Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Wanneer komt Samsung Pay eindelijk naar Nederland

(Onderwerp aangemaakt op: 23-11-2019 12:06 AM)
41609 Weergaven
DHJ1982
Voyager
Opties

Nu dat mijn bank ABN-AMRO stopt met Wallet voor Android kan ik niet meer mobiel betalen met mijn bankpassen.  Ik betaal al sinds 2015 op deze manier en baal als een stekker. Wanneer komt Samsung Pay maar Nederland zodat ik weer mobiel kan betalen? Nu Apple Pay ook al uitgerold wordt en Samsung verreweg het grootste marktaandeel in Nederland heeft, mag Samsung niet achterblijven...

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rowan2
Journeyman
Opties
Hallo, dit hangt er vanaf wanneer/of de Nederlandse banken Samsung Pay gaan ondersteunen. Ga er maar vanuit dat dit voorlopig nog niet kan, aangezien er weinig voordeel in zit voor de banken zelf.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

44 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @DHJ1982,

Goede vraag, waar ik je helaas geen duidelijk antwoord op kan geven. Voor de uitrol van Samsung Pay is de medewerking van de banken nodig, en het laatste wat ik erover gehoord heb is dat het daar mis gaat. Die willen niet meewerken met dit soort diensten, aangezien banken zelf vaak een dienst aanbieden voor mobiel betalen waar ze aan kunnen verdienen. Door het betaalverkeer open te stellen voor Samsung, valt dat deel van hun inkomsten (je moet vaak betalen voor een mobiele betaalpas) weg.

Het verschil met Apple Pay is dat Apple gesloten is. Waar de banken in Nederland Samsung tegenwerken, werkt Apple de banken tegen door de NFC chip in de telefoon te blokkeren voor de betaaldiensten van de banken.

Laten we hopen dat dit wel inhoudt dat in de toekomst Samsung Pay ook naar Nederland kan komen. Het is namelijk wel een (juridisch) dingetje om één dienst wel van je betalingsverkeer gebruik te laten maken, en de andere tegen te werken. 

kevin-sig
DHJ1982
Voyager
Opties

Ja laten we het hopen, want als alles mobiel gaat tegenwoordig is het belachelijk dat dit zo tegengewerkt wordt. Helemaal gezien het feit dat Samsung verreweg het grootste marktaandeel in Nederland/Europa heeft. Uiteindelijk is de consument de dupe en wordt vooruitgang tegengewerkt. Vraag me dan toch af waarom Apple het nu wel voor elkaar heeft inmiddels in Nederland, aangezien de banken middels Apple Pay ook niks verdienen dacht ik, voornamelijk Apple verdient eraan.

SonjaW
First Poster
Opties

Ik heb hetzelfde probleem met ABN-Amro. Was groot fan van mobiel betalen en als eigenaar van een winkel merk ik dat mijn klanten dit ook steeds meer doen. Ik heb besloten niet meer op goole, samsung of ABN-Amro te wachten. Ik heb een andere Bank. ING vraagt niks voor mobiel betalen en is dit steeds meer en meer aan het ontwikkelen. Ik zag er als een berg tegenop om een ander bank te nemen maar het viel me reuze mee hoe makkelijk je iedereen op de hoogte stelt van je wijziging. Uiteraard houdt ik mijn ABN-Amro rekening nog ff aan maar puur en alleen om elke storting/afschrijving bij te houden en uiteindelijk geheel over te gaan naar ING. Helaas voor ABN-AMRO ik was 1 van die 5% niet voor hun belangrijke klanten nu zijn ze ook een goeie zakelijke klant kwijt.

DHJ1982
Voyager
Opties

Ook naar gekeken inderdaad en stond op het punt omvover te stappen, maar nog niet gedaan omdat ik ook hypotheek bij ABN heb en nu druk met bouwdeoob ben. Wellicht dat ik daarna alsnog m'n lopende rekening daar neem. Wat ABN aanbiedt nu met LAKS wearables is een grap in ieder geval en mega onpraktisch.

Rowan2
Journeyman
Opties

"Het verschil met Apple Pay is dat Apple gesloten is. Waar de banken in Nederland Samsung tegenwerken, werkt Apple de banken tegen door de NFC chip in de telefoon te blokkeren voor de betaaldiensten van de banken."

Apple wil dat alleen eigen dienst Apple Pay beschikbaar is voor hun gebruikers, waardoor de banken keuze hebben tussen niet mobiel betalen of wel onder Apple Pay.

0 Likes
MaDmAn_Rs
Apprentice
Opties

Do we have any news about Samsung pay landing in The Netherlands?
Also another ABN-AMRO customer that lost the hability to pay mobile!

Thank you!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Unfortunately not, we have to wait until the banks will support. 

rsz-846676
MaDmAn_Rs
Apprentice
Opties

And indeed it is a strange situation, one talk to the bank (e.g. ABN AMRO), and they say that Samsung Pay nor Google pay is not available in The Netherlands. I really can not understand this situation, as many other countries already have it all and for a long time!

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

The situation is like this: Our software and watches are ready for Samsung Pay, but the Dutch banks are not. Once they will support this here in the Netherlands, we can start enjoying Samsung Pay.

rsz-846676
0 Likes