op 06-06-2022 10:47 PM
Ik wil een contact delen en doe: Contacten, lang drukken op te delen contact, kies Whatsapp, kies contact waarmee het gekozen contact gedeeld moet worden en krijg als melding:
Bestandsformaat van de Vcard wordt niet ondersteund.
Die melding komt bij alle pogingen om op een andere manier een contact te delen via Whatsapp. Als gekozen wordt voor 'als bestand' komen de contactgegevens zeer verminkt in Whatsapp te staan.
Caches geleegd, gekeken in Google contacten... geen succes of oplossing. Waaorm kan dit niet?
Opgelost! Ga naar oplossing.
06-06-2022 11:39 PM - bewerkt 08-06-2022 03:08 PM
Het lukt alleen op de volgende manier:
- gebruik de Contacten app van Google
- selecteer het te delen contact: let op: niet lang drukken, alleen selecteren
- kies vervolgens: drie stippen menu rechtsboven en kies delen
- kies daarna de te delen onderdelen van het contact maar nooit de foto of afbeelding van het contact en dan doorgaan
- kies whatsapp en dan wijst het zich vanzelf.
op 06-06-2022 11:21 PM
06-06-2022 11:39 PM - bewerkt 08-06-2022 03:08 PM
Het lukt alleen op de volgende manier:
- gebruik de Contacten app van Google
- selecteer het te delen contact: let op: niet lang drukken, alleen selecteren
- kies vervolgens: drie stippen menu rechtsboven en kies delen
- kies daarna de te delen onderdelen van het contact maar nooit de foto of afbeelding van het contact en dan doorgaan
- kies whatsapp en dan wijst het zich vanzelf.
06-06-2022 11:53 PM - bewerkt 06-06-2022 11:59 PM
op 07-06-2022 12:08 AM
Ik kan het niet testen met alle contacten maar met de contacten waar ik het mee geprobeerd heb lukt het wel. Ik heb daarbij inderdaad steeds de foto van het profiel uitgevinkt. Daar zit waarschijnlijk ook het probleem met de samsung contacten app: in die app kan je niet selecteren welke items van het contact wel en niet gedeeld moeten worden. Zit er geen foto in het contact, dan lukt het waarschijnlijk met de samsung app wel. Maar dat heb ik niet uitgetest.