Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung health en weegschalen

(Onderwerp aangemaakt op: 30-06-2020 06:16 PM)
7814 Weergaven
Ming_NL
Journeyman
Opties

Hoi allemaal, dit is mijn eerste bericht als community lid.

Voordat ik postte heb ik gekeken of dit al wordt besproken. Dit draadje van 2017 is het enige wat ik erover vond. Vergeef me als ik het toch daarin beter kon plaatsen.

Situatie

Ik heb een Samsung Galaxy S10 Plus met daarop de laatste versie van de firmware en Samsung Health app. In de app kun je een overzicht aan geschikte accessoires vinden. Voor de accessoires die er niet tussen staan is er een 'Accessoires zoeken'-knop.

Klacht

Onder de accessoires is een lijst van weegschalen te vinden. Hiertussen staat 'Mi Smart Scales' van Xiaomi. Op basis hiervan heb ik de Xiaomi Body Composition Scale 2 gekocht. Helaas kon ik deze niet pairen met de Samsung Health app, met de Mi Fit app lukte dit wel.

Onderzoek

Ik heb op de US Samsung community dit recente artikel gevonden. Hierin staan 2 dingen:

- Het is momenteel niet mogelijk, maar Samsung werkt eraan.

- Er is een workaround waarbij je de weegschaal koppelt aan de Google Fit app, de data exporteert naar de Health Sync app om dat vervolgens te exporteren naar de Samsung Health app.

Helaas is niets bekend over de ontwikkelingen en werkt de workaround voor mij niet.

Vragen

1. Kan een Samsung Community manager hierop commentaar geven?

2. Werkt de workaround voor iemand? Zo ja; kan iemand dit uitleggen?

3. Is er een andere oplossing? Zo ja; deel je wijsheid alsjeblieft.

Sorry voor de lange post en als het ergens anders hoort of is behandeld; laat het me weten!

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ming_NL
Journeyman
Opties

Inmiddels heb ik vanuit de Engelstalige community uitsluitsel ontvangen, lees het hier. 

In het kort:

- De ondersteuning zal niet op korte termijn worden toegevoegd.

- Misschien in de toekomst bij de volgende ronde verbeteringen.

Oftewel; vergeet het maar.

Intussen is het mij gelukt om de data van de weegschaal via de omslachtige manier naar de app te sturen. Indien er behoefte is, zal ik een how-to schrijven.

@SjorsK bedankt voor het meedenken!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Ming_NL
Journeyman
Opties

Hey BruceH, ik zal mijn kennis hier delen.

Doel
Data van weegschaal in de Samsung Health-app krijgen. Er is (op dit moment) geen directe verbinding mogelijk tussen de weegschaal en de Samsung Health-app. Hier leg ik uit hoe je dit indirect toch kunt realiseren.

Opzet
Je zult de weegschaal koppelen met de Mi Fit-app. Daarna zul je de data in de Mi Fit-app koppelen aan de Google Fit-app. De data in de Google-fit-app zul je synchroniseren met de Health Sync-app. De Health Sync-app synchroniseert uiteindelijk met de Samsung Health-app.

Benodigdheden
- Xiaomi Mi Body Composition Scale 2
- Samsung Health-app, staat al op je Samsung toestel.
- Google Fit-app, gratis 
- Mi Fit-app, gratis 
- Health sync-app, gratis, maar met IAP 

Ben je er klaar voor? Komtie.

How-to
1. Installeer alle genoemde apps.
2. Open de Google Fit-app.
- Log in met je Google-account
- Sluit de app.

3. Open de Mi Fit-app.
- Koppel de weegschaal.
- Ga naar Profiel.
- Kies Accounts toevoegen
- Kies Google Fit om de gegevens met de Google Fit-app te synchroniseren.

4. Open de Health Sync-app.
- Koppel zowel Google Fit als Samsung Health data.
- Vink aan welke data je van Google Fit naar de Health Sync-app wilt synchroniseren.
- Vink aan welke data je vanuit de Health Sync-app naar de Samsung Health-app wilt sturen.

- Kies sychroniseren.

Voetnoot
- Je data gaat langs meerdere partijen. Ik ben slechts een gebruiker en op geen andere manier betrokken bij de genoemde partijen.
- Vanwege de vele schakels is de kans aanwezig dat deze oplossing niet voor iedereen en/of altijd zal blijven werken.
- Bij bepaalde gedeelten van de how-to ontbreekt detail of concrete benamingen. Dit komt doordat ik het uit mijn hoofd moet doen.
- Ga ervan uit dat je het met de al gegeven informatie moet doen om teleurstellingen te voorkomen.
- Als het uitkomt zal ik eventuele vragen beantwoorden en de how-to bijwerken, maar ga hier niet van uit.

Succes ermee!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 Antwoorden
SjorsK
Maestro
Opties
Samsung health is in principe gewoon een open platform en Xiaomi (Of andere partijen) kunnen eventueel via de SDK data importeren als dat wenselijk is. Alleen heb je hier wel wat programeerkennis voor nodig.

