op 04-06-2023 08:20 PM
Mijn samsung A52s en gebruik routeplanner tijdens autorit werkte altijd perfect.
Nu gingen wij op vakantie en dus maakte ik gebruik van route planner Magic earth en nu kon ik niets meer horen.
Ik kon het geluid niet voluit zetten want ik kreeg de melding "volume limiet bereikt" en ik moest een pincode invoeren om limiet op te heven.
Verwijder ik de voedingskabel dan werkte alles perfect , voedingskabel er weer in en meteen "volume limiet bereikt".
Heb ook ander routeplanners geprobeerd maar allemaal met hetzelfde resultaat.
Nu is mijn vraag aan jullie of iemand voor dit probleem een oplossing weet.
Dat het "volume limiet bereikt" word gebruikt bij gebruik koptelefoon kan ik me voorstellen maar niet met alleen een aangesloten voedingskabel.
Een ander punt is hoe kom ik aan een pincode om het volume limiet op te heven , heb zelf nooit iets ingevuld.
Hopelijk is er een oplossing want de smartphone en routeplanner willen we graag deze week weer gebruiken.
Een ieder alvast bedankt voor meedenken en een reactie
op 06-06-2023 03:30 PM
Hey @Handige Harry, goedemiddag.
Ervaar je dit ook met Google Maps? En is je telefoon verbonden een systeem in de auto? Krijg je ook een melding te zien als je de telefoon verbindt met de kabel?
Groeten,
Martijn
op 07-06-2023 12:06 AM
Ik ervaar het met elke routeplanner ,de routeplanner thuis of in de auto instellen gaat prima.
De eerste tips hoe je moet rijden hoor je dan luid en duidelijk maar zodra ik de voeding in de smartphone druk word het geluid meteen gehalveerd en je hoort helemaal niets meer.
Dan krijg ik de melding volume limiet bereik en dat kun je oplossen door het invullen van een pincode , heb dit zelf nooit ingevuld dus zou echt niet weten welke pincode ik moet invullen.
De smartphone is zolang ik deze auto en smartphone heb gekoppeld via bleutooth ivm met de telefoon.
Het vreemde van dit alles is dat ik dit nog nooit heb gehad,het werkte altijd perfect.
Vanmiddag nog tijdens een rit in duitsland , route ingesteld in de auto en ik duidelijk de stem horen met aanwijzingen.
Plaats de usb voeding in de smartphone en meteen stilte en daar baalde ik goed van.
Je kunt de route dan wel zien maar ik vind stem ook belangrijk.
Ik hoop dat jij of iemand anders mij uit de brand kan helpen al is het maar om probleem pincode oplossen.
op 07-06-2023 07:43 AM
Wanneer je de telefoon aansluit in de auto wordt deze dan ook gekoppeld met de auto? Ervaar je dit ook bij Google Maps zelf? En hoe is het geluid als je een muziek app speelt of een oproep start of ontvangt? Kan je anders een schermafdruk maken van de melding en deze met ons delen? Wordt de melding vanuit de app weergegeven?
Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP
Groeten,
Martijn
op 07-06-2023 12:10 PM
Hallo MartijnK,
Bedankt voor je snelle reacties.
Na jou laatste schrijven ben ik in de auto gaan zitten en heb de bluetooth verbinding voor de telefoon opgeheven.
Maar bij starten van de auto toch weer het zelfde probleem,dus ga je verder zoeken.
Nu blijkt dat als ik de auto start de bluetooth link "SYNC " werd geactiveerd.
Die heb ik verwijderd en toen was mijn probleem meteen opgelost.
Helaas houd dit dus in dat ik niet telefonisch bereikbaar ben in de auto wat ik niet erg vind.
Wat ik mij wel afvraag is hoe dit allemaal kan want wij hebben deze auto nu drie jaar en nog nooit geen problemen mee gehad, ik kon de routeplanner door verbinden naar auto ivm spraak en dat werkte altijd perfect.
De routeplanner kunnen we weer rustig gebruiken.
Maar heb nog 1 vraag aan jou,weet jij een methode hoe ik het blokkeren van volume limiet kan oplossen,heb zelf nooit enige code ingevuld.
op 07-06-2023 12:18 PM