service punt eraf smolt, is dat euvel toch ook pas daarna erkent en aangepast dankzij de Guardians Thermal protection.

Ik snap goed wat je wilt aangeven, in theorie moet alles werken, in de praktijk blijkt vast over 2 weken dat het niet zo was en dat er een aanpassing komt. (Niks ten nadele van je advies Patrick).
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Het vervelende hier is dat de update gewoon goed in elkaar zit. Bij miljoenen mensen werkt het gewoon goed, op mijn S20 ook gewoon goed. Helaas zijn er elk jaar bij een grote Android upgrade een groepje mensen met problemen. Als iedereen dit zou hebben zouden er honderdduizenden nieuwe topics zijn en dat is dus niet het geval.

Ik denk ook dat je in de war bent met 8k. Het 2k amoledscherm kan geen 8k weergeven. Max 2k. De Exynos chip die de S20 serie voorziet word ook helaas snel warm / heet. Dat is nooit helemaal gefixt met software updates. Ik hoop zelf dat de Exynos 2200 dit probleem niet heeft, de chip die de S22 serie heeft. Die komt ergens volgende maand uit.
Members_6idgbrl
Student
Opties

Bij mij synchroniseert Samsung Health niet meer.

Vooralsnog geen andere problemen.

mike12343
Explorer
Opties
Ik heb hetzelfde probleem met uit niets vanzelf opstarten.Loop vast met wit scherm daarna opnieuw opstarten .Sinds android 12 ook S20+ 5g
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Tijd voor een fabrieksherstel.
Adplus
Journeyman
Opties
Ik ervaar en herken mij sinds de update naar Android 12 en One UI 4.0 deels in eerder genoemde problemen:
- plotseling 'bevriezen' van het scherm, waarna de S20+ 5G zichzelf herstart. Ook zoals eerder vermeld sla je het unlocken van je SIM over en ontgrendel je de telefoon met enkel een patroon (in mijn geval)

- Maar mijn voornaamste meest vervelende bug die ik ervaar sinds de update is dat er een fout zit in het unlocken van data/privacy gevoelige apps d.m.v. een fingerprint. Ik krijg dan de volgende melding:

"Vingerafdruk Unlock kan niet worden ingeschakeld omdat er een fout is opgetreden: java.security.ProviderException: Keystore key generation failed"

Als ik onder settings - Biometrie en Beveiliging de instellingen te veranderen, moet je identiteit worden bevestigd middels mijn patroon. Deze wordt dan NIET herkent wat dat gevoelige Apps niet of nauwelijks beschermt zijn.