op 06-03-2021 09:54 PM
Ik heb een Samsung Ecobubble (model: WD80J6400AW) wasdroogcombinatie.
Het probleem is dat hij niet (goed) droogt. Na een gewoon wasprogramma met drogen is de was nog heel nat.
Na enkel een droogprogamma is de was zelfs nog natter en staat er een klein laagje water in de trommel. Hij pompt ook meerdere keren water tijdens het drogen.
Ik heb het stoffilter schoongemaakt zoals in de handleiding staat, maar dat mocht niet helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-03-2021 01:08 AM
Met de service-whatsapp gecommuniceerd. Het filter bleek in de machine zelf verstopt te zitten. Dat heb ik nu opgelost en ben nog een testwas+drogen aan het draaien. Ik heb iig goede hoop dat het nu goedkomt.
op 08-03-2021 04:03 PM
Hi @Sander Evers, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community!
Ook met de wasdroogcombinatie dien je goed te kunnen drogen. Houd je rekening met de droogcapaciteit, deze is de helft van datgene wat je kunt wassen?
Je hebt al een aantal stappen zelf uitgeprobeerd, maakt dit verder geen verschil dan wordt de volgende stap een serviceverzoek.
Groeten,
Martijn
op 08-03-2021 04:51 PM
Op de wasmachine staat 8KG voor wassen en 6 KG voor drogen. En daar blijf ik wel (ruim) onder. En hij heeft verder al een aantal jaar goed gedaan.
Dus ik denk dat ik idd een serviceverzoek moet indienen.
op 09-03-2021 01:08 AM
Met de service-whatsapp gecommuniceerd. Het filter bleek in de machine zelf verstopt te zitten. Dat heb ik nu opgelost en ben nog een testwas+drogen aan het draaien. Ik heb iig goede hoop dat het nu goedkomt.
op 09-03-2021 09:10 AM
op 09-03-2021 11:58 AM
Ja, het probleem is geheel opgelost. Was was helemaal droog.
op 09-03-2021 12:23 PM
op 15-08-2021 10:56 PM
Hallo, ik blijket hetzelfde euvel te zitten. Kunt u de oplossing kort uitschrijven (i.a.w. Wat heeft u gedaan om de interne filter te verschonen)?
Dank.
op 17-08-2021 12:39 PM
Hi @ali-h,
Je kunt hiervoor de volgende stappen doorlopen:
1. Reinig beide filters. Zowel het pluizenfilter als het filter linksonder de deur. Kijk bij het filter linksonder ook de lamellen achter het filter na. Maak de lamellen voorzichtig schoon met een zachte borstel.
2. Zorg dat je trommel niet te zwaar beladen is.
3. Kies voor het programma 'Extra droog' en stel de maximale droogtijd in.
4. Doe geen gemengde was in de trommel.
5. Pas op met de hoeveelheid wasverzachter tijdens het wassen. Wasverzachter kan sporen achterlaten op de vochtigheidssensors van de droger waardoor deze niet nauwkeurig meer kan meten.
Het is eigenaardig dat er een laagje water in de machine achterblijft. Dat kan betekenen dat de pomp een blokkade heeft. Heb je achter het filter gecheckt of er misschien een muntje of iets dergelijks erin terecht gekomen is?
Zoals een mondkapje of sok bijvoorbeeld 👍
op 15-10-2021 10:11 PM
Hallo
Ik heb ook een Samsung Eco Bubble (WD91J6400AW), een wasmachine in combi met een droogkast.
Telkens wanneer ik de droogkast aanzet, slaat de regenwaterpomp aan.
Dit lijkt me niet 'normaal', of hoort dit zo?