Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WF70FE3P4W/En foutcode 3E

(Onderwerp aangemaakt op: 17-07-2017 08:02 PM)
716 Weergaven
Peverelli
First Poster
Opties

3E melding op de machine betekend NIET per definitie dat er iets met de motor is!

In mijn geval blijkt het dat de MODULE PCB DC92-00969A Inverter van de Samsung wasmachine (WF1124/ZAC in mijn geval) gemiddeld zo tussen de anderhalf en 2 jaar stuk gaat. Dit is een bekend probleem, check het internet, staat er vol mee. En ook bij Samsung is dit bekend.

Nu hebben ze dan wel een "coulance" regeling maar in de praktijk ben je gewoon zo'n 200 euro lichter na de reparatie. En dat in de wetenschap dat je over pak hem beet 2 jaar weer aan de beurt bent. Dat is dus erg "vervelend" op zijn zachts gezegd.

Nu heb ik gezien en dus de ervaring dat het onderdeel in pak hem beet 20 minuten vervangen kan worden, zelfs door iemand met 2 linkerhanden. Vraag is dus of Samsung dit onderdeel niet voor een beetje schappelijke prijs kan leveren zodat we de monteur e.d. kunnen besparen. Of wellicht is er iemand die weet waar je dit onderdeel voor een schappelijke prijs kunt kopen. Ik zie enkel prijzen van rond de 200 eurie of op E-Bay wat minder duur maar dan moet het uit Engeland komen ofzo.

Al met al een vervelende zaak, zeker omdat ze schermen met 10 jaar garantie op de motor en de 3E melding ook aangeeft dat het een motor storing is. In de praktijk is het dus altijd de inverter module die de geest geeft. Tja, en daar dus geen garantie!!

Inverter-module.jpg

0 Likes
2 Antwoorden
alte
First Poster
Opties

Zelfde probleem hier, de module zou ik vrij eenvoudig kunnen vervangen, maar hij kost minimaal €170.

Hij heeft het bij ons toch ruim 3 jaar volgehouden.

De schokdempers lijken inmiddels ook aardig versleten (maakt een hoop kabaal bij centrifugeren) dus maar niet meer repareren en maar weer investeren in een Duitse machine..

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hi @Peverelli, de 3E-error hoeft inderdaad niet per sé te doelen op de motor. Deze error staat wel bekend als een motor-error, maar het kan ook het moederbord van de wasmachine betreffen. Ik heb even voor je gekeken, maar helaas leveren wij 't onderdeel niet los via onze servicepartner Samsung Onderdelen. De enige oplossing zal dus echt een reparatie zijn, waar de kosten in dit geval dus wel voor jezelf zullen zijn.

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes