Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WhatsApp herstellen

(Onderwerp aangemaakt op: 04-04-2023 03:20 PM)
1189 Weergaven
Peer_76
Voyager
Opties
Afgelopen week moest mijn Note 20 Ultra gerepareerd worden in verband met steeds erger wordende vlekken in het scherm (defecte accu was blijkbaar de oorzaak) en daarvoor moest mijn toestel naar de fabrieksinstellingen worden terug gezet. Ik heb daarvoor eerst alle bestanden via een usb kabel naar mijn computer overgezet en daarna nog een back-up gemaakt. Vervolgens de reset uitgevoerd. Daarna heb ik tijdelijk mijn oude Note 8 gebruikt. Na een paar dagen kwam ik erachter dat ik daar geen WhatsApp op had geïnstalleerd, dus dat gelijk gedaan. Na het installeren kwam ik erachter dat ik zo'n 1,5 jaar aan berichten mis. De Note 20 Ultra heb ik zo'n 1,5 jaar in gebruik. Ik ging er vanuit dat zodra mijn Note 20 Ultra weer terug was dat ik met de bestanden die ik op mijn pc had gezet alle missende berichten weer terug kon halen. Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar. De online back-up (van 1 april, dus vanuit het bestand van mijn Note 8 gemaakt) mist ook al die berichten. Een eerdere back-up kan ik niet selecteren. De map Android/media/com.whatsapp heb ik ook al vanaf mijn pc naar mijn telefoon geplaatst, maar ook dat helpt niet. Hopelijk heeft hier iemand de gouden tip.
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Peer_76
Voyager
Opties
Ik heb gisteravond WhatsApp weer verwijderd en nogmaals alle bestanden van mijn Note 20 van voor de reset naar de map Android/media/com.whatsapp gekopieerd en een nachtje laten rusten. Zojuist WhatsApp voor de zoveelste keer weer geïnstalleerd, online back-up genegeerd en verrassend genoeg kreeg ik de optie om een lokale back-up terug te zetten. En nu werkte het wel. Geen idee wat ik eerder niet goed heb gedaan, maar het probleem is nu opgelost. En ik heb gelijk een nieuwe back-up gemaakt.
Bedankt voor het meedenken @Patrick 👍

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Had je wel een backup gemaakt via de instellingen van Whatsapp zelf?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Peer_76
Voyager
Opties

Tot zo ver ik weet doet Whatsapp dat zelf. Blijkbaar had ik het dus mis. Ik heb al eens eerder een fabrieksreset uitgevoerd in verband met een probleem met bellen, wat later aan een bug in een update bleek te liggen. Daarna heb ik ook gewoon alles zonder gegevensverlies binnen gekregen.

Maar met een back-up uit de cloud gaat het niet meer lukken vermoed ik. Is het wel mogelijk om via de originele bestanden (van voor de reset) die ik op mijn pc heb opgeslagen de boel weer terug te halen? Ik neem aan dat als WhatsApp alles lokaal op slaat dit op die manier zal moeten gaan?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als er een backup is gemaakt door Whatsapp zelf kun je toch Whatsapp herinstalleren? Als er op je Google Drive een backup is gevonden kan deze teruggezet worden.
Peer_76
Voyager
Opties

Zoals ik in mijn eerste bericht ook al aan gaf:

De online back-up (van 1 april, dus vanuit het bestand van mijn Note 8 gemaakt) mist ook al die berichten. Een eerdere back-up kan ik niet selecteren.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Je zegt hier dat de online backup met je note 8 is gemaakt. Heb je niet met je oude toestel een backup gemaakt? Was er wel genoeg ruimte in je Google Drive op het moment van de backup met je Note 20?

Als er geen goede backup is gemaakt kun je ook niet alle berichten terughalen. De Media folder bevat enkel verstuurde en ontvangen bestanden. Heb je behalve de Media folder ook de andere mappen nog? Ik zou die ook proberen terug te zetten.
Peer_76
Voyager
Opties
Ik zal hier vanavond eens naar kijken. Mijn Note 8 heeft blijkbaar alle berichten die lokaal stonden opgeslagen ingeladen (WhatsApp was niet verwijderd, alleen uitgeschakeld sinds in de Note 20 heb) en heeft daarna helaas de Google Drive back-up overschreven.
0 Likes
Oplossing
Peer_76
Voyager
Opties
Ik heb gisteravond WhatsApp weer verwijderd en nogmaals alle bestanden van mijn Note 20 van voor de reset naar de map Android/media/com.whatsapp gekopieerd en een nachtje laten rusten. Zojuist WhatsApp voor de zoveelste keer weer geïnstalleerd, online back-up genegeerd en verrassend genoeg kreeg ik de optie om een lokale back-up terug te zetten. En nu werkte het wel. Geen idee wat ik eerder niet goed heb gedaan, maar het probleem is nu opgelost. En ik heb gelijk een nieuwe back-up gemaakt.
Bedankt voor het meedenken @Patrick 👍
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Geen probleem 😉