Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Telefoon geblokkeerd door Samsung Benelux

(Onderwerp aangemaakt op: 18-10-2023 05:12 PM)
1346 Weergaven
rvrhee
First Poster
Opties

Hoi

ik krijg opeens een melding dat mijn telefoon geblokkeerd is door samsung benelux zie foto
ik heb deze telefoon netjes gekocht via marktplaats en was nog helemaal geseald als ik het telefoonnr 
bel van samsung kom ik er niet doorheen. Hoe kan dit ? ik heb er veel geld voor betaald je kan toch niet zomaar iemand zijn telefoon blokkeren. ? ik kan wel huilen ben niet meer bellen voor mijn werk enzo.

groeten.

IMG_20231018_162447.jpg

0 Likes
7 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

Helaas kunnen ze de telefoon blokkeren als het volledige bedrag niet is betaald of als het ruilapparaat niet is verzonden. Het kan zijn dat de vorige eigenaar de telefoon op afbetaling of met omruilen heeft gebracht en het bedrag niet volledig heeft betaald of het omruiltoestel niet naar Samsung heeft gestuurd.

Je beste hoop is om contact op te nemen met de vorige eigenaar en te proberen het probleem op te lossen.

0 Likes
rvrhee
First Poster
Opties

Lekker dan.... goeie oplossing samsung

dit is het laatste van samsung ooit gekocht heb. het is toch niet mijn probleem.
jullie blokkeren een toestel wat ik eerlijk gekocht heb via marktplaats na 6 maanden ja zolang heb ik dat ding al.  denk dat dit zelfs nog tegen de regels is wat jullie aan het doen zijn.
zal eens kijken wat me advocaat er van vind. en dan kunnen jullie ook nog de geleden schade betalen want ik gebruik hem zakelijk.

0 Likes
BasBoos
Pathfinder
Opties
Wat vaak gebeurt is het volgende.

Je koopt via de site een nieuwe Samsung telefoon en je krijgt korting als je de oude terug stuurt (naar dat Belgisch bedrijf).

De korting en het nieuwe toestel krijg je al en je oude toestel kan je houden om data over te zetten en dan aansluitend opsturen.

De persoon houd zijn oude telefoon en de gratis extra options en verkoopt zijn nieuwe telefoon en heeft zo winst en zijn oude telefoon.

De nieuwe telefoon word uiteindelijk geblokkeerd als de oude niet is inleverd (of de korting niet is terug betaald aan dat bedrijf).

Dit nieuwe toestel is aan jou verkocht en dus uiteindelijk geblokkeerd.

0 Likes
BasBoos
Pathfinder
Opties
Beapaar je de moeite van een advocaat want de afspraken erg duidelijk van Samsung. De oude eigenaar heeft je besodemieterd en niet Samsung.

Ps, de service van Samsung is vreselijk!!! Dus ik heb geen winstoogmerk om Samsung te verdedigen.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @rvrhee en welkom op het Samsung forum.

Het zou wel echt jammer zijn als je door een oplichter geen Samsung producten meer wilt.  

Ik hoop dat je snapt dat de vorige eigenaar in principe iets zeer fouts geeft gedaan. Als de opmerking van @BasBoos inderdaad klopt en dit is wat er is gebeurd dan is dit 100% de schuld van de vorige eigenaar, dit is eigenlijk gewoon oplichting zodat hij of zij winst kan maken. Als je zoals je al aangeeft je advocaat wilt gebruiken dan zou ik deze op de vorige eigenaar afsturen. Samsung heeft in dit geval niks fout gedaan, hoe vervelend het ook is nu. Ik hoop dat je dat inziet.  Er zijn genoeg voorbeelden te vinden op internet van mensen die denken wat moois op marktplaats te kopen en dan blijkt later dat het om gestolen goederen gaat. Dat is dan toch ook niet de schuld van de fabrikant.. dat is de schuld van de dieven. 

In jouw geval ligt de schuld dus bij de vorige eigenaar.  Misschien kun je aangifte doen tegen hem of haar. 

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
JAN4ALL
First Poster
Opties
Samsung moet het tst pas afsturen als de rekening voldaan is of het tst niet blokken en het geld bij de koper verhalen via deurwaarder nu gaat de koper vrij uit en is de nieuwe koper de dupe of via een site laten zien of er een regeling loop dan kan de nieuwe koper dit in mindering brengen op het tst en dan heb samsung zijn geld en de koper een werken toestel
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @rvrhee,

Bedankt voor jouw bericht. Dit kan gebeuren wanneer een openstaande rekening niet is betaald of het is geregistreerd als gestolen.  We raden aan om contact op te nemen met de verkoper. Wanneer de verkoper zich niet thuis geeft raden we dan aan om aangifte te doen bij de Politie. Wanneer de Politie van Samsung meer informatie nodig heeft, weten ze ons te contacteren. We hopen dat je zo snel mogelijk een oplossing krijgt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes