Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Backup maken S10

(Onderwerp aangemaakt op: 10-11-2023 03:45 PM)
492 Weergaven
sawul62
Voyager
Opties

Hoe maak ik een backup?
Ik dácht dat ik SmartSwitch daarvoor zou kunnen gebruiken, maar dat werkt niet.
SmartSwitch op PC meldt dat ik de software op de S10 moet updaten.
Updaten lukt niet, dus verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Lukt nog steeds niet.
Telkens opnieuw geprobeerd.

Laat maar ..

Op Back-up gezocht op de smartphone. Kies voor Samsung Cloud, kies voor Back Up Data now. een volgend scherm wordt geopend, met ondereen "Back up now" (grijs).

Geprobeerd vanuit de settings. Ging ook niet. Samsung Cloud, niks, Google dan, ook niks.

Gaat lekker zo. Al een uurtje aan het... 

Iemand een suggestie?

Thanks!

 

Is er nog een ándere mogelijkheid?


0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Goedenavond,

Als je Smartswitch wel gebruikt dan moet je absoluut geen instellingen en apps meenemen want dit veroorzaakt vaak problemen.

Wat ik zelf aanraad is het volgende.

Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Goedenavond,

Als je Smartswitch wel gebruikt dan moet je absoluut geen instellingen en apps meenemen want dit veroorzaakt vaak problemen.

Wat ik zelf aanraad is het volgende.

Sluit de telefoon aan op een computer / usb opslag / externe hardeschijf.

Open de mijn bestanden app of via deze computer > telefoon > interne opslag. Je kunt alle mappen die jouw data hebben kopieren en er zo een backup van maken, vooral de map DCIM deze bevat al je foto's en video's van je camera.

In de Contacten app kun je via instellingen de Contacten exporteren. Dan krijg je een .vcf bestandje, deze kun je ook naar de pc kopieren en later op het nieuwe toestel zetten en dan importeren in de Contacten app.

- Whatsapp backuppen via de Cloud > dit kun je terug vinden in de instellingen van Whatsapp.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
sawul62
Voyager
Opties

Hartelijk dank!

Gedaan zoals beschreven. Gaat inderdaad prima.
Nog eens gezocht op mijn PC en kwam schermafdrukken tegen van 'SmartSwitch' en het maken van een backup via SmartSwitch.
Iets dat nu, ineens, niet meer lukt. Ook niet na herinstallatie van SmartSwitch op de smartphone en PC.
Je gaat twijfelen... 


Ik zag een aantal backups op OneDrive, maar dat was al een tijdje geleden, met een keurige boomstructuur etc.
(I:\OneDrive\Documents\Samsung\SmartSwitch\backup\SM-G973F\SM-G973F_\..)

Enfin, dank nogmaals!

Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Mooi dat het is gelukt. Het is altijd het beste om de backup handmatig te maken via de computer of een externe opslag / ssd / usb / sd kaart.

Ik zou nooit SmartSwitch aanraden of andere methodes die het voor jou doen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick