Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

probleem met standaard agenda 'My Calender'

(Onderwerp aangemaakt op: 27-02-2024 12:22 PM)
619 Weergaven
Berry Jansen
Apprentice
Opties
Als standaard agenda gebruik ik de google agenda.
Er zijn bepaalde apps  die een afspraak in je agenda kunnen zetten (bv mijn sportschoolapp en de online school). Echter die plaatsen deze automatisch in de 'My Calender' agenda.
Ik heb alles uigeplozen maar ik kom er niet uit om dat te wijzigen. 'My Calendar'is geen (systeem) app, dus die kan ik ook niet verwijderen. De standaardagenda op mijn mobiel heb ik uitgeschakeld maar dat helpt ook niet. 

Ook in de agenda app Digical komt 'My Calendar' tevoorschijn en is niet te verwijderen. Het is ook geen account die je kunt verwijderen.
Gevolg is dat ik op mijn mobiel tussen de google agenda wel de "my Calendar'zie, echter niet op de webversie van Google agenda op mijn laptop.
Ik wil graag dat 'my Calendar' helemaal verdwijnt, zodat ik de Google agenda voor alles kan gebruiken.
Wie kan mij helpen?

tempFileForShare_20240227-121910.jpg

Screenshot_20240227_120321_Calendar.jpg
0 Likes
5 Antwoorden
Heisenberg_42
Journeyman
Opties
Dag Berry!

Ik zag je net je bericht en ook je post hier.
Ik reageer even hier in de hoop dat anderen er iets aan hebben.

Net als jij heb ik een hele zoektocht volbracht zonder resultaat en uiteindelijk hier gepost, helaas ook zonder resultaat.

Maar uiteindelijk.. JA! Ik heb de oplossing gevonden en alles werkt sindsdien precies zoals het hoort, inclusief apps die automatisch iets in de agenda zetten.

Hoe het is gelukt is dat ik een simpele app in de Google appstore heb gevonden die 'Calender Toolbox' heet.
Daarmee heb ik My Calender simpelweg kunnen verwijderen en het probleem in 1 keer opgelost.

Hierbij de link naar de app en geef even een gil als het gelukt is 🙂

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.whitebox.calendartoolbox
0 Likes
Berry Jansen
Apprentice
Opties

Dank voor de tip.

IK heb het geinstalleerd en uitgevoerd. My Calendar is wel weg, echter de apps die automatisch iets in de agenda werkt niet meer. Ik zie de afspraken niet meer terug. Ik ga weer speuren hoe dat nu kan.

0 Likes
Heisenberg_42
Journeyman
Opties
Goed te horen dat My Calendar weg is!

Voor mij begon het met een app voor boodschappen bezorging, en sinds My Calender weg is worden deze automatisch in de juiste agenda gedropt.

Werkt een simpele her-installatie van de app niet?
Het kan zijn dat de app nu simpelweg niet 'update' naar de nieuwe situatie.
Misschien is zelfs enkel de cache legen voldoende 🤷
0 Likes
Berry Jansen
Apprentice
Opties

Dag Heisenberg,

Wat je voorstelt heb ik allemaal gedaan, echter zonder succes. Bij een online website kan ik nu wel de afspraken in de agenda laten plaatsen. Bij de app van de sportschool niet. Ik heb de maker van de app een bericht gestuurd en die melde dat het hem ook niet lukte. Daar wordt nu naar gekeken. Dus lijkt mijn oorspronkelijk probleem opgelost en schuilt de fout wellicht in de app.

havermaud
First Poster
Opties
Volgensmij kun je die toch gewoon uitzetten met het vinkje links?
0 Likes