op 24-03-2025 11:07 PM
Betreft Samsung S10 en Samsung E-Mail app versie 6.2.01.1 , waarmee ik de mails van mijn Telenet account kan beheren. Sedert een tijd geraken mijn te versturen mails niet verder dan het Postvak UIT. De boodschap die daar vermeld wordt is : "In de wachtrij" of "Mislukt". Heb geprobeerd het probleem op te lossen door de Cache leeg te maken. Het vreemde is dat dit soms gewerkt heeft, maar dit lukt nu ook niet meer. Nog vreemder is dat die test mails, als ze dan verstuurd geraakten, soms op mijn PC in Outlook in de spamfolder terechtkwamen.
Aan de instellingen bij Telelenet is niets mis, op mijn PC in Outlook kan ik probleemloos ontvangen en verzenden, op mijn Samsung Tablet A7 met zelfde mail app eveneens.
Heb tot nu toe geaarzeld om "Gegevens" te wissen. Delete ik daarmee ook niet de mails in de inbox, en door de synchronisatie, alle mails in de inbox op mijn PC ?
25-03-2025 07:01 AM - bewerkt 25-03-2025 07:05 AM
Goedemorgen @Members_XQTWTOs
Telenet geeft nog als tip mee:
stel Authenticated SMTP in op alle toestellen waarmee je mailt (computer, tablet, smartphone…).
Is dit ook zo ingesteld in Samsung E-Mail op jouw toestel?
Je vindt deze instelling op de volgende manier:
Open Samsung Mail
Tik op 3 streepjes linksboven
Schuift een menu van links naar rechts, en bovenin zie je een tandwiel, tik hierop
Eenmaal in de E-mailinstellingen, onder Accounts, tik op je account
Helemaal onderaan deze pagina, onder Geavanceerde instellingen, vindt je Serverinstellingen en tik hierop.
Onder: Uitgaande server check hier of: Verificatie voor verzenden van e-mail aanstaat en dat de account-gegevens zijn ingevuld.
Additioneel zou je nog even het schuifje/knopje uit kunnen zetten, 5 seconden wachten en dan weer aanzetten en voor de zekerheid je wachtwoord opnieuw invullen en dan daaronder op Gereed tikken.
Laat maar weten of het zo wil lukken.
op 25-03-2025 11:37 AM
Neen, jammer genoeg niet. Toch bedankt om mij de weg naar de server instellingen bij Telenet te wijzen.
Maar ik vermoedde al wel dat deze correct stonden omdat (1) het voorheen wel lukte en (2) na veel pogingen en cache leegmaken het nu soms ook nog lukt.
op 26-03-2025 11:57 PM
Heb bijkomend nog volgende acties ondernomen :
1) Heb de map Sent items "uitgekuist" dwz aantal en omvang drastisch verminderd. Had beperkt resultaat : één testmail geraakte verzonden
2) Heb in de app de "Gegevens" gewist en nadien terug geconnecteerd met de Telenet servers. Vreemd resultaat : heb testmail verstuurd naar mijn drie mail accounts : telenet, g-mail en yahoo. De mail wordt nu wel verzonden, maar komt bij telenet in de spamfolder. Bij G-mail en Yahoo komt hij helemaal niet aan. Hij verdwijnt in cyber space.
Dezelfde app op mijn Samsung tablet werkt normaal.
Kan iemand mij helpen ? Hallo, is daar iemand ?
op 28-03-2025 08:30 AM
Hoi @Members_XQTWTOs
Welke versie van Samsung E-mail is geïnstalleerd op je tablet?
Tik op Samsung E-Mail en houdt je vinger op het icoontje voor 1 a 2 seconden.
Er verschijnt nu een pop-up en rechtsboven zie je een (i). Tik hierop.
Scroll naar beneden, helemaal onderdaan staat: Versie