Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Contacen delen Whatsapp: bestandsformaat van de Vcard wordt niet ondersteund

(Onderwerp aangemaakt op: 06-06-2022 10:47 PM)
2584 Weergaven
okkehel
Explorer
Opties

Ik wil een contact delen en doe: Contacten, lang drukken op te delen contact, kies Whatsapp, kies contact waarmee het gekozen contact gedeeld moet worden en krijg als melding:

Bestandsformaat van de Vcard wordt niet ondersteund.

Die melding komt bij alle pogingen om op een andere manier een contact te delen via Whatsapp. Als gekozen wordt voor 'als bestand' komen de contactgegevens zeer verminkt in Whatsapp te staan.

Caches geleegd, gekeken in Google contacten... geen succes of oplossing. Waaorm kan dit niet?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
okkehel
Explorer
Opties

Het lukt alleen op de volgende manier:

- gebruik de Contacten app van Google

- selecteer het te delen contact: let op: niet lang drukken, alleen selecteren

- kies vervolgens: drie stippen menu rechtsboven en kies delen

- kies daarna de te delen onderdelen van het contact maar nooit de foto of afbeelding van het contact en dan doorgaan

- kies whatsapp en dan wijst het zich vanzelf.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Beste okkehel, 2 jaar geleden viel mij dat ook op. Heb er alleen nooit een oplossing voor gevonden. Zie mijn topic van destijds voor wat ik destijds geprobeerd heb, misschien komen we er nu wel uit. https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s10e-s10-s10/contact-delen-als-vcard-via-whatsapp/td-p/17...
0 Likes
Oplossing
okkehel
Explorer
Opties

Het lukt alleen op de volgende manier:

- gebruik de Contacten app van Google

- selecteer het te delen contact: let op: niet lang drukken, alleen selecteren

- kies vervolgens: drie stippen menu rechtsboven en kies delen

- kies daarna de te delen onderdelen van het contact maar nooit de foto of afbeelding van het contact en dan doorgaan

- kies whatsapp en dan wijst het zich vanzelf.

0 Likes
S25-Watch7
Big Cheese
Opties
Ik weet wel hoe het werkt, maar er blijft verschil in zitten. Heb net weer even getest. Het ene contact is gewoon te delen via Vcard en de andere geeft bestandsformaat niet ondersteund. Allebei contacten opgeslagen in Gmail en via Samsung Contacts. Werkt het wel bij allemaal met Google Contacts?

Edit, ook met Google Contacts werkt het niet, totdat je de foto deselecteert voor het verzenden.
0 Likes
okkehel
Explorer
Opties

Ik kan het niet testen met alle contacten maar met de contacten waar ik het mee geprobeerd heb lukt het wel. Ik heb daarbij inderdaad steeds de foto van het profiel uitgevinkt. Daar zit waarschijnlijk ook het probleem met de samsung contacten app: in die app kan je niet selecteren welke items van het contact wel en niet gedeeld moeten worden. Zit er geen foto in het contact, dan lukt het waarschijnlijk met de samsung app wel. Maar dat heb ik niet uitgetest.

0 Likes