Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoog data verbruik zonder reden

(Onderwerp aangemaakt op: 24-09-2021 02:02 PM)
4969 Weergaven
mebert1977
Explorer
Opties

Ik heb sinds een paar dagen een Samsung Flip 3 met eSim. Maar het viel me al snel op dat de telefoon erg warm werd. De telefoon geeft zelf 31 graden aan, maar volgens mij is het wel hoger. Op mijn router thuis viel het me op dat er constant een bandbreedte van rond de 500kbps verbruikt wordt. Dit is dus best veel als het ononderbroken doorgaat. In het begin dacht ik dat het misschien updates waren, maar dit is niet meer zo. Alle apps, zowel uit de playstore als de de Samsung store zijn allemaal inmiddels up-to-date. Ook zijn er geen telefoonupdates en ook geen securityupdates beschikbaar. 

Als ik onderzoek naar waat dit verbruik vandaan komt, kom ik uit op het systeem-process. Ik heb daarna een andere app geïnstalleerd(My Data Manager) om te kijken of ik wat meer inzicht kan krijgen. 

Deze app geeft aan dat de data verbruikt wordt voor de app Software-update. Dit is echt raar, want om welke 'app' gaat het dan, en waarom heeft deze app over de laatste 5 dagen zo'n 26Gb verbruikt?

Inmiddels heb ik 1-voor-1 apps gedwongen gesloten, ook systemprocessen. Ik heb apps- gedeïnstalleerd, ook de dual-messenger app. Ik heb alles wat ik kon sluiten al meerdere keren gesloten, maar toch blijft de telefoon 500mbps 'op maken'.

Iemand nog een idee? Als het dan toch om een update gaat, waarom dan met 500mpbs en niet volle bak downloaden? Hoelang moet dit nog duren. Vanzelfsprekend gaat de telefoon snel leeg zo, en wordt deze heel erg warm.

Dit is natuurlijk niet werkbaar, maar het meest irriteert het mij dat ik niet weet waar dit vandaan komt. En wat ook nog raar is dat updates  alleen via WIFI verbinding gedownload mag worden(heb ik ingesteld), en toch als ik naar mobiele internetverbinding ga, gaat dit fenomeen gewoon lekker mobiel door.

deel3.jpgdeel2.jpgdeel1.jpg

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
mebert1977
Explorer
Opties
Probleem is opgelost via ontwikkelaarsopties en dan de achtergrondprocessen limiteren. Telefoon wordt niet meer heet, loopt niet zo snel meer leeg en verspilt geen data meer. Case closed😁

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

29 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Je praat over software update 26GB maar dat is maar 2.63GB

Verder zie ik niks vreemds.

Die 534 kbps is dat met een deco gemeten?
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
mebert1977
Explorer
Opties

Beste Patrick,

die 2,64Gb is alleen vandaag en vanmorgen gemeten. 534kbps continu is echt zonder reden niet normaal. Inderdaad met een Deco gemeten, en je ziet de data ook oplopen op de telefoon.

0 Likes
mebert1977
Explorer
Opties

2,64Gb is dus aan data vandaag tot vanmorgen aan toe al verbruikt. En dit gaat maar door, blijft dus maar oplopen.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Maak eens een screenshot dan waar 26GB staat? En metingen van een deco zijn niet zo betrouwbaar, heb er zelf ook 1.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
En er staat kbps niet mbps.
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Als je echt gelooft dat er wat mis is kun je een fabrieksherstel doen, maar ik zie niks geks.
mebert1977
Explorer
Opties

Ok, bedankt Patrick

0 Likes
mebert1977
Explorer
Opties

Misschien iemand anders die me verder kan helpen met dit probleem?

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ga naar Instellingen > verbindingen > gegevensverbruik en maak screenshots van alles deze maand van wifi en mobiele data. Laat maar zien.