Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

WD90T984ASE wasdroogcombinatie /S2 ruikt niet echt fris na het wassen maar na het drogen helemaal niet fris en zelfs muf.

(Onderwerp aangemaakt op: 19-04-2021 12:01 PM)
345 Weergaven
bergafwaarts
Apprentice
Opties

Nieuwe machine van half maart 2021. Nu een maand uitgeprobeerd maar niet echt tevreden over de frisheid na het wassen.Al van alles geprobeerd zoals hogere dosering wasmiddel.Een keer op 90 graden gewassen.

Maar het ergste komt nog als je bv handdoeken gaat drogen,dan stinken ze echt muf.

Al contact gehad met Samsung maar daar wordt je afgescheept met zogenaamde handelingen die je moet uitvoeren en dan zou het goedkomen. Allerlei dingen die je bij een nieuwe machine in mijn ogen al helemaal niet nodig zijn om te doen zoals bv met chloor spoelen, zeefje schoonmaken, met soda spoelen.

Ik wil nu wel eens weten waar het aanligt en hopelijk lost Samsung dit goed op maar wellicht hebben sommige hier ervaring mee om dit op te lossen.

Adrie Van Bergen

0 Likes
5 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Persoonlijk gooi ik elke maand 2 vaatwasblokjes in de trommel en draai de machine op 90 graden. Dit houd de wasmachine mooi fris. 

Een wasmachine kan afhankelijk van wat je wast muf worden.

0 Likes
bergafwaarts
Apprentice
Opties
Dit is niet de oplossing voor een hagelnieuwe machine.ik denk dat hier iets anders aan de hand is.
0 Likes
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Een hagelnieuwe machine kan ook muf worden door het geen je er in wast. 

Wat verwacht je zelf dat de oorzaak is dan?

0 Likes
bergafwaarts
Apprentice
Opties
We gaan toch nog effe van alles proberen.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @bergafwaarts,

Onze nieuwe wasmachines gebruiken een stuk minder water dan de traditionele wasmachines.
Hierdoor is ook veel minder wasmiddel nodig, 25 ml. is al voldoende. Tevens wordt er tegenwoordig meer op koude(re) temperaturen gewassen.
Wanneer er te veel wasmiddel wodt gebruikt en/of op koude(re) temperaturen wast, kunnen de volgende problemen optreden:
- Er blijft overtollig wasmiddel achter. Wanneer dit zich ophoopt, kan dit leiden tot een muffe geur uit de trommel en strepen op kleding.

Dit wordt ook wel vetluis genoemd.

- Draai een 95 graden was zonder wasmiddel.
Doe er 2 eetlepels soda en een paar oude handdoeken bij.

- Giet 2 a 3 liter warm water door de zeepbak
- Kijk het filter na
- Kijk of de afvoerslang niet dieper dan 15 cm in de afvoerpijp zit
- Gebruik in het vervolg minder wasmiddel

(Het is ook aan te raden om de zeepbak en het filter te reinigen.)

Om te controleren of het heeft geholpen, kun je het volgende doen:
Draai het programma spoelen en centrifugeren.
Wanneer er een laagje water komt te staan zonder schuim of zeepbellen, dan heeft de troubleshoot effect gehad.

rsz-846676
0 Likes