Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Android Auto instabiel

(Onderwerp aangemaakt op: 29-12-2022 04:02 PM)
1791 Weergaven
R-ene
Explorer
Opties
Sinds het begin hebben mijn S10e en de S10 van mijn vrouw verbindingsproblemen met Android Auto. De auto is compatible volgende de Android lijst en de dealer. De iPhone 11 van mijn zoon kent geen enkel probleem met Apple CarPlay in onze auto. Dat sluit connectors en bedrading in de auto uit. 

Ik heb alle tips op diverse fora opgevolgd met beide telefoons. Niets helpt. Het probleem is dat op willekeurige momenten de verbinding met Android Auto verbroken wordt en soms herstart deze vanzelf en hersteld de verbinding zich. Soms moet de auto van contact en de Android app cache gewist worden om het weer werkend te krijgen. Kortom erg instabiel. 

Er zijn verder geen andere problemen, niet met de hardware en niet met de software van zowel de S10 als de S10e.

Graag jullie advies.
16 Antwoorden
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Beste @R-ene,

Zou je willen vermelden wat je allemaal al geprobeerd hebt en niet werkt? Anders gaan we tips geven die je al hebt geprobeerd 😉
0 Likes
R-ene
Explorer
Opties
Hallo, dank voor je reactie.

Het onderstaande heb ik al gedaan.

- meerdere, nieuwe en bestaande kabels geprobeerd (ook Samsung)
- herinstallatie telefoon software (apps & systeem)
- usb poorten schoongemaakt
- andere telefoon geprobeerd (S10 i.p.v. S10e). Zelfde problemen.
- bij Seat autodealer navragen of er een nuttige software update van de media module bestaat (antwoord: nee)
- herstart telefoon voor aansluiten
- telefoon verticaal op dashboard gemonteerd (horizontaal levert nog meer problemen, zelfs tikken tegen kabel of telefoon of door een bocht rijden, kan dan al de verbinding verbreken. Lijkt iets met de sensoren in de telefoon vandoen te hebben.)

iPhone 11 werkt totaal probleemloos en sneller. Ik wil geen reclame maken, maar dat zijn de feiten. 🙁
0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Dan heb je eigenlijk alles al geprobeerd. Wat ik nog kan bedenken is dat je Android auto moet toevoegen als Nooit Sluimerende app. Dat wilde op mijn S10e nog wel eens voor problemen zorgen. En verder geef je aan dat tikken tegen een kabel al problemen geeft, dan zou ik het ook zoeken in de oplaadpoort van de telefoons en kabels.
0 Likes
R-ene
Explorer
Opties
Sorry, vergeten te melden dat ik alle relevante apps inderdaad in "nooit sluimer stand" gezet had.

Wat het verbreken van de verbinding door tikken tegen kabel/bochten betreft, dat is opgelost door het toestel verticaal te bevestigen (raar maar waar). Aangezien daarnaast de iPhone van mijn zoon nog nooit problemen gehad heeft met Apple CarPlay in mijn auto (ook niet bij horizontaal houden, sterker nog, mijn zoon is in de tussentijd gewoon Spotify aan het bedienen en berichten aan het versturen op de bijrijdersstoel), laat mij denken dat de hardware in de auto goed zou moeten zijn.
0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Dan wordt het een hele lastige. Je kunt nog proberen om een Samsung telefoon van iemand anders te lenen om te proberen of het dan wel goed gaat. Als het dan wel goed gaat, weet je in ieder geval dat het aan de S10E en S10 ligt
0 Likes
R-ene
Explorer
Opties
Ja, is inderdaad lastig. Had gehoopt hier nog tips te krijgen die zouden wijzen op incompatibiliteit tussen verschillende apps en Android Auto die dit zou kunnen veroorzaken. Misschien ligt het probleem bij Android Auto zelf, daar lees je in het algemeen veel over wat connectie-problemen betreft. Maar ik verwacht uit die hoek weinig directe hulp. Jammer.

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken en je tijd.

Fijne jaarwisseling!
R-ene
Explorer
Opties
Nog één ding over het hoofd gezien. "Hardwareversnelling voor tethering" heb ik altijd aanstaan. Nu eens uitgezet. Kijken of dat helpt.

Ik zal het resultaat hier later ook posten.
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Je kunt in Android Auto ook ontwikkelaars opties aanzetten. Misschien staat daar nog iets tussen wat je kan helpen.
Deze activeer je door op versie informatie te blijven drukken in AA.Screenshot_20221231_184643_Android Auto_1000004680_1672508803.jpgScreenshot_20221231_184654_Android Auto_1000004682_1672508825.jpg
R-ene
Explorer
Opties
Goeie tip! Ga ik ook uitproberen.
0 Likes