op 25-09-2019 09:56 PM
Een jaar geleden heb ik voor mijn zoon een Samsung Galaxy Grand Prime Pro gekocht (SM-J250F) werkend op Android 7.1.1 en een abonnement van Simpel.nl . Om te voorkomen dat hij zijn (data)limiet gaat overschrijden heb ik in de telefoon een datalimiet ingesteld.
Dit gaat heel mooi via instellingen, verbindingen, gegevensgebruik. Hier kan je bij Factuurcyclus en gegevenswaarschuwing precies instellen bij hoeveel MB datagebruik er een melding moet worden gemaakt, na hoeveel MB mobiele data moet worden geblokkeerd en op welke dag van de maand de nieuwe periode ingaat. Dit heeft zo'n 10 maanden uitstekend gewerkt, alleen heb ik de laatste keer een veel hogere rekening gekregen omdat er toch (veel) teveel data is verbruikt. Ik heb de instellingen nogmaals gecontroleerd, maar die staan nog steeds goed.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ten overvloede geef ik nog even aan dat ik Google Family link heb geïnstalleerd op het toestel om o.a. het gebruik van de telefoon te limiteren, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat van invloed op het probleem kan zijn.
Suggesties zijn van harte welkom.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 27-09-2019 06:57 AM
Uiteindelijk gaat het internet na verloop van tijd wel weer uit, maar dan komt ook de melding weer terug zodat je opnieuw op Hervatten kunt tikken. Zo kun je in principe onbeperkt doorgaan. Deze functie is er namelijk vooral om de gebruiker te waarschuwen dat de limiet is bereikt, maar geeft tegelijkertijd wel de optie om er tijdelijk overheen te kunnen gaan als het nodig is. Maar als je dat blijft doen is er de facto inderdaad geen limiet.
Je zou contact kunnen opnemen met je provider. Zij kunnen vaak instellen dat als de limiet is bereikt, er geen dataverbruik meer mogelijk is tot de nieuwe bundel ingaat.
op 25-09-2019 10:20 PM
Hoi @MvdWaarde,
Eenmaal je limiet bereikt, krijg je deze melding te zien (kan er iets anders uitzien afhankelijk van de softwareversie):
Als je kiest voor "Hervatten" kun je tijdelijk gebruik maken van mobiele data zonder de limietinstellingen aan te passen. Kan het zijn dat je zoon dit gedaan heeft en zo alsnog verder data heeft verbruikt?
op 26-09-2019 07:53 PM
Hoi KevinW,
Dank je wel voor jouw reactie, ik heb het aan hem gevraagd en dat scherm kwam hem wel bekend voor.
Kennelijk is de ingestelde limiet dus niet heel hard, dus om te zorgen dat hij absoluut niet over de limiet heen gaat kan ik alleen maar verzinnen om die nog wat lager in te stellen.
Heb jij toevallig nog een idee hoever je over de ingestelde limiet mag gaan als je in het scherm op Hervatten klikt?
op 27-09-2019 06:57 AM
Uiteindelijk gaat het internet na verloop van tijd wel weer uit, maar dan komt ook de melding weer terug zodat je opnieuw op Hervatten kunt tikken. Zo kun je in principe onbeperkt doorgaan. Deze functie is er namelijk vooral om de gebruiker te waarschuwen dat de limiet is bereikt, maar geeft tegelijkertijd wel de optie om er tijdelijk overheen te kunnen gaan als het nodig is. Maar als je dat blijft doen is er de facto inderdaad geen limiet.
Je zou contact kunnen opnemen met je provider. Zij kunnen vaak instellen dat als de limiet is bereikt, er geen dataverbruik meer mogelijk is tot de nieuwe bundel ingaat.
op 01-10-2019 12:54 AM
Het is een abonnement van Simpel en daar kan je zelf een plafond maandbedrag instellen. Dit kan echter pas vanaf € 10,- terwijl mijn zoon een abonnement(je) heeft van € 2,50 / maand.
Jammer dat de limiet niet hard is in te stellen op de telefoon, maar in ieder geval bedankt voor het duidelijke en complete antwoord!