Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Camera maakt een geluid als ik een app afsluit die de camera gebruikt..

(Onderwerp aangemaakt op: 25-07-2021 09:06 PM)
1268 Weergaven
S21ultradude
Journeyman
Opties

Nadat mijn eerste S21 ultra niet te herstellen was heb ik een vervangend toestel gekregen gister. Alles werkt prima. Er is me alleen een dingetje opgevallen. Elke keer wanneer ik een app open die de camera gebruikt (camera app, Snapchat) dan maakt de camera een 'klik' geluid als ik de app weer afsluit. Ik hoor voornamelijk als ik op bed lig en de lenzen dus naar boven zijn gericht. Je hoort het best redelijk. Elke keer als ik Snapchat dus open en het weer afsluit hoor je een klikkend geluid wat behoorlijk irritant is. Mijn vorige S21 ultra had dit totaal niet. Wat moet ik hiermee? Hebben anderen dit ook? Moet ik het weer aanmelden voor garantie? Ik heb net na 2 weken zonder mobiel te zitten weer eindelijk een toestel en dan dit weer. Iemand raad? Bedankt.

0 Likes
19 Antwoorden
S21ultradude
Journeyman
Opties

Het is overigens precies hetzelfde geluid als in dit filmpje: https://r2.community.samsung.com/t5/video/gallerypage/video-id/6231273431001

Ook bij mij bewegen de lenzen en hoor je dat klikkende geluid.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Heb je de camera al gereset?

Instellingen > apps > camera > opslag > gegevens wissen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
S21ultradude
Journeyman
Opties

Goedenavond, yes net gedaan. Geluid blijft nog steeds aanwezig.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als je het systeem geluid van je telefoon uitzet krijg je het dan ook te horen? Zet eens om te testen al het geluid van je telefoon 100% op stil en vertel me of je het dan nog steeds hoort klikken?
S21ultradude
Journeyman
Opties

Yes, je hoort het dan nog steeds. Het geluid wat je hoort is echt het fysiek bewegen van de camera. Je voelt de klik ervan ook in je handen. Het is heel raar, als de scherm naar beneden is gericht (dus de lenzen naar het plafond, bijvoorbeeld als je het toetstel liggend in bed gebruikt) en je sluit een camera app, dan lijkt het alsof de 1.0x lens naar binnen schiet/klapt

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Schud de telefoon eens goed heen en weer, nu hoor je een geluid, dit is normaal. Is het geluid wat jij hoort anders of hetzelfde als het geluid wat je krijgt als je de telefoon schud?
S21ultradude
Journeyman
Opties

Dat schudden veroorzaakt een geratel inderdaad wat de OIS en dus normaal is. Dat wat ik bedoel is echt een 'klik' geluid. Je hoort het als de camera na het afsluiten van een camera app naar binnen 'trekt'. Ik weet 100% dat mijn vorige s21 ultra dit niet had.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Dit is echt vreemd maar de enige verklaring die ik heb is dat waneer je die apps die camera gebruiken afsluit dat het diafragma van de camera weer naar standaard terugkeert. Maar zoals je al zei je oude S21 had dit niet. Ik heb dit zelf ook niet dus ik vind het maar een vreemd verhaal. Wat ik zou doen in jouw geval is 1 een back-up van al je gegevens maken en dan een fabrieksherstel uitvoeren. download 1 app en test het als het nog steeds gebeurd terug naar de verkoper ermee. Maar je weet maar nooit wie weet lost een fabrieksherstel het op.

S21ultradude
Journeyman
Opties

Ja precies. Dat was mijn volgende vraag eigenlijk, bij wie moet ik terecht? Mijn oude s21 ultra had ik ter reperatie aangeboden maar was onherstelbaar verklaard. Ik heb gister een nieuwe s21 ultra ontvangen (het toetstel is pas 1 dag oud dus). Bij wie moet ik terecht? Moet ik het weer ter reparatie aanbieden en dat dynafix hem ophaalt? Zal ik samsung zelf even bellen wat ik moet doen? Of zal ik naar de experience center in utrecht gaan? Ik heb twee weken zonder mobiel gezeten dus het liefst wil ik dat ze eigenlijk zsm een nieuw toestel meegeven ipv weer het hele proces van reperatie te doorgaan (aangezien het toetstel pas een dag oud is).

0 Likes