Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

KDE Connect-app verbreekt de verbinding om de enkele minuten voor 2 seconden.

(Onderwerp aangemaakt op: 21-07-2023 11:28 PM)
495 Weergaven
Members_HTx7x5S
Apprentice
Opties

Beste,
Ik heb een app 'KDE Connect' dat ik al jaren gebruikt heb op een S10e, S22 en nu op een S23.
Dit heeft altijd gewerkt zolang ge maar de batterij besparende maatregelen voor deze app afzet.

Bij ONE UI 5.1 zijn de instellingen wat veranderd voor batterij besparende maatregelen voor een app.
Ik ga naar instellingen ->Apps->KDE Connect-> batterij->onbeperkt.

Toch werkt dit niet meer naar behoren sinds UI 5.1, de app verbreekt de verbinding om de enkele minuten voor 1 a 2 seconden.

Wat kan ik nog doen? Lijkt me sterk op een bug in ONE UI 5.1.

Groetjes Patrick

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Door het indienen van een foutrapport kunnen mijn collega's dit nakijken en onderzoeken, in de Members-app kan je de voortgang of status van je foutrapport ook inzien. Daarnaast is het ook belangrijk om dit bij de app ontwikkelaar aan te kaarten zodat ook zij dit kunnen onderzoeken 😇

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
7 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Om bugs te melden moet je via de Samsung Members app naar Ondersteuning gaan en dan Foutrapporten. Op deze manier kunnen de ontwikkelaars kijken of het een bug is en of ze dit kunnen oplossen via een update.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_HTx7x5S, goedemorgen.

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Naast het indienen van een foutrapport via de Samsung Members-app is het ook belangrijk om dit aan te kaarten bij de app ontwikkelaars zodat ook zij dit kunnen onderzoeken en wellicht met een app update kunnen oplossen 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_HTx7x5S
Apprentice
Opties

Beste,

Ik heb een foutrapport opgemaakt in de members app...
Groetjes Patrick

Members_HTx7x5S
Apprentice
Opties

Beste,

Gaat er nog een reactie komen van Samsung?

Mvg,

Patrick

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Door het indienen van een foutrapport kunnen mijn collega's dit nakijken en onderzoeken, in de Members-app kan je de voortgang of status van je foutrapport ook inzien. Daarnaast is het ook belangrijk om dit bij de app ontwikkelaar aan te kaarten zodat ook zij dit kunnen onderzoeken 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_HTx7x5S
Apprentice
Opties

Dag  @MartijnK ,

Ik kom toch wat eigenaardige tegen in ONE UI 5.1.

Er zijn dus twee energiebesparende maatregelen mogelijk in ONE UI 5.1.

1: Instellingen -> apps -> KDE Connect -> batterij -> Onbeperkt
Dan krijg ik als resultaat dat de kde connect app om de paar minuten voor 2 seconden onderbreekt en terug verbind. In de logs van mijn computer krijg ik als foutmelding: "connection timed out".
Doordat ik KDE Connect-> batterij op onbeperkt zet werkt de andere energiebesparende maatregel niet namelijk:
Instellingen -> Batterij en aparaatonderhoud -> Batterij -> Limieten achtergrondgebruik -> toevoegen aan apps die nooit sluimeren -> Kde connect komt niet in de lijst voor om toe te voegen!.
Dat komt namelijk door dat Instellingen -> apps -> KDE Connect -> batterij -> op onbeperkt staat!
Instellingen -> apps -> KDE Connect -> batterij -> op 'geoptimaliseerd' zetten heeft als gevolg dat ik KDE Connect wel kan toevoegen aan 'apps die nooit sluimeren'. Dit is toch wel heel raar en als ik dit doe wordt het probleem veel erger. De KDE Connect app stopt na 5 minuten volledig met werken en schiet pas terug in gang als ik het scherm aan doe!

Ik heb de makers van de app gecontacteerd en voor hun is een 'connection timed out' duidelijk, Het ligt aan de energiebesparende maatregelen van de telefoon, de telefoon reageert niet meer, het is zeker geen bug in hun software.

Ik wil nog eens benadrukken dat de problemen zijn gekomen bij ONE UI 5.1 en dat ik de software allang gebruik.

Ik heb ook nog steeds geen antwoord gehad op het verzonden foutrapport.

Groetjes Patrick

0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Members_HTx7x5S,

Goed dat je een foutrapport hebt ingediend. Dit kan namelijk duidelijkheid geven bij het probleem. Als een probleem namelijk na een update is ontstaan, kan een foutrapport meer inzicht geven. 

Er kan ook wat tijd overheen gaan om alles goed uit te kunnen zoeken. Je krijgt een medling zodra er een update is.

Groetjes,

Daphne

0 Likes