op 19-05-2017 09:00 AM
Beste forumleden hieronder storing en klachtenbrief aan T Mobile.
Heeft iemand een oplossing voor de storing en hoe nu verder te handelen wat T Mobile betreft.
Alvast bedankt.
Mvgr,Geert.
Klantnr:1.13390980
T Mobile Nederland.
Dronten,04-05-2017.
Geachte T Mobile.
Betreft : klacht over T Mobile en T Mobile Shop Lelystad.
Op 14-04-2015 bij T Mobile Shop Lelystad een Samsung Note 4 gekocht,prijs 604 euro.
Op 28-10-2016,op weg naar Spanje, update gedaan naar Marshmallow,daarna begon toestel kuren te vertonen,scherm bevroor aan rechterkant of begon te trillen.
Dit dure toestel speciaal gekocht omdat ik bezig ben een bedrijfje op te zetten in Spanje of Portugal.
Kon met het toestel niets meer doen en in Spanje ander toestel gekocht.
Dit alles gemeld via het T Mobile forum.
De moderators vonden het allemaal zielig maar konden niets voor me doen.
Advies was: toestel ter reparatie aanbieden.
Aangezien ik tot mei 2017 in het buitenland zou verblijven het toestel via de gebruikelijk weg bij T Mobile schriftelijk ter reparatie aangeboden op 16 dec. 2016.
Ik zou het toestel bij terugkeer zelf naar T Mobile Shop in Lelystad brengen.
Op 3 mei 2017 naar T Mobile Shop in Lelystad.
De dame in kwestie vroeg gelijk naar aankoopbon en had niks te maken met reparatie aanmelding.
Volgens aankoopbon was garantie 14 dagen verlopen dus heb je pech,zei ze.
Met mijn aanmelding van 16 dec.2016 en dat ik al jaren vaste klant was, had ze niets te maken en kon dus verder niets voor mij doen.
Volgens haar gebeurd het vaak dat er na een update storingen voorkomen.
Ze probeerde wel gelijk mij een ander duur toestel te verkopen en adviseerde mij het defecte toestel maar bij een ander bedrijf te laten maken want via T Mobile zou dat veel geld gaan kosten.
Ze zei,Samsung bepaald garantie en hier kunnen wij niets aan doen.
Ik zei nog dat T Mobile de verkoper was,ze maakte een nonchalant gebaar en wenste mij een fijne dag.
Volgens de wet heb ik, ook na de garantietermijn (14 dagen) recht op een goed werkend toestel.
Tevens is de verkoper hier verantwoordelijk voor.
Ook heb ik de storing binnen de garantie termijn gemeld aan T Mobile.
Heb zelf ook alles gedaan om storing op te lossen,terug naar fabrieksinstellingen,updaten,accu eruit,enz.
Opsturen was ook geen optie,werd afgeraden door Spaanse Post.
Bijlage:afbeeldingen van storing.
Met de vriendelijke groet,
Geert.
op 22-05-2017 01:15 PM
Hey Geer,
dat ziet er inderdaad niet goed uit.
Indien T-Mobile je niet verder kan/wil helpen, kan je uiteraard aanspraak maken op de 2 jarige fabrieksgarantie.
Je kan het toestel dan via onze ophaalservice ter reparatie aanmelden: https://samsung.drmobile.nl/
Je hebt dan wel de aankoopbon nodig of een kopie hiervan.
Laat je weten of het is gelukt met aanmelden?