Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bluetooth beveiligen(?)

(Onderwerp aangemaakt op: 15-01-2021 10:09 AM)
1536 Weergaven
sawul62
Voyager
Opties

Omdat ik er niet zo zeker van was of Bluetooth veilig was ben ik wat gaan neuzen op Internet en kwam ik op vpnoverview.com een uitgebreid artikel tegen met als titel "How Safe is a Bluetooth Connection?"

zie: How Safe is a Bluetooth Connection? 

Onderaan staan twee onderdelen, t.w.

-Secure your Bluetooth Connection   en

-Turn Bluetooth “On” and “Off”   

Specifiek die 1e paragraaf.

Er wordt het volgende aangegeven, maar niet verteld hoe.

1) To secure your Bluetooth connection, first set up your device to only connect with trusted devices.
This can be done in your Bluetooth settings.

Vraag: Hoe, waar?

2) Secondly, you can set up your device to require a pin code to establish a new connection.
This makes it virtually impossible for someone to trick your phone into creating a new connection.

Vraag: Voor wat voor soort verbindingen is een pin code aan te bevelen?
Voorbeeld: mijn Samsung tablet heeft een Bluetooth toetsenbord, die staat altijd aan wanneer de tablet gebruikt wordt

of, een ander voorbeeld:

een Bluetooth kastje dat aan de TV of decoder verbonden is,  voor slechthorenden, zodat ze het geluid harder of zachter kunnen zetten op individuele basis. Je kunt zelfs het geluid op de TV volledig uitzetten en in een andere kamer, elders, alles volgen, via Bluetooth dus.

3) You can also hide your device from others, making it undetectable.

Vraag: hoe ?

Thanks.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dat soort artikelen zijn wel leuk en aardig enzo maar ook totaal nutteloos als iemand erin wilt komen lukt dat zowiezo wel. De echte vraag is wie zou er in je bluetooth willen.. de kans dat zoiets gebeurd is zo klein.. gewoon negeren en bluetooth blijven gebruiken zoals je altijd al deed.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dat soort artikelen zijn wel leuk en aardig enzo maar ook totaal nutteloos als iemand erin wilt komen lukt dat zowiezo wel. De echte vraag is wie zou er in je bluetooth willen.. de kans dat zoiets gebeurd is zo klein.. gewoon negeren en bluetooth blijven gebruiken zoals je altijd al deed.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Je Samsung telefoon en tablet hebben standaard die instellingen uit dat artikel al aan. Je telefoon is alleen zichtbaar wanneer je de Bluetoothinstellingen handmatig opent of wanneer je snel delen met contacten aan hebt staan; voor de rest zijn deze verborgen.

Voor randapparatuur is dat een ander verhaal, zoals je toetsenbord. Maar niemand gaat met jouw toetsenbord verbinding willen maken, want dat is een risico voor hen. Jij kan dan namelijk hun apparaat bedienen, en niet andersom. Dus daar hoef je je dus ook geen zorgen over te maken.

Voor verbindingen met andere apparaten wordt gevraagd een pincode te verifiëren. Dus die beveiliging is ook standaard aanwezig. Je kunt dus opgelucht ademhalen, de standaard beveiliging die je gevonden hebt staat al aan :smiling-face:

kevin-sig
0 Likes
sawul62
Voyager
Opties

Sorry voor de later reactie.

Dank voor jullie antwoorden. Er wordt regelmatig aandacht besteed aan apparatuur die van een standaard wachtwoord zijn voorzien. Die men 'vanaf de straat' kan benaderen, enzo.

Vandaar dat ik op dit punt wat onzeker ben. Ik ben geen deskundige.

"Snel delen", is dat "Advanced features">"Direct Share" ?

0 Likes