Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Buitenlandse simkaart werkt niet in het buitenland (Galaxy S20, dual sim)

(Onderwerp aangemaakt op: 18-12-2021 01:25 PM)
1684 Weergaven
willem1995
Apprentice
Opties
Goedendag, 
ik woon sinds kort in Indonesië en heb hier een nieuwe Indonesische simkaart gekocht. In mijn s20 krijg ik een melding dat de SIM "niet toegestaan" is. De kaart werkt wel in andere telefoons. Mijn oude simkaart uit nederland wordt nog wel herkend maar daarmee kan ik niet bellen momenteel.
Ik weet het niet zeker, maar wat ik begreep is dat dit een Regio Lock kan zijn? 
Kan iemand mij hier bij helpen?

(Ik zag dat er FB messenger wordt gebruikt voor customer service, maar ik heb hier geen account voor.)

Met vriendelijke groeten!
0 Likes
4 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
willem1995
Apprentice
Opties
Ja. Ik moet dus blijkbaar een code aanvragen bij de Samsung klantenservice. Ik heb zojuist contact opgenomen via Whatsapp. Ik wacht momenteel op een reactie
0 Likes
willem1995
Apprentice
Opties
Update.
Ik ben naar Samsung Service Center gegaan hier in Indonesië (2 locaties) en ze vertelden me dat ze niks konden doen voor me omdat het te maken heeft met een Indonesische wet hier. De wet is afgelopen jaar ingevoerd en blokkeerd voor alle buitenlandse telefoons toegang tot het netwerk.
Er schijnt wel een procedure te zijn om je IMEI te laten registreren zodat het wel weer kan, dus dat ga ik nu proberen.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hey @willem1995, goedenavond.

Bedankt voor de update, dit is voor mij ook compleet nieuw. Ik begrijp uit je eerdere bericht dat ook de Regio(un)lock-codes zijn aangevraagd voor je.

Houd je ons op de hoogte van de verdere ontwikkelingen? En hopelijk kan je tijdens je verblijf dan toch weer gebruik maken van jouw telefoon!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes