Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Scherm/audio casten - Chromecast

(Onderwerp aangemaakt op: 10-12-2017 04:32 PM)
5515 Weergaven
8Note8
Helping Hand
Opties

Hallo,

Voorheen lukte het mij (met een S8+) 'scherm/audio casten' te gebruiken met Chromecast.

Wanneer ik dit nu probeer met de Note8 wordt de verbinding onmiddellijk verbroken.

In de app zelf, Google Home, wordt aangegeven dat dit kan gebeuren omdat het recht 'Microfoon' in de app Google Play-services niet is ingeschakeld, maar bij mij doet het probleem zich voor ondanks het feit dat het recht 'Microfoon' wel is ingeschakeld.

Smart View, via het venster Snelle Instellingen of bijvoorbeeld 'delen' in Galerij, herkent de Chromecast wel, alleen loopt het proces vast bij het maken van een verbinding.

Casten via bijvoorbeeld YouTube werkt dan weer wel.

Nieuwste updates zijn geïnstalleerd.

Wat gegevens:
Android-versie: 7.1.1
Samsung Experience-versie: 8.5

Ik heb geen custom ROM, root of andere ongein toegepast.

Heeft een van jullie last van hetzelfde probleem of weet een van jullie de oplossing?

Groet

0 Likes
7 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Hi 8Note8, wat een vaag probleem. Het lijkt specifiek in de Google Home app te zitten, in combinatie met de Note8. Ik adviseer je een report naar Google te sturen, zodat zij er zo snel mogelijk naar kunnen kijken. Waarschijnlijk moeten ze een update uitbrengen. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
8Note8
Helping Hand
Opties

Bedankt voor de reactie.

Jammer genoeg doet hetzelfde probleem zich voor met de S7 en S7 Edge. 

Het apparaat in kwestie werkt wel bijvoorbeeld probleemloos met relatief oude LG-toestellen i.c.m. LG's eigen software Miracast. Hiermee kan men zonder de Google Home-app te openen het scherm spiegelen.

Samsung Smart View, vergelijkbaar met Miracast, werkte voor deze doeleinden voorheen prima. 

Wellicht dat een reset en opnieuw installeren van zowel het apparaat als software werkt, maar ik ben bang dat de oplossingen vanuit onze toestellen moet komen. Ik zal hoe dan ook een report sturen.

Hebben jullie overigens de mogelijkheid deze functie - spiegelen van het scherm i.c.m. Chromecast - te testen met een Note8?

Groet

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi hoi,

@Nick heeft mij gevraagd dit te testen naar aanleiding van je topic voor hij zijn reactie postte en hier werkt deze functie inderdaad ook niet. Ik denk daarom ook niet dat een reset de uitkomst zal zijn.

Ik had het gelijk ook op een S8+ getest, en dat werkt wel. Heel frappant dat het dan weer niet op een S7 werkt. Zo ver had ik niet verder getest om eerlijk te zijn 😅

Ik heb ook een foutrapport met logbestanden naar Google gestuurd. Hopelijk vinden ze zo sneller het probleem.

kevin-sig
8Note8
Helping Hand
Opties

Bedankt voor de moeite, @KevinW en @Nick!

Alhoewel het goed is dat het met een S8+ nog steeds werkt, is het ook wel opmerkelijk :smileytongue:

Nogmaals bedankt voor het sturen van dat foutrapport!

Groet

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

De Note8 kon ik er zo bij pakken, maar een Chromecast helaas niet :winking-face: Inderdaad apart dat de S7 wél weer de issues vertoont. Smart View werkt wel toch, of begrijp ik dat verkeerd? ^Nick

---------
Signature-Note10
0 Likes
8Note8
Helping Hand
Opties

Smart View i.c.m. een Samsung-televisie die Smart View ondersteunt werkt wel, maar verbinding tussen Smart View en Chromecast is er niet helaas.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Nee precies, begrijpelijk. Dan lijkt het toch een bug te zijn, specifiek verbonden aan de Smart View app. Vreemd dat het zo wisselt tussen verschillende toestellen. 

---------
Signature-Note10
0 Likes