op 11-06-2020 01:43 PM
Deze droger DV80M5210QW geeft na 2,5 jaar nog maar weinig warmte. Niet duidelijk wat het is, de machine geeft geen storing aan. De was draait uren en komt er na tweemaal het programma (6 uur) nog nat uit. De warmtewisselaar is tot nu wekelijks! schoongemaakt. Dit is echt lastig doordat de stoflaag altijd nattig is. Stoffilter bij iedere droogbeurt schoongemaakt.
Uit voorzorg heb ik de sensoren bij de compressor en bij het filter vervangen, maar dat gaf geen verschil. Je voelt wat warmte maar de warmtewisselaar voelt een beetje lauw aan.
iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Het eeuwige "airco" probleem dat het systeem lek is oid? Zit hier nog een vorm van garantie op?
Bij het losnemen van de panelen schrok ik mij kapot van de hoeveelheid stof die zich in de droger op heeft gehoopt. Totaal bijna een stofzuigerzak vol. Ook alle elektrische onderdelen zaten onder een dikke laag. Ik maak mij serieus zorgen over brandgevaar van deze drogers. Is dit normaal?
Die hoeveelheid stof verklaart ook waarom het rondom de droger altijd zo stoffig werd na het drogen.
op 12-06-2020 10:50 AM
Ik zal het hier ook nog eens delen:
Ik heb nog een aantal tips die ik kan meegeven:
Warmtepompdrogers zijn zeer energiezuinige drogers. Ze werken met een warmtepomp. In feite kun je dit vergelijken met een koelkast, echter dan andersom.
De binnenkant wordt verwarmd en een condenser wordt gekoeld. Een warmtepompdroger werkt met lagere temperaturen, programma's duren hierdoor langer dan bij een condensdroger; dit is normaal. Ook duurt het een half uur voordat de maximale temperatuur is bereikt en het duurt een kwartier voordat de druk van de pomp af is.
Dit betekent in de praktijk dat als tussentijds de deur geopend wordt, het een kwartier duurt voordat hij weer gaat draaien en dat het dan nog een half uur duurt voordat hij weer op temperatuur is. Het is dus niet verstandig om tussendoor te voelen of het wasgoed al droog is.
De overige werking is hetzelfde, de luchtstroom wordt verwarmd - vochtige lucht wordt afgevoerd en afgekoeld - het condenswater wordt afgepompt naar reservoir of afvoer.
Warmtepompdrogers variëren in capaciteit tussen de 7 en 9 kilo.
op 15-06-2020 05:15 PM
Alle boxjes kunnen worden afgetikt. De droger doet gewoon niet wat hij moet doen en heeft dit in het verleden wel gedaan. Kwaliteit van het compressor systeem laat te wensen over en juist dit deel is ook niet als losse unit na te bestellen Terwijl dit met een beetje schroeven en een paar stekkertjes prima zelf te vervangen zou zijn.
Het hele milieuconcept van deze warmtepomp droger is in 1 klap teniet gedaan. Een hele stapel prima onderdelen gaat naar de stort.
op 15-06-2020 05:33 PM
op 24-06-2020 11:11 AM
Briljante service van Samsung:
Ze geven een korting voucher voor een nieuwe droger. Per saldo was deze zelfde droger dan 484,-- . Gezien reparaties vaak ook gedoe geven zoals we op het forum kunnen nalezen, kiezen we dan maar voor een nieuwe droger van hetzelfde type. Willen we deze bestellen, blijkt deze ineens niet meer op voorraad. Bellen we met Samsung: "voucher kan gewoon opnieuw worden gegeven, dus wacht maar tot de machine weer op voorrad is. Dat is geen probleem". OK top.
Krijg netjes een mailtje er is weer voorraad. Top
Vraag een nieuwe voucher aan blijkt de machine ineens 605,-- ??????? en ook nog eens duurder dan een nieuwer type.
Bellen met Samsung.... dat is nu eenmaal zo... dikke pech jammer joh.
&^&$^%%#^&^*(#&^(&()
ik begin er een beetje genoeg van te krijgen.
@Anonymous User: SVP dezelfde machine met dezelfde korting want we kunnen nu al weken niet drogen!!!!
op 26-06-2020 11:53 AM
Hi @K-1,
Als het gewenste model niet op voorraad is, kunnen we daar niet veel aan doen. De prijzen verschillen per week, dus het kan zijn dat de prijs hoger, of lager uitvalt. Via welk kanaal heb je contact gehad?
op 30-06-2020 10:03 AM
Goedemorgen,
Ik vind dit niet echt een helder antwoord. U geeft aan hoe te reinigen maar geen niet aan of dit in ook voldoende. Mijn droger droogt nog prima maar de hoeveelheid stof vind ik ook zorgelijk.
Bij mijn vorige droger kon de warmtewisselaar er in zijn geheel uit. Daar kwam heel veel stof uit. Nu kan ik alleen de voorkant reinigen en dat is inderdaad altijd een beetje nat. Klopt het dat jullie beweren dat de brandveilig niet een ding is? Dan droog ik met een gerust hart verder.
op 30-06-2020 11:46 AM
op 07-07-2020 07:31 AM
Het klopt dat dit weer eens geen helder antwoord van Samsung is. Samsung heeft aan de telefoon (het goed technisch onderlegde servercenter) aangegeven dat die enorme hoeveelheid stof aan de binnenkant normaal is. Ze gaven tevens aan dat er geen enekel zorg hoeft te zijn voor brand. (ik leg dit hierbij ook even schriftelijk vast mocht het ooit wel mis gaan met zoveel stof).
Daarnaast lijken de antwoorden van Samsung wel zeer standaard terug te komen op het schoonmaken van de machine. Dit schoonmaken hebben ze redelijk onmogelijk gemaakt dus iedereen met enigzins een fysieke beperking zal hier nooit aan kunnen voldoen. Ook geven ze, ondanks de vele klachten hierover steeds aan dat de lamellen van de condensor goed schoongemaakt kunnen worden (mits je voldoende fit bent). Deze zijn echter zo dun dat dit slechts voor de meest nauwkeurige mensen zal gelden. Een keer de stofzuiger er tegenaan laten komen en de boel is al krom met als gevolg nog meer stof dat hierin vastzit en nog meer efficiency verlies.
op 07-11-2020 07:40 AM
Hier precies hetzelfde probleem, je krijgt het stof er maar lastig vanaf en het kleeft vast tussen de roostertjes. Voor mijn gevoel duw je het er ook meer tussen tijdens het verwijderen.. Monteur langgewenst al in het begin (heb hem in mei 2018 gekocht) maar is nog steeds een gedoe. Zou deze machine zeker niet opnieuw kopen. Erg jammer..!