Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung A41: SIM contacten verbregen in Messages en Phone app

(Onderwerp aangemaakt op: 26-05-2021 11:38 AM)
385 Weergaven
Tom_VDJ
Apprentice
Opties

Ik heb in Contacts enkel mijn Google contacts zichtbaar gezet, maar blijkbaar nemen de Phone en Messages apps (bellen en SMS) deze instelling niet over: daar zie ik ook de contacten op mijn SIM kaart tussen alle contacten staan, ik ik zie geen mogelijkheid om enkel de Google contacts daar te tonen (en dus de SIM contacten te verbregen).

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen? Ik wens de contacten op mijn SIM kaart niet te verwijderen, want soms gebruik ik die sim in een "gewone" GSM (op bepaalde plaatsen waar ik werk mogen we geen smartphones binnen brengen) en wens ik die contacten daar dus wel beschikbaar te hebben.

0 Likes
7 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Tom_VDJ,

Welkom op de Community.

Als je in de Contacten app bent, tik je Links op de drie streepjes (hamburgermenu) -> Tik dan bovenin op Alle contacten, vervolgens kies je voor Google.

Laat je weten of het is gelukt? 👍

rsz-846676
0 Likes
Tom_VDJ
Apprentice
Opties

Hey Bruce, bedankt voor het antwoord. Zoals ik in mijn openingspost zei: in de contacten app lukt dit inderdaad perfect, maar deze instelling wordt niet door de telefoon of sms app overgenomen, blijkbaar. Daar blijf ik nog altijd alle contacten zien (zowel google als SIM), waardoor er veel dubbel staan. In de telefoon en sms app is echter nergens een optie om enkel de google contacten te tonen (tenzij ik er over gekeken heb).

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Is het een idee dat een van mijn collega's op afstand met je meekijkt om de instellingen na te lopen?

Daarvoor kun je een Hulp op Afstand sessie inplannen. Hier lees je hoe dit in z'n werk gaat: https://bit.ly/2OhhbuU

rsz-846676
0 Likes
Tom_VDJ
Apprentice
Opties

Vooraleer daar tot over te gaan toch een vraag:

Zouden de phone en text app de instellingen van de contacts app moeten overnemen of niet?

Als dit zo zou moeten zijn, gebeurt dit dus niet op mijn smartphone.

Als dit niet zo is, is er dan een gelijkaardige instelling zoals bij de contacts app, in de phone en text app? En indien ja, waar vind ik die instelling?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Naar mijn weten staan deze twee apps los van elkaar. Er is alleen een optie in de Contacten app om dubbele contacten te verwijderen, te verplaatsen of samen te voegen.

Dan zou je je contacten toch eens moeten opschonen of je kunt nog een collega op afstand mee laten kijken, wellicht dat we iets over het hoofd zien 😉

rsz-846676
0 Likes
Tom_VDJ
Apprentice
Opties

Dat is het net: ik weet dat ik contacten dubbel heb: namelijk op mijn SIM kaart en in mijn Google Contacts. Ik wens deze contacten niet van mijn SIM te halen (reden hiervoor staat in mijn initiële vraag). Maar in mijn Google contacts heb ik van deze contacten uiteraard veel meer info staan dan wat mogelijk is op de SIM-kaart.

Maar als ik het dus goed begrijp is het in de Telefoon app en Berichten app niet mogelijk om in te stellen dat enkel de contacten van Google Contacts getoond worden en niet die van de SIM kaart?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Klopt inderdaad. Op de manier hoe je het wenst in te stellen, is helaas niet mogelijk. Wellicht dat een app van een derde partij uit de Play Store dit mogelijk maakt, maar daar kan je ik je helaas geen advies over geven 👍

rsz-846676
0 Likes