03-02-2018 07:55 PM - bewerkt 03-02-2018 07:57 PM
Goedenavond,
Eind vorig jaar (30 december 2017) kreeg ik ineens de briljante ingeving om voor het nieuwe jaar mijn telefoon, een Samsung Galaxy S4 mini enigszins op te ruimen. Ik heb toen via 'Mijn bestanden' wat mapjes die aangaven 'Leeg' of 'Geen bestanden' verwijderd maar sindsdien blijk ik mijn notities, zelfgemaakte foto's en via Whatsapp ontvangen foto's kwijt te zijn. De muziek is echter wel blijven staan op de telefoon.
Ik twijfel nu of ik per ongeluk het intern geheugen gewist heb, óf dat ik een verwijzing verwijderd heb naar de notities en 2 soorten foto's. Ik heb de telefoon al aangesloten gehad op mijn computer maar ook daar de verdwenen foto's niet kunnen vinden.
De foto's die op mijn SD-kaart stonden worden nu aangegeven als zelfgemaakte foto's met deze telefoon. Deze komen echter al van een andere telefoon af. Het gaat uiteindelijk om 7 notities, ongeveer 25 zelfgemaakte foto's en een onbekend aantal via Whatsapp ontvangen dingen.
Helaas ben ik zo stom geweest om geen Backup te (laten) maken van mijn telefoon. Of ik moet het ooit automatisch ingesteld hebben maar zover ik het zie is dat ook niet het geval. Vervolgens ben ik via Google gaan zoeken naar manieren om het verdwenen spul weer terug te krijgen. Ik kwam uit op DiskDigger dat 1 foto (foto 6 december wel, 5 november etc. niet) en 1 video kon terughalen (video 1 september wel, foto 31 augustus niet). Daar schoot ik niet veel mee op dus vervolgens naar of 'Getdataback' of 'Android Anyfound' gegaan en deze op de computer gedownload. Hier werd echter ongevraagd ook Browser Opera geinstalleerd en bij mijn virusscanner gingen alle alarmbellen rinkelen op 'Malware'. Deze heb ik dus geschrokken ook weer direct eraf gegooid. Het was niet de bedoeling om mijn computer te besmetten.
Is er nog een of andere manier om de verdwenen dingen terug te halen? Of wordt het toch een kwestie van 'wijze les, verlies nemen en door'??? Het gaat dus niet om veel dingen, maar de afgelopen maand blijk ik er wel enkele echt van te missen.
P.S. moet of kan ik me nog ergens voorstellen als nieuw lid?
op 05-02-2018 12:08 PM