Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Was ruikt niet fris

(Onderwerp aangemaakt op: 12-09-2021 01:55 AM)
4404 Weergaven
Bymuro
Journeyman
Opties

Lieve lotgenoten,
Ik heb twee weken terug een samsung was+droog combinatie gekocht. In het algemeen ben ik wel tevreden daarover echter;
Vanaf het 1e gebruik van mijn Samsung wasmachine, ruikt de was totaal niet fris. Ik heb bijna alle programma’s geprobeerd. De wasmachine kan niet vies zijn van binnen aangezien hij nieuw is. Ook de afvoerslang hangt niet verder dan 15 cm in de afvoerpijp. Ik doe regelmatig het trommelreinigingsprogramma, laat altijd het deurtje na gebruik open staan. Het maakt ook niet uit welk wasmiddel ik gebruik. Heb alle dure merken inmiddels geprobeerd. Wasverzachter helpt ook niet. Ook het wasprogramma en de temperatuur lijkt niet veel uit te maken. Helaas: niks te ruiken, zelfs hek ik de hoeveelheid van auto dossiersysteem van wasmiddel en wasverzachter op max gezet.
Het is niet zo dat de was niet schoon wordt. Het is puur de frisse geur die ontbreekt.
Graag wil ik support hierover. Het gaat om volgende model: Samsung Quickdrive was-droogcombinatie WD90T984ASE
In afwachting van jullie ervaringen en evt. Oplossingen😊
MVG
M. Sahin

Spring naar oplossing
16 Antwoorden
Bymuro
Journeyman
Opties

Goedemiddag allen,

ik wil toch doorgeven dat het probleem onveranderd is gebleven.  Ik was helaas te snel om te zeggen dat onze was steeds frisser ruikt.. helaas dus, hij blijft steeds meer ijzerig te ruiken.😩 autodose werkt naar mijn idee helemaal niet na behoren😒

mvg Murat

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Bymuro, goedemiddag.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je was na afloop fris ruikt, echter is het weer niet de bedoeling dat je wasmiddel ruikt. Wanneer je was nog naar wasmiddel ruikt betekent dat dat niet al het wasmiddel eruit is uitgewassen. 

Het is natuurlijk wel goed om regelmatig het programma trommelreiniging te gebruiken, dit om te voorkomen dat de wasmchine en kleding muf gaan ruiken. 

Mochten we je nog ergens mee kunnen helpen dan horen we dat ook graag van je!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Bymuro
Journeyman
Opties

Hi Martijn,

Dank voor je reactie. Dat klopt inderdaad dat je was niet naar wasmiddel moet ruiken. Dat is ook gelukkig niet het geval bij mij.  Mijn was ruikt beetje muf en dat is niet fijn.
Ik heb m nog niet eens 1 maand in gebruik en heb ik bijna 4a5 keer trommel reiniging programma liet draaien wat amper ging helpen.. vandaar was mijn vraag eigenlijk of er misschien iets mis is met autodosiering  functie van de maschine zelf🤔?

mvg Murat 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Bymuro, goedemiddag.

Dankjewel voor je berichtje. 

Dat is voor ons op afstand wat lastig te bepalen, wij hebben hier nog geen andere meldingen van ontvangen. Je kunt tijdens het gebruik van het Trommelreinigingsprogramma ook wat soda en oude handdoeken toevoegen om de geur te verminderen. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Daan74
First Poster
Opties
Ik heb ook een Samsung wasmachine ( geen autodose) en mijn was ruikt ook nooit lekker fris tenzij ik er een flinke scheut wasparfum in gooi. Ik denk dat het aan de machine ligt. Spoelt teveel ofzo.. baal er wel van.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Daan74,

Bedankt voor jouw bericht. Dit kan e.v. door overtollige wasmiddel komen die achter in de wasmachine is gebleven. Dit wordt ook vetluis genoemd. 

- Draai een 95 graden was zonder wasmiddel.
Doe er 2 eetlepels soda en een paar oude handdoeken bij.
- Giet 2 a 3 liter warm water door de zeepbak
- Kijk het filter na
- Kijk of de afvoerslang niet dieper dan 15 cm in de afvoerpijp zit
- Gebruik in het vervolg minder wasmiddel

(Het is ook aan te raden om de zeepbak en het filter te reinigen.) 

Laat weten of het werkt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Anous76
First Poster
Opties

Helaas hier ook, we hebben een nieuwe wasmachine en de was ruikt al vanaf begin gewoon niet lekker. Niet met autodose max of handmatig, niet met langer of kort programma, nu nog kijken met bubble soak. Ik vind het een fijn wasmachine, maar kan wel janken dat de was niet lekker ruikt. Onze Zanussi linda hiervoor was goedkoop, maar de was rook altijd heerlijk fris. 

0 Likes