17-02-2018 12:32 AM - bewerkt 17-02-2018 01:47 PM
De vraag is al meerdere malen gesteld én beantwoord maar ik ben toch niet zeker van mijn zaak.
Het probleem leek me simpel op te lossen maar blijkt toch moeilijker dan ik dacht. Onzekerheid speelt hierbij een rol en ook de angst om dingen kwijt te raken.
De situatie:
1. Heb zelf al enige tijd een S8 en een Samsung account.
2. Mijn vorige S7 (nog nagenoeg nieuw) heb ik aan mijn dochter gegeven omdat die van haar gesneuveld is.
3. Uiteraard benader ik mijn account nu via mijn S8 maar het kan ook nog steeds via de S7 die nu in het bezit is van mijn dochter.
Vragen.
1. Hoe kan zij mijn account verwijderen op haar S7 en haar account erop zetten of evt. een nieuw aanmaken?
2. Wat gebeurt er met mijn account als zij het op haar S7 verwijderd. Kan ik het dan gewoon nog via mijn S8 benaderen.
3. Gaan er (evt.) gegens verloren.
4. Is mijn Samsung account gekoppeld met mijn Google account en zo ja wat gebeurt daarmee als het Samsung account wordt verwijderd?
5. Wat wordt bedoeld met de vergrendelingscode die nodig zou zijn als je terug bent gegaan gaat naar de fabrieksinstellingen ("reset") om het toestel daarna weer te kunnen gebruiken. Dat er na een herstart of na uit- en weer aanzetten om een pincode wordt gevraagd is mij bekend. Maar ik heb dus in een van de topics expliciet iets gelezen over een vergrendelingscode die dan weer te maken zou hebben met je Samsung-account.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en voldoende gegvens heb verstrekt om de vragen te kunnen beantwoorden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
19-02-2018 06:48 AM - bewerkt 19-02-2018 06:49 AM
Hoi Rob,
Goede vragen!
1. Via Apps >> Instellingen >> Cloud en Accounts >> Accounts >> Samsung account kan je dochter rechtsboven kiezen voor Account wissen.
2. Je account wordt hiermee (na bevestiging van het wachtwoord) van je dochters' S7 gehaald, maar het account zelf met alle gegevens erop blijft gewoon bestaan. Op je S8 verandert er dus niks.
3. Er gaan geen gegevens verloren. Wel worden alle gegevens die op het Samsungaccount staan van de S7 gehaald. Als je dochter dus bijvoorbeeld contacten heeft opgeslagen op jouw account, moeten die eerst via de app Contacten worden opgeslagen op de telefoon, anders kan ze er niet meer bij.
4. Je Samsungaccount is niet gekoppeld aan je Google-account. Hier zal dus ook niets aan veranderen.
5. De heractiveringsvergrendeling is een methode om diefstal tegen te gaan en is gekoppeld aan je Samsungaccount. Als je toestel gereset wordt en er staat een Samsungaccount op de telefoon, dan moet je na de reset nog even inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Op die manier kunnen dieven helemaal niks met gestolen telefoons en is het onaantrekkelijk om Samsungtelefoons te stelen.
In deze situatie verandert er niks aan de heractiveringsvergrendeling op je S8. Op de S7 zal deze functie weer beschikbaar zijn wanneer je dochter met haar eigen Samsungaccount inlogt op haar telefoon. Er moet dan na een reset met haar account worden ingelogd.
Hopelijk heb ik je vragen zo goed beantwoord. Als er toch nog iets onduidelijk is, laat het dan gerust weten
op 19-02-2018 01:10 PM
19-02-2018 06:48 AM - bewerkt 19-02-2018 06:49 AM
Hoi Rob,
Goede vragen!
1. Via Apps >> Instellingen >> Cloud en Accounts >> Accounts >> Samsung account kan je dochter rechtsboven kiezen voor Account wissen.
2. Je account wordt hiermee (na bevestiging van het wachtwoord) van je dochters' S7 gehaald, maar het account zelf met alle gegevens erop blijft gewoon bestaan. Op je S8 verandert er dus niks.
3. Er gaan geen gegevens verloren. Wel worden alle gegevens die op het Samsungaccount staan van de S7 gehaald. Als je dochter dus bijvoorbeeld contacten heeft opgeslagen op jouw account, moeten die eerst via de app Contacten worden opgeslagen op de telefoon, anders kan ze er niet meer bij.
4. Je Samsungaccount is niet gekoppeld aan je Google-account. Hier zal dus ook niets aan veranderen.
5. De heractiveringsvergrendeling is een methode om diefstal tegen te gaan en is gekoppeld aan je Samsungaccount. Als je toestel gereset wordt en er staat een Samsungaccount op de telefoon, dan moet je na de reset nog even inloggen met je e-mailadres en wachtwoord. Op die manier kunnen dieven helemaal niks met gestolen telefoons en is het onaantrekkelijk om Samsungtelefoons te stelen.
In deze situatie verandert er niks aan de heractiveringsvergrendeling op je S8. Op de S7 zal deze functie weer beschikbaar zijn wanneer je dochter met haar eigen Samsungaccount inlogt op haar telefoon. Er moet dan na een reset met haar account worden ingelogd.
Hopelijk heb ik je vragen zo goed beantwoord. Als er toch nog iets onduidelijk is, laat het dan gerust weten
op 19-02-2018 01:10 PM
op 19-02-2018 03:37 PM
op 12-03-2019 07:24 PM
Ja
op 25-12-2019 03:51 PM
Ik wil m'n oude S4 aan m'n moeder geven. Nu heb ik het account wat aan die telefoon was gekoppeld van m'n Samsung account verwijderd via de Samsung website, en een restart gedaan, maar de S4 ziet nog steeds m'n oude account.
Er zit op dit moment geen SIM kaart in en uiteindelijk heb ik handmatig zoveel mogelijk gewist.
Maar toch herkent de oude telefoon m'n oude Samsung account nog. Aanwezige sporen zijn zeer duidelijk.
De optie "rechtsboven account wissen" zie ik echt nergens in de account instellingen. Alleen synchroniseren.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen haalde ook niets uit.
Is er helemaal geen manier om het helemaal schoon te vegen?
op 27-12-2019 02:21 PM
Heb je hem ook verwijderd via Find My Mobile?
op 21-02-2020 09:43 AM
op 24-02-2020 10:37 AM
Hi @Marguid,
Waar heb je precies ingelogd? Op je mobiele telefoon kun je uitloggen via Instellingen -> Accounts & Back-up -> Samsung account -> Persoonsgegevens -> Drie puntjes rechtsboven -> Account wissen.
Laat je weten of het is gelukt?
op 24-07-2020 01:13 AM
Dank u