op 04-03-2022 02:41 PM
Ik heb een vervelend probleem dat Android Auto soms wel en soms niet werkt.
De hardware: Suzuki Swift Sport 2021 (nieuw gekocht) met de mogelijkheid via USB de Samsung aan te sluiten. Aan de andere kant: een Samsung M31 met Android 11. Kabel tussen de beide delen: USB > USB-C kabel van Samsung (origineel).
Situatie vanmorgen: ik stap in, start de auto, sluit mijn telefoon aan en Android Auto start. Alles werkt naar behoren. Ik ga tanken, doe de motor uit, laat de telefoon aangesloten, stap later weer in, start de motor en Android Auto doet het niet meer. Geen idee waarom.
Kabeltje los, kabeltje vast, geen oplossing. Motor uit, motor aan, geen oplossing. Multimedia uit, multimedia aan, geen oplossing. De enige melding die ik op de telefoon krijg: "Android Auto probeert te verbinden." Na 2 minuten is die melding weg, Android Auto is verdwenen.
Boodschappen gedaan, telefoon uit de auto. Bij terugkomst weer aangesloten, geen Android Auto.
De telefoon laadt wel op, dus er is verbinding tussen de auto en de handy.
Maar waarom Android Auto niet werkt????
Iemand een idee?
Ps: deze situatie speelt bij mijn vrouw in haar auto ook. Ook een Swift van 2021, handy is een M12 met Android 11, kabel is van Samsung.
op 04-03-2022 04:33 PM
op 04-03-2022 09:54 PM
Daar ben ik het helaas niet mee eens: ik heb vanmiddag Android Auto teruggezet naar de fabriekinstellingen en toen werkte het weer. Hoelang het blijft werken, geen idee.
Als het aan het autosysteem zou hebben gelegen, zou het of überhaupt niet werken of wel werken. Niet soms wel en dan weer niet.
op 06-03-2022 02:07 PM
Kleine update: ik start tegenwoordig eerst de auto, laat het multimediasysteem opstarten en pas als dat echt opgestart is, sluit ik de telefoon aan. Dat is voor nu in ieder geval de oplossing.
op 06-03-2022 04:19 PM