Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Wanneer komt Samsung Pay eindelijk naar Nederland

(Onderwerp aangemaakt op: 23-11-2019 12:06 AM)
41611 Weergaven
DHJ1982
Voyager
Opties

Nu dat mijn bank ABN-AMRO stopt met Wallet voor Android kan ik niet meer mobiel betalen met mijn bankpassen.  Ik betaal al sinds 2015 op deze manier en baal als een stekker. Wanneer komt Samsung Pay maar Nederland zodat ik weer mobiel kan betalen? Nu Apple Pay ook al uitgerold wordt en Samsung verreweg het grootste marktaandeel in Nederland heeft, mag Samsung niet achterblijven...

Spring naar oplossing
44 Antwoorden
Livandersluis
First Poster
Opties

hoi, 

wanner komt het betalen  uit voor smartwatch in Nederland??

ik heb samsung  watch  46mm  

gr.Li

0 Likes
Oplossing
Rowan2
Journeyman
Opties
Hallo, dit hangt er vanaf wanneer/of de Nederlandse banken Samsung Pay gaan ondersteunen. Ga er maar vanuit dat dit voorlopig nog niet kan, aangezien er weinig voordeel in zit voor de banken zelf.
Mordana
Apprentice
Opties

Hoe doet Fitbit (Pay) dit dan? Met hun nieuwste watch kun je gewoon betalen in de winkel, gekoppeld aan bijv. een ABN Amro rekening.

Ikke3
Apprentice
Opties

Hey is precies zoals Morgana vraagt. Hoezo zijn de banken er niet klaar voor! Fitbit werkt, Garmin werkt joh zelfs Apple play werkt met hun minimale marktaandeel. Met het enorme aandeel van Samsung op de smartphone/wearables markt zou je mogen verwachten dat Samsung de Pioneer is op dit gebied, maar het lijkt er meer op dat ze de kat uit de boom kijken ofzo. Het is naar mijn mening een gebrek aan de zijde van Samsung al staan staan ze al jaren naar de banken wijzen. 

0 Likes
AdriaanV
Pathfinder
Opties
Waarom lukt dit bijvoorbeeld Apple wel dan?
@Rowan2 schreef:
Hallo, dit hangt er vanaf wanneer/of de Nederlandse banken Samsung Pay gaan ondersteunen. Ga er maar vanuit dat dit voorlopig nog niet kan, aangezien er weinig voordeel in zit voor de banken zelf.
Rowan2
Journeyman
Opties

Zie volgend bericht

0 Likes
Rowan2
Journeyman
Opties

Apple heeft de NFC chips voor derden geblokkeerd. Banken kunnen dus geen eigen apps maken en dus ook geen voordeel behalen. Bij Android kan dit wel. De reden waarom Garmin Pay en Fitbit pay wel werkt, zou te maken kunnen hebben met dat Garmin en Fitbit geen telefoons maken en net zoals Apple geen mogelijkheid bieden voor derden.

Ikke3
Apprentice
Opties

He Rowan2,

Bedankt voor je antwoord. Maar zodra de term voorbij komt "zou te maken kunnen hebben" komt het al over als ik weet het eigenlijk niet. De Nederlands banken hebben 0,0 apps op de smartwatches (Net als bij Garmin en Fitbit) van Samsung (Tizen OS) dus ik zie werkelijk waar het verschil niet.

0 Likes
Mordana
Apprentice
Opties

Nee exact. En daarbij laat ABN het al een tijdje niet meer toe om met hun app te betalen (dus via NFC van de telefoon).

Het feit dat Samsung en Apple telefoons maken (en Fitbit bijv. niet) heeft niets te maken met waarom een bank wel ondersteuning bied enkel via de dienst van een smartwatch fabrikant (bijv. Fitbit Pay) en niet via de dienst van een fabrikant die watches en telefoons maakt (bijv. Samsung Pay).

Ikke3
Apprentice
Opties

Helemaal mee eens. Sterker nog begin de mogelijkheid in NL te bieden desnoods via ICS en/of Paypal (Paypal dan voor de mensen die er gebruik van zouden willen maken..:P. Maar begin in ieder geval iets aan te bieden in mijn optiek verliest Samsung ze meerwaarde. 

Nog even terug te komen op het verhaal over blablabla apple pay, waarom kan je op Wear OS van google wel gewoon met NFC betalen op je smartwatch in NL? 

0 Likes