Als Xiaomi interesse heeft in intergratie kunnen ze dit vrij makkelijk programmeren, of een third party dit kan is afhankelijk van de openheid van een eventuele API van Xiaomi :smiling-face:

Meer informatie over de SDK:
https://developer.samsung.com/health/android/overview.html

En de API:
https://img-developer.samsung.com/onlinedocs/health/android/data/index.html
Ming_NL
Journeyman
Opties

@SjorsK
Erg bedankt voor het delen van je kennis! Ik wist niets van de openheid af. Weer wat geleerd.

Helaas heb ik niet geleerd om te programmeren. Hoewel ik denk dat ik er zelf niets mee kan, ga ik dit eens aan de mensen voorleggen die hier ervaring mee hebben. Mocht er wat bruikbaars uitkomen zal ik het hier beslist delen.

Oplossing
Ming_NL
Journeyman
Opties

Inmiddels heb ik vanuit de Engelstalige community uitsluitsel ontvangen, lees het hier. 

In het kort:

- De ondersteuning zal niet op korte termijn worden toegevoegd.

- Misschien in de toekomst bij de volgende ronde verbeteringen.

Oftewel; vergeet het maar.

Intussen is het mij gelukt om de data van de weegschaal via de omslachtige manier naar de app te sturen. Indien er behoefte is, zal ik een how-to schrijven.

@SjorsK bedankt voor het meedenken!

BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het uiteindelijk toch is gelukt 👍

Voel je vrij je oplossing hier te delen, wie weet heeft iemand er nog wat aan.

rsz-846676
0 Likes
Oplossing
Ming_NL
Journeyman
Opties

Hey BruceH, ik zal mijn kennis hier delen.

Doel
Data van weegschaal in de Samsung Health-app krijgen. Er is (op dit moment) geen directe verbinding mogelijk tussen de weegschaal en de Samsung Health-app. Hier leg ik uit hoe je dit indirect toch kunt realiseren.

Opzet
Je zult de weegschaal koppelen met de Mi Fit-app. Daarna zul je de data in de Mi Fit-app koppelen aan de Google Fit-app. De data in de Google-fit-app zul je synchroniseren met de Health Sync-app. De Health Sync-app synchroniseert uiteindelijk met de Samsung Health-app.

Benodigdheden
- Xiaomi Mi Body Composition Scale 2
- Samsung Health-app, staat al op je Samsung toestel.
- Google Fit-app, gratis 
- Mi Fit-app, gratis 
- Health sync-app, gratis, maar met IAP 

Ben je er klaar voor? Komtie.

How-to
1. Installeer alle genoemde apps.
2. Open de Google Fit-app.
- Log in met je Google-account
- Sluit de app.

3. Open de Mi Fit-app.
- Koppel de weegschaal.
- Ga naar Profiel.
- Kies Accounts toevoegen
- Kies Google Fit om de gegevens met de Google Fit-app te synchroniseren.

4. Open de Health Sync-app.
- Koppel zowel Google Fit als Samsung Health data.
- Vink aan welke data je van Google Fit naar de Health Sync-app wilt synchroniseren.
- Vink aan welke data je vanuit de Health Sync-app naar de Samsung Health-app wilt sturen.

- Kies sychroniseren.

Voetnoot
- Je data gaat langs meerdere partijen. Ik ben slechts een gebruiker en op geen andere manier betrokken bij de genoemde partijen.
- Vanwege de vele schakels is de kans aanwezig dat deze oplossing niet voor iedereen en/of altijd zal blijven werken.
- Bij bepaalde gedeelten van de how-to ontbreekt detail of concrete benamingen. Dit komt doordat ik het uit mijn hoofd moet doen.
- Ga ervan uit dat je het met de al gegeven informatie moet doen om teleurstellingen te voorkomen.
- Als het uitkomt zal ik eventuele vragen beantwoorden en de how-to bijwerken, maar ga hier niet van uit.

Succes ermee!

Ming_NL
Journeyman
Opties

Hi BruceH, ik heb de how-to geschreven. Wellicht wil je die als oplossing taggen.

@BruceH  schreef:

Fijn dat het uiteindelijk toch is gelukt 👍

Voel je vrij je oplossing hier te delen, wie weet heeft iemand er nog wat aan.

0 Likes
SjorsK
Maestro
Opties
Duidelijk :winking-face: Lijkt er op dat die Health sync app van de SDK/Api gebruik maakt en op deze manier als een "Brug" tussen Samsung Health en google fit functioneert.

Fijn om te horen dat 't werkt!

Leuk feitje: Als ik het zo lees zou het ook moeten werken voor andere producten die wel met Google Fit syncen maar die geen Samsung Health ondersteunen :smiling-face:
Ming_NL
Journeyman
Opties

Dat is denk ik juist!

Het programmeren waarover jij mij vertelde heeft iemand anders dus al gedaan met de Health Sync-app. Zoals ik de app zie kun je er inderdaad meer aan hangen.

@SjorsK  schreef:
Duidelijk :winking-face: Lijkt er op dat die Health sync app van de SDK/Api gebruik maakt en op deze manier als een "Brug" tussen Samsung Health en google fit functioneert.

Fijn om te horen dat 't werkt!

Leuk feitje: Als ik het zo lees zou het ook moeten werken voor andere producten die wel met Google Fit syncen maar die geen Samsung Health ondersteunen :smiling-face: