op 17-08-2022 03:00 PM
Beste.
Sinds slechts 4 jaar en 10 maanden in het bezit van mijn Samsung wasmachine.
Vorig weekend plots foutcode "0C" (water bleef stromen). Monteur is komen kijken en blijkbaar is de printplaat defect.
Kostprijs onderdeel + kosten, meer dan 300,00€.
Samsung geeft wel 10 jaar garantie op de motor maar als de onderdelen zo snel kapot gaan heeft dit geen zin.
Geen goesting om meer dan 300,00€ reparatiekosten te betalen, dus maar nieuwe wasmachine gekocht.
Maar nooit meer een Samsung. De printplaat is trouwens niet te vinden via google, is er een reden waarom dit onderdeel niet zelf kan aangekocht worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 17-08-2022 08:30 PM
Goedenavond @Henkie66 ,
In principe is de leverancier verplicht om een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
De printplaat is overigens gewoon te verkrijgen op de Onderdelensite.
Klik op Printplaat (Mainboard) algemeen:
https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ww91k6604qwen.htm?popular=yes
op 17-08-2022 08:30 PM
Goedenavond @Henkie66 ,
In principe is de leverancier verplicht om een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
De printplaat is overigens gewoon te verkrijgen op de Onderdelensite.
Klik op Printplaat (Mainboard) algemeen:
https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ww91k6604qwen.htm?popular=yes
op 18-08-2022 02:23 PM
Dag Dick.
Op mijn printplaat stond een etiket met volgend nummer; DC26-00053A. Dit nummer was niet te vinden bij de onderdelen van mijn type wasmachine en ook niet (of moeilijk) via google.
Ik heb vandaag opnieuw de printplaat bekeken en volgend nummer gevonden; 06DC9201883BBNBJJ7D0076. In dit nummer kan ik inderdaad de code teruggevonden die ik kan zien via uw aangeboden link, waarvoor dank. Via uw link vind ik immers de code; DC92-01883B.
De vraag voor mij blijft of deze printplaat effectief gaat werken en ook of hiermee het probleem volledig opgelost is. Zou zonde zijn indien ik 186€ uitgeef en het probleem niet opgelost zou zijn.
Bij deze wil ik nogmaals bedanken voor de aangeboden link.
Mvg, Jos.
op 18-08-2022 02:28 PM
Hoi @Henkie66 , Jos,
Geen dank! De enige die kan bepalen of het werkt en blijft werken is toch een monteur.
Het is best een risico voor dat bedrag. De keuze moet je natuurlijk zelf maken..