Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung pass aanmeldgegevens veranderd.

(Onderwerp aangemaakt op: 17-01-2024 12:50 PM)
477 Weergaven
Hako-sams
Apprentice
Opties

Ik heb mijn Google account van mijn galaxy S21 veranderd en mijn oude Google account tevens opgeheven.

Met deze actie is op een of andere manier ook mijn Samsung pass nieuw gekoppeld aan mijn nieuwe Google emailadres.

Mijn vraag? Waar zijn mijn oude passwords gebleven, die bij mijn vorige account zaten? Ik dacht nl dat ze bij de app in mijn telefoon waren opgeslagen.

Ik hoef ze niet terug. Maar ik wil dat ze vernietigd worden, zodat anderen er niet bij kunnen. Als ik dit van te voren had geweten, had ik ze zelf handmatig verwijderd.
Kan dat alsnog?

Moet ik mijn Samsung account dan weer tijdelijk terugzetten naar mijn vorige email? En heb ik dan weer toegang tot mijn oude wachtwoorden? 

Waar zijn ze nu gebleven trouwens? 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Moiitje
Samsung Members Star ★★
Opties

Samsung pass kun je op 2 manieren gebruiken. Dat kan middels locale (versleutelde) opslag wat betekend dat je deze alleen op dat toestel kan gebruiken. Hierbij zit het verder niet gelinkt aan een account. 

Hiernaast kan je ook cloudopslag gebruiken waarbij de accounts en wachtwoorden ook versleuteld opgeslagen worden op je Samsung account.  Dit is niet per definitie het zelfde email adres als welke je voor de google services gebruikt. Dit moet je overigens wel handmatig aanzetten. 

In feite heb je dit nu aangezet door het advies van Neo. Als je dit niet wil zal je de synchronisatie dus uit moeten zetten en het uit de cloud moeten verwijderen. (pas op hoe je dit doet want als je de gegevens wil bewaren kan je niet zo alles verwijderen)

De vraag is nu alleen of je het email adres ook veranderd hebt van je Samsung account of dat je deze hetzelfde hebt gehouden. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

Ik weet niet precies hoe Samsung Pass werkt bij het wijzigen van de e-mail-ID van een Samsung-account, maar controleer gewoon of u Sync hebt ingeschakeld in Samsung Pass > Instellingen > Accounts en synchroniseren?

0 Likes
Hako-sams
Apprentice
Opties
Bedankt voor je antwoord. Staat aan. Maar daar staat alleen mijn nieuwe Id tussen.
0 Likes
Neo001
Legend
Opties

Ik weet het dan niet zeker. U kunt het beste contact opnemen met Samsung Support via Samsung Pass > Neem contact op.

Hako-sams
Apprentice
Opties
Bedankt voor je tip.
Ik heb het net gedaan

Wat wel vreemd is. Na jouw tip om te synchroniseren, staan er nu wel allerlei wachtwoorden in. Maar ik weet niet zeker deze van de vorige id zijn of dat die ze nu zelf van mijn telefoon bij elkaar heeft verzameld?
Synchroniseren stond trouwens al die tijd gewoon aan.
Bedankt voor je moeite en tips.
Neo001
Legend
Opties

Geen dank!

0 Likes
Oplossing
Moiitje
Samsung Members Star ★★
Opties

Samsung pass kun je op 2 manieren gebruiken. Dat kan middels locale (versleutelde) opslag wat betekend dat je deze alleen op dat toestel kan gebruiken. Hierbij zit het verder niet gelinkt aan een account. 

Hiernaast kan je ook cloudopslag gebruiken waarbij de accounts en wachtwoorden ook versleuteld opgeslagen worden op je Samsung account.  Dit is niet per definitie het zelfde email adres als welke je voor de google services gebruikt. Dit moet je overigens wel handmatig aanzetten. 

In feite heb je dit nu aangezet door het advies van Neo. Als je dit niet wil zal je de synchronisatie dus uit moeten zetten en het uit de cloud moeten verwijderen. (pas op hoe je dit doet want als je de gegevens wil bewaren kan je niet zo alles verwijderen)

De vraag is nu alleen of je het email adres ook veranderd hebt van je Samsung account of dat je deze hetzelfde hebt gehouden. 

Hako-sams
Apprentice
Opties
Ik heb het email adres van mijn Samsung account veranderd. Ik heb geen nieuw account aangemaakt.
Ik vond het dus vreemd dat al mijn wachtwoorden waren verdwenen. Maar misschien zit er een vertraging in?
Samsung pass importeer toch niet uit zichzelf wachtwoorden lijkt mij?
Normaal moet ik akkoord geven als ik een wachtwoord wil toevoegen aan Pass.
0 Likes
Moiitje
Samsung Members Star ★★
Opties

Samsung pass importeert zelf niet zomaar iets. 
Als je het email adres van je account alleen maar veranderd hebt zal er niet veel geks gebeurd zijn en zal hij inderdaad even hebben moeten updaten. Zal vast iets vertraging in zitten door de beveiliging.

Helaas kunnen we het nu niet echt meer zien omdat je al aan de instellingen hebt gezeten. Maar ach het werkt🤗

Hako-sams
Apprentice
Opties
Bedankt voor de moeite. Dan weet ik voor nu voldoende. Dan komt het naar mijn idee door vertraging.