op 13-02-2019 11:23 PM
Hallo,
Al een tijdje heb ik problemen met mijn wasmachine.. in de app geeft hij geen foutmelding aan en toch wil de trommel niet draaien. Hij geef wel water maar ook dat stopt na een 1 minuut. Na die minuut blijft het programma ook op het resterende aantal minuten hangen.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd;
- Kalibreren
- spoelen en centrifugeren zonder was
- verschillende programma's op verschillende graden om te kijken waar hij wel draait
- stekker er een dag uit en opnieuw proberen.
Helaas werkt niets, wie kan mij helpen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 19-10-2023 01:57 PM
Hi @Femke88, goedemiddag.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt. Omdat je zelf al een hoop hebt gedaan en dit geen resultaat heeft opgeleverd zal een service verzoek de volgende stap worden. Via onze website kan je de wasmachine aanmelden voor een reparatie, kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/3J4HpwQ
Groeten,
Martijn
op 15-02-2019 12:33 PM
Hey Anne! Goed dat je contact opneemt, en top dat je zelf al wat stappen hebt doorlopen.
Allereerst ben ik benieuwd of nog wel lukt om de trommel te draaien met de hand, lukt dit nog wel?
Ook zijn er nog wat stappen die je kunt doen om dit mogelijk zelf op te lossen:
Ik hoor graag of dit heeft geholpen!
op 17-12-2019 08:03 PM
Zelfde vandaag. Trommel loopt op 25' vast.
Blijkbaar een bekend probleem met printplaat. Is bekend probleem bij Samsung.
op 19-12-2019 12:51 PM
op 17-01-2020 07:28 PM
Onze Samsung Ecobubble stopt ook ineens naar 20 a 25 min in elk programma. Hij begint dan op de stand te knipperen en de tijd loopt niet verder af. De trommel geeft telkens een klein slagje.
filter is schoon, trommel draait ook vrij, water loopt goed weg.
Wat te doen?
op 20-01-2020 12:50 PM
Hi @Skoop1,
2. De afvoerslang moet tussen 10 en 15 cm in de afvoer zitten.
3. De afvoer zelf moet tussen 60 en 90 cm zijn.
Ideaal is 65 cm.
4. Controleer de belading.
Zit er bijvoorbeeld 1 kussen in of is hij juist overbeladen, dan kan het apparaat halverwege stoppen.
5. Controleer of de kraan openstaat en daar genoeg water uitkomt. Dit doe je door de toevoerslang van de kraan te ontkoppelen.
Let op dat de je er wel een emmer of iets dergelijks bij houdt. Komt er niet genoeg water uit de kraan, dan ligt daar het probleem.
6. Controleer of er water uit de toevoerslang komt.
Dit doe je door de slang aan de kraan te verbinden maar niet aan de wasmachine.
Let op dat je er wel een emmer of iets dergelijks bij houdt.
7. Voer de kalibratiemodus uit, dit is per model verschillend, geef anders je modelcode door, dan zoek ik het voor je uit hoe dit moet.
Als alle opties zijn gecheckt, dan moet er een monteur naar kijken.
op 08-03-2020 03:36 PM
bij ons na 6 jaar trouwe dienst bleef bij de wasmachine afgelopen week ook met nog 1 min op de klok de tijd stil staan
de machine doet alles nog behalve draaien (water toevoer en afvoer)
filter is schoon en kalibreren gaat ook niet want de trommel draait niet
op 09-03-2020 02:03 PM
@blikie, dan zou er een monteur naar moeten kijken. Buiten de fabrieksgarantie komen daar wel kosten bij kijken. Mocht je liever kijken naar een nieuwe machine, dan kun je mij een privébericht sturen. Dan kijk ik even wat ik voor je kan betekenen.
op 10-03-2020 03:10 AM
er is al een nieuwe gekocht en weer een samsung
kijken of deze de 10 jaar gaat halen
op 10-03-2020 09:59 AM