op 22-04-2022 10:46 AM
hallo, ik heb een galaxy S20 5G en een A52, beiden met android 12 en de 4.1 UI. Alhoewel bij de assistent instellingen-vervoer-meldingen de rijstand staat aangevinkt en ik al van alles heb geprobeerd krijg ik de rijstand niet te zien. Mijn auto heeft geen bluetooth dus op die manier activeren lukt niet. Omdat android auto niet meer werkt en ik veel in de auto zit is dit problematisch. Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Alvast bedankt.
MvG
mo
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-04-2022 03:17 PM
opeens werkt het wel, op de S20 alleen. Verder niks veranderd maar bij het wegrijden kreeg ik de melding rijstand gebruiken of instellen. Weet nog niet of ik de interface beter vind dan android auto maar zal wellicht ene kwestie van door ontwikkelen zijn..
op 22-04-2022 10:10 PM
Heb je al de gebruikshandleiding van de auto gevolgd om android auto te activeren? 🙂
Ik heb zelf een Toyota Yaris en daarin werkt Android Auto prima. Kwestie van kabeltje aansluiten, scherm aanhouden en klaar 🙂
Daarnaast heeft je auto ook eigen notificatiesettings die via het infotainment systeem van de auto ingesteld kunnen worden (Zie handleiding van de auto voor hoe je het infotainment systeem kan instellen indien deze het ondersteund).
op 25-04-2022 09:21 AM
op 26-04-2022 02:32 PM
Hi @mo6_69, goedemiddag.
Als het goed is zie je dit wel wanneer je Google Maps gebruikt. Wil je meer weten over de Rij-stand, kijk dan hier: Aan de slag met de rijstand van de Google Assistent - Google Assistent Help
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 29-04-2022 03:17 PM
opeens werkt het wel, op de S20 alleen. Verder niks veranderd maar bij het wegrijden kreeg ik de melding rijstand gebruiken of instellen. Weet nog niet of ik de interface beter vind dan android auto maar zal wellicht ene kwestie van door ontwikkelen zijn